Tillkännagivande

Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Vad har du skrivit idag? [regler i trådstarten]

Minimera
X

• Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

• krank
    svarade
    I ett par dagar nu har jag haft svårt att få speciellt mycket skrivet – jag har pendlat mellan att layouta Chock och att klämma TV-serier, den kreativa energi jag haft har jag lagt på att lösa layoutproblem.

Men jag har i varje fall fått ihop något litet stycke här och där…

Spoiler: 

==UTPOST F12==

Koordinaterna leder till F12, en av arkologin Auroras utposter i utkanten av den gamla staden Luleå. Piloten Cassandra är mycket skeptisk till att resa längre norrut, men följer order förutsatt att rollpersonerna ser till att det finns tillräckligt med kräm i VTOLens batteri för att flyga både dit och sedan tillbaka åtminstone hit till Svartliden. Hon är lite mer medgörlig ifall Atun kan tala med henne direkt, men påpekar att rollpersonerna faktiskt inte har någon anledning att lita på honom.

F12 är byggd på en gammal flygplats i utkanten av den övergivna och grönskeinfekterade staden Luleå, och omges av höga betongmurar som syns på långt avstånd. Murarna bemannas av vakter och är också försedda med inbyggda vapensystem. Utposten har varit här i närmare ett decennium; det syns tydligt både i hur väletablerad Auroras styrkor är på platsen och i de skador muren och försvarsverken trots allt ådragit sig.

Om rollpersonerna kommer hit med Atun så kommer han att kunna ge dem instruktioner för hur de ska identifiera sig med hjälp av laserkommunikation och de får då landningskoordinater innanför murarna som svar. Utan Atun kommer utposten att fyra av varningsskott om rollpersonernas VTOL kommer för nära, och försöka skjuta ner det om de envisas. Cassandra Nyne kommer att vara nervös över försvarssystemen och definitivt vägra att flyga vidare efter varningsskott.

Jag skulle tro att det borde bli kanske... lika mycket till om själva platsen, och så ytterligare typ lika mycket till om personen de träffar där. Sedan är det bara hemfärd och återkomst kvar. Lätt som en plätt! Och i morgon borde jag bli klar (peppar, peppar) med Chocklayouten för den här veckan åtminstone, så sedan borde det bli lättare att hitta orken och tiden...

Kommentera:

• Mekanurg
    svarade
    "Procedur vid lemlästning" -- ett avsnitt i skadereglerna i Expert Nova.

Kommentera:

• .113
    svarade
    Jag har fortsatt gå igenom mina notes om regler och skrivit ner här, det känns bra faktiskt att gå igenom allt även om jag undrar vad fasen jag tänkte ibland. Känns mindre bra att jag vet det finns mer nånstans som är mer utfleshat men att jag inte hittar det.

Men... Kanske kan gå göra något av det ändå.

Kommentera:

• entomophobiac
    svarade
    Jobbet tar min tid just nu, men har satt upp en treveckorsplan för att skriva klart Best så jag kan ägna mig åt andra projekt under semestern.

Kommentera:

• wilper
    svarade
    Spelexempel till engelska Kuf är klara!

(Nå, inte korrade eller så, men de är av engelskliknande ord nu i alla fall.)

Fantastiskt skönt, skall se vad som blir nästa projekt medan jag väntar på korren.

Kommentera:

• Beastslayer
    svarade
    Skrev ytterligare ett par utkast på ett par settings för ett kommande projekt.

Skrivit vidare på scenariot, Skapelsen, då vi ska spela första one-shot scenariot på Torsdag.
    Funderar på vilka fler konflikter jag ska skriva in, om några alls.
    Last edited by Beastslayer; 24 June 2019, 07.38.

Kommentera:

• Rangertheman
    svarade
    Jag har översatt ett kort äventyr till Tails of Equestria som dottern ska spelleda på Mitt Lov-aktiviteterna på tisdag. Själv ska jag spelleda Symbaroum (förutsatt att det kommer några spelare) och Handbok för superhjältar (som i stort sett är fulltecknad). Imorgon ska sambon gå över till grannarna (och tillika hennes arbetskamrat) för att testspelleda scenariot till Hjältarnas tid, som också ska spelas på tisdag.

Kommentera:

• Swedish Chef
    svarade
    Skrivit klart ett av 4 uppdrag till min WFRP 4:e scenario. Ska bara skriva in lite stats i morgon skall jobba på nästa del.

Kommentera:

• wilper
    svarade
    Börjar ana slutet i tunneln på översättningen av exemplen i engelska Kuf.

Kommentera:

• Mekanurg
    svarade
    Jag är nyss hemkommen från en veckolång odyssé i sydsvenska obygder. Tusan vad mycket John Bauer-skog man hittar mellan Varberg och Kalmar. ;-)

Inget skrivet, men min kompis Lennart och jag gick igenom Expert Nova och han levererade en del kloka synpunkter.

Kommentera:

• krank
    svarade
    Ursprungligen skrivet av krank Visa inlägg
    Om jag ids ska jag skriva något kort om de två tidigare expeditionernas öden också, och sedan är jag helt klar med det här datacentret. HELT.
    Sådärja:

Spoiler: 

==Alpha/66== hade Svartlidens datacenter som sin sista anhalt. Expeditionen hade redan skickat backupper av sina dataloggar tillbaka till Aurora via bepansrad drönare innan de gav sig ner. De mötte starkt motstånd av Grönskan, som just då var mycket starkare i området än den är nu.

De lyckades kämpa sig ner till datacentralen, men bara en av dem – Atun – lyckades ta sig hela vägen in förbi Anders och in till Ariadnes databanker. Där anfölls han av Grönskan, men har lyckats hålla den stången. Databankerna innehåller inte längre någon känslig information, men det gör däremot Atun.

==Cortical Systematics== tog sig aldrig speciellt långt ned. De mötte för stort motstånd här, och var redan hårt åtgångna sedan tidigare. Bara en enda överlevde – Mikhail Häger, som tog med sig en robotskalle han hittade utanför komplexet och sedan tog sig hem till fots. Skallen tillhörde Sarai, en av Alpha/66-medlemmarna (vilket Atun kan informera om).

Och därmed så är det sista datacentret klart, och äventyret är därmed... nästan färdigt. Två delar till, sedan är det dags att ragga korrläsare. 36 sidor är det just nu, blir nog 37 eller 38 innan jag är helt klar. Yay! Första äventyret 23 sidor, andra 38, och sedan får vi se hur mycket det avslutande utredningsäventyret sväller upp…

Kommentera:

• .113
    svarade
    jag har skrivit ner massa notes här på forumet, ska skriva ner lite mer å sedan gå igenom och börja pussla för att sedan faktiskt försöka komma någon vart! progress ppl

Kommentera:

• krank
    svarade
    Idag har jag tvingat mig att skriva texten om den konkurrerande expeditionen, och hur den "slutgiltiga konfrontationen" med dem kan se ut lite beroende på vilken ordning rollpersonerna valt att göra saker och hur timingen ser ut.

Spoiler: 
    Om Jacque och hans expedition hinner först till datacentret så kan rollpersonerna stöta på dem på våning ?2 eller ?3. De har varit oförsiktiga, och åtminstone ett par av dem har blivit skadade i stridigheter mot Grönskan eller säkerhetssystemen, eller genom att ramla ner genom något av schakten. De har gjort läger i väntan på att deras 3d-skrivare ska ha producerat de reservdelar och annat de behöver för att kunna ta sig uppåt igen. Jacque, som är förhållandevis oskadd, vill helst inte ge upp men inser att hans team inte är i skick att fortsätta. Här blir det upp till rollpersonerna huruvida de vill slå ihop grupperna och samarbeta, lämna den andra gruppen åt dess öde, eller kanske bara se till att klara sitt eget uppdrag och sedan hjälpa Jacque och de andra till säkerhet.

Om Jacque och de andra kommer hack i häl på rollpersonerna så kommer Anders att informera rollpersonerna om att det kommer fler människor och fråga dem hur situationen ska hanteras. Om rollpersonerna hunnit koppla in Anders i några säkerhetssystem kan han använda dem för att bekämpa gruppen. Oavsett vilket kommer de att behöva tampas med en del av Grönskans bestar, som vaknat till liv under rollpersonernas färd nedåt.

Väljer de att låta Anders sinka dem så kommer de på vägen upp att möta gruppen i samma dåliga skick som ovan.
    Skulle Jacque och hans grupp komma till centret flera steg efter rollpersonerna så beror deras öde givetvis på hur rollpersonerna lämnade den. Vilka som helst från expeditionen kan sedan återkomma i senare äventyr och antingen vara bittra och hämndlystna eller tacksamma, beroende på vad rollpersonerna lämnade efter sig.

En sak jag är ganska nöjd med i der här äventyret är att

Spoiler: 
    det sannolikt inte blir någon slutstrid om det inte initieras av rollpersonerna. Det är fullt möjligt att lösa äventyrets klimax utan speciellt mycket våld alls – om RP bara är försiktiga på vägen ner, diplomatiska ifall de stöter på Jacque, snälla (eller helt hänsynslösa) mot Anders, och sedan konverserar med Atun så är allt liksom bara... klart.

Jag gillar det, eftersom jag verkligen, verkligen inte gillar "slutstrider". Jag tycker att de känns fantasilösa.

Om jag ids ska jag skriva något kort om de två tidigare expeditionernas öden också, och sedan är jag helt klar med det här datacentret. HELT. Jag har harvat på det i flera månader nu, jisses. Men jag blir nog ganska nöjd med resultatet. Och det är en sorts äventyr jag liksom aldrig skrivit förut, så det känns kul.

Kommentera:

• ceruleanfive
    svarade
    De senaste dagarna har jag klurat ut ett tjugotal växter till Vindsjäl-världen. Min upplevelse är att det är betydligt lättare att hitta på en mer egenartad frukt än det är att hitta på ett särpräglat djur, av någon anledning.

Kommentera:

• Ekorren
    svarade
    Idag har jag skrivit lite på Exigents, en kommande bok till Exalted Third Edition. Jag har också skrivit ett manus för en video om rollspelsmakande. Senare ska jag nog skriva lite på ett eget science fiction-projekt om det finns tid över.

Kommentera:

Senaste inlägg

Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Started by entomophobiac, Igår, 12.49
2 responses
67 visningar
0 gillar
Senaste inlägg entomophobiac  
Started by Kaptenen, 02 October 2019, 12.42
3 responses
97 visningar