Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Noir

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av Honken, 16 August 2017, 19.17
3 responses
171 visningar
1 gillar
Honken
av Honken

Skapad av Honken, Idag, 11.23
0 responses
20 visningar
0 gillar
Honken
av Honken

Skapad av talgboll, Idag, 09.16
0 responses
28 visningar
1 gillar
talgboll  
Skapad av Henke, Idag, 08.24
1 response
49 visningar
1 gillar
God45
av God45

Skapad av RedMoon, 13 August 2017, 08.47
6 responses
394 visningar
10 gillar
RedMoon
av RedMoon

Skapad av Pntus, 11 August 2017, 16.03
4 responses
125 visningar
0 gillar
Fillion
av Fillion

Skapad av Feuflux, 10 August 2017, 20.44
1 response
82 visningar
0 gillar
Rhodryn
av Rhodryn

Skapad av krank, 16 August 2017, 12.38
3 responses
34 visningar
0 gillar
krank
av krank

Skapad av Arfert, 15 August 2017, 15.12
10 responses
453 visningar
4 gillar
0.113
av 0.113

Skapad av Ja!, 11 August 2017, 14.16
4 responses
99 visningar
0 gillar
Ja!
av Ja!

X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

• Noir

Har för mig att jag läste någonstans att noir skulle få nytt material och staden skulle förläggas i ett Europa där saker skiljer sig en aning från vårt Europa? Stämmer detta och vart kan jag läsa mer? För min grupp tror jag noir skulle bli ännu intressantare om staden placerades i ett tydligare sammanhang än som det är nu.

Jag placerade tråden i fel forum. Jag börjar uppenbarligen bli senil och gaggig men forumets utformning på iPad hjälper inte till. Kan någon snäll skäl flytta tråden till rätt forum?

Senast jag hörde ligger projektet lågt till eftersom det ska produceras Eon, Neotech och Kult. *snyft* Syndens Diplomater hette det för övrigt.

https://sv-se.facebook.com/syndensdiplomater

Kommentera

Det var ju synd. Kan inte säga så mycket mer än att nya saker till Noir intresserar mig bra mycket mer än nya saker till Eon 4 eller kult.

Kommentera

Jag passade på att flytta tråden.

Jag är själv mycket mer intresserad av Noir än de övriga Helmgast-produkterna. Men å andra sidan, om nya Kult slår bra tror jag det kan elda på intresset för Noir också.

Kommentera

Huh? Trådflytten verkar göra att den inte uppdateras i "Senaste inlägg". Så tråden kanske kommer att vara anonym ett tag.

Eller så släpper det när någon annan skrivit i den, för det här inlägget fick den att hamna överst i listan.

Kommentera

Vi får invänta official word helt enkelt...!

Kommentera

Intressant! Denna info hade jag missat, trodde att Noir hade dött ut.. :(
              Jag hoppas starkt att Syndens diplomater blir av! Mer världsbeskrivning var vad vi saknade, både staden, landsbyggden och världen i det stora. Gillar idén med en fiktiv version av vår egen värld.

Kommentera

Noir är så jävla nice, noir i ett pseudo-Europa som snickrats ihop av Marco Behrman är som sänt av Gudarna själv.

Hoppas mitt smicker kan leda till lite inspiration att skriva mer till noir.

Kommentera

I en diskussion på Darkside för något år sedan tyckte både jag och en annan att Sandukar till viss del påminde om en aspekt av Metropolis i Kult. Så jag misstänker att det skulle gå utmärkt att skriva moduler som passar till båda settingarna.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Minimoni Visa inlägg
                    Noir är så jävla nice, noir i ett pseudo-Europa som snickrats ihop av Marco Behrman är som sänt av Gudarna själv.

Hoppas mitt smicker kan leda till lite inspiration att skriva mer till noir.
                    Ojdå, tack för egoboosten! :-)

Syndens Diplomater ligger på sparlåga för tillfället. Anledningen är arbetet med KULT: Divinity Lost. Det regelsystem som KDL använder är en merge av Robins original AW-hack och min egna take på AW:s regelfilosofi. Så delar av Syndens Diplomater finns med i KDL. Tanken är att väcka spelet till liv igen under 2016, då mycket är gjort (bland annat över 120 illustrationer).

Dock så verkar det som om delar av Sandukar lever. Maskinstaden ekar sin ångest.

Kommentera

För att öka egoboosten så kan jag ju säga att Noir är såååå mycket bättre än Kult. Jag vill gå så långt att säga att den svenska rollspelsmarknaden behöver Noir då spelet har en tendens att väcka reaktioner samt att de som börjar spela rollspel då de inser att rollspel inte bara är Drakar och Demoner kanske är fler än vi tror.

Konstigt nog har jag aldrig hyst samma kärlek till kult... Nej, Noir är rätt väg att gå!!!

Kommentera

Jag rotar lite bland liken här kanske, men kan bara instämma i att Noir är ett av de bästa svenska spelen jag spelat.
                        (Jag ska fasen ta och renskriva min berättelse och skicka den till Helmgast så som jag lovat Petter för läääänge sen!)

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Minimoni Visa inlägg
                          Jag vill gå så långt att säga att den svenska rollspelsmarknaden behöver Noir då spelet har en tendens att väcka reaktioner samt att de som börjar spela rollspel då de inser att rollspel inte bara är Drakar och Demoner kanske är fler än vi tror.

[...] Noir är rätt väg att gå!!!
                          WORD!

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Oreh Visa inlägg
                            Jag rotar lite bland liken här kanske, men kan bara instämma i att Noir är ett av de bästa svenska spelen jag spelat.
                            (Jag ska fasen ta och renskriva min berättelse och skicka den till Helmgast så som jag lovat Petter för läääänge sen!)

Kanske är dags att dra fram den där vita boken som inte öppnats sen Hedenhös drog hit den...

Kommentera

Älskar verkligen Noir, men är enormt psyked för Kult också just nu :-)
                              Mycket bra grejer att längta efter.

Kommentera

Arbetar …
                              X