Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Noir

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av CapnZapp, 10 November 2017, 09.41
9 responses
198 visningar
1 gillar
CapnZapp  
Skapad av Evokee, Igår, 22.47
12 responses
230 visningar
0 gillar
Khan
av Khan

Skapad av Organ, 16 November 2017, 09.30
6 responses
158 visningar
0 gillar
Ram
av Ram

Skapad av Bifur, 19 November 2017, 11.04
59 responses
1.145 visningar
0 gillar
Janke
av Janke

Skapad av da_bohz, 14 November 2017, 19.59
66 responses
1.564 visningar
1 gillar
kaptendral  
Skapad av wilper, 03 May 2017, 12.56
85 responses
2.192 visningar
11 gillar
Khan
av Khan

Skapad av Acenchious, Igår, 22.17
4 responses
75 visningar
0 gillar
Fahnen
av Fahnen

Skapad av Bifur, 09 November 2017, 21.50
228 responses
8.624 visningar
1 gillar
Paal
av Paal

Skapad av DrDryg, 19 November 2017, 11.08
2 responses
125 visningar
1 gillar
Paal
av Paal

Skapad av Hans E Magnusson, 18 November 2017, 08.07
19 responses
449 visningar
0 gillar
Fiktionslek  
X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

Ursprungligen skrivet av Minimoni Visa inlägg
    Älskar verkligen Noir, men är enormt psyked för Kult också just nu :-)
    Mycket bra grejer att längta efter.
    Kult kommer att bli hur bra som helst. Jag hyser absolut inget som helst tvivel över det. På sitt sätt så var väl Noir lite av en homage till Kult?

Kommentera

Måns: De har tydliga likheter i alla fall så chansen att du har rätt är stor.

Kommentera

I ett av Fria Ligans podd avsnitt (kommer inte exakt ihåg vilket) där Noir skaparna själva var med droppades det att ett Noir 2.0 inte var helt bortom horisonten. Har dock inte hört så mycket mer sedan dess. Kanske nån annan har koll?

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Lightshy Visa inlägg
          I ett av Fria Ligans podd avsnitt (kommer inte exakt ihåg vilket) där Noir skaparna själva var med droppades det att ett Noir 2.0 inte var helt bortom horisonten. Har dock inte hört så mycket mer sedan dess. Kanske nån annan har koll?
          Syndens diplomater, inte uppdaterat på ett par år på Fejsboken. :(

Kommentera

Nu är jag inte så insatt i Noir, men i podden lät det mer som en reboot på hela kånkarongen. Dels för att "göra om göra rätt" och samtidigt göra det större i form av värld & utgivningsmatrial.
            Minns att jag blev sjukt taggad på Noir efter det avsnittet. Speciellt då det avslöjades att det fanns dolda hemligheter i boken som kanske många missat.

Kommentera

Det är samma personer som skriver Noir som skriver nya Kult, så Syndens diplomater ligger tydligen på is fram tills Kult har släppts.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Lupus Maximus Visa inlägg
                Det är samma personer som skriver Noir som skriver nya Kult, så Syndens diplomater ligger tydligen på is fram tills Kult har släppts.
                Om jag har tolkat det rätt så kommer stora delar av vad som var Syndens diplomater införlivas i Kult:DL.

Kommentera

Jag har äntligen lyckats lägga händerna på Noir + den extra tillbehörsmappen.
                  Tänkte kika över spelet.
                  Finns det nån lista på utgivet matrial i Fenix och kanske nån länk till fanfiction eller bra att veta grejer?

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Lightshy Visa inlägg
                    Jag har äntligen lyckats lägga händerna på Noir + den extra tillbehörsmappen.
                    Tänkte kika över spelet.
                    Finns det nån lista på utgivet matrial i Fenix och kanske nån länk till fanfiction eller bra att veta grejer?
                    Uppdaterade regler är en grej (tror de är med i tillbehörsmappen).

Vad det gäller extra utgivet material så släppte de, bland annat, extra-regler för biljakter i en PDF med de övriga reglerna i ett nummer till Fenix. Minns dock ej vilket nummer det var i.

Kommentera

Har hittat lite olika fenix grejer nu. Vore kul om någon satt på något ordentligt äventyr/berättelse som dom skulle vilja dela?

Kommentera

Arbetar …
                      X