Tillkännagivande

Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Vad har du skrivit idag? [regler i trådstarten]

Minimera
X

• Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

Ursprungligen skrivet av Grisodlar'n Visa inlägg

Hej och tack för svaret, Gabrielle. Utspelar det sig fortfarande på 1920-talet, fast sett ur mer svenska ögon då?
    Det stämmer bra!

Kommentera

Ursprungligen skrivet av gabrielledebourg Visa inlägg

Det stämmer bra!
      Då kanske man äntligen skulle skriva något CoC-äventyr på svenska och skicka in till Eloso Förlag då, om de kör med lite eget material. Att få ett scenario släppt via Chaosium är ju betydligt svårare. Där är det ju Miskatonic Repository som får gälla för de flesta.

Kommentera

Svenska Runequest: amputationer och andra allvarliga skador.

Kommentera

Funderar på om jag ska försöka ta upp mitt solospelsprojekt (i ink, se https://www.inklestudios.com/ink/) Quest of Justice igen (finns en gammal forumtråd från när jag sist skrev någonting, säkert ett år sedan, orkar inte leta upp den).

Fixade det allra sista på kapitel 4 nu och la upp uppdateringen på nätet om någon vill testa: https://omjonasson.se/rollspel/textadventure/qof/

Känner fortfarande att jag trasslar in mig och att det blir alldeles för pratigt, samt att vissa saker säkert kommer skrivas om (om jag nu någonsin blir klar och kör genomspelningar för snygga till allting). Så jag vet inte riktigt vad jag vill med det här projektet. Hade en del i bakhuvudet om framtida kapitel som är halv bortglömt nu (anteckna saker folk, det är sensmoralen här) men en del minns jag faktiskt.

Så får vi se om det ger någonting att nämna projektet här, kanske kan få fart på mig.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Feuflux Visa inlägg
            Funderar på om jag ska försöka ta upp mitt solospelsprojekt (i ink, se https://www.inklestudios.com/ink/) Quest of Justice igen (finns en gammal forumtråd från när jag sist skrev någonting, säkert ett år sedan, orkar inte leta upp den).

Fixade det allra sista på kapitel 4 nu och la upp uppdateringen på nätet om någon vill testa: https://omjonasson.se/rollspel/textadventure/qof/

Känner fortfarande att jag trasslar in mig och att det blir alldeles för pratigt, samt att vissa saker säkert kommer skrivas om (om jag nu någonsin blir klar och kör genomspelningar för snygga till allting). Så jag vet inte riktigt vad jag vill med det här projektet. Hade en del i bakhuvudet om framtida kapitel som är halv bortglömt nu (anteckna saker folk, det är sensmoralen här) men en del minns jag faktiskt.

Så får vi se om det ger någonting att nämna projektet här, kanske kan få fart på mig.
            Ja, det är väl mycket av en pepp-tråd det här, så förhoppningsvis finner du lite skrivarglöd igen. Min egen är i princip lika död som min libido. Men jag har jättemånga, fina idéer och uppslag. Jag önskar bara att de kunde skriva sig själva medan jag dikterar och fantiserar.

Kommentera

Lekte lite med idén om det odöda kungariket och "talk crawls" idag. Ska dock lägga kvällen på Best, så det inte blir ytterligare ett fall av att göra tjugonitton saker samtidigt.

Audience
              Being granted audience to the most important courtiers will be hard but also essential. But once you’re introduced you’re in the system—there’s no going back without drawing unwanted attention.
              You meet a courtier, not in a dining room, but in their most proper audience chamber: the bedroom. Sometimes a fake bedroom with a papier maché fireplace and buckwheat pillow stuffing. The audience bedroom is typically placed in the most lavish and expensive part of the courtier’s mansion.
              Some courtiers have one bedroom for sleeping, another bedroom for receiving lovers, and yet another for audiences. If you’re greeted in the wrong bedroom, this may have significance.
              There’s nothing risqué about this bedroom audience and often the courtier may get dressed (by undead servants) or even do their duties on the toilet during the audience (also attended by undead servants).
              There’s really little sense of propriety or embarrassment over bodily functions or nakedness. It’s merely an optimisation of time, since there’s nowhere the courtier can go while getting dressed.

Kommentera

Svenska Runequest: olika slags läkning

Kommentera

Skrev upp en hemläxa till mina D&D dorx att dom behöver sätta upp bättre relationer mellan sina rollisar. Frös XPn för alla som inte hade det. Bra piska [hoppas jag, är ren gissning eftersom jag inte har sett deras reaktion än], ska använda den i framtiden för ofärdiga rollpersoner såsom att dom inte valt spells osv.

Vi har haft bra relationer mellan dom tidigare men vi hade ett TPK häromdan och dom nya rollisarna har inte riktigt lärt känna varandra. Tänkte dom kunde få en liten jump start så jag tog fram gamla goda Hillfolk
                  Last edited by 2097; 08 June 2019, 10.06.

Kommentera

Svenska runequest: läkning, återuppståndelse och början på reglerna för tunga bördor.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av 2097 Visa inlägg
                      Skrev upp en hemläxa till mina D&D dorx att dom behöver sätta upp bättre relationer mellan sina rollisar.
                      En av dom började löjla sig att han inte ville skapa några såna relationer [om nån annan ur min grupp läser detta så var inte orolig; du vet ju att du är en av dom schyssta. om denna specifika spelare läser detta så bara... jaaaa du är "that guy" igen, no shit], och "kan vi inte göra så här istället" och klistrade in sin backstory… som inkluderade relationer till dom andra… på exakt det sätt jag ville.

Påpekade det, ska se om han fattar. Han har kvaddat mången scen den killen

Edit: Yes! Han skärpte sig!

Edit igen: Det visade sig att han hade missförstått en regel och att det var därför han var bångstyrig. Kudos till honom att han skärpte sig efter lite påtryckningar redan innan han hade fattat missförståndet kring regeln. Men tyck inte allt för synd om honom, han är notorisk för att slarva m reglerna
                      Last edited by 2097; 08 June 2019, 15.11.

Kommentera

Drunknar i projekt. Så helgens fokus är att göra de där sista procenten på några saker som nästan är klara. Har petat med Origenes som nu bokstavligen talat bara har några timmar kvar med jobb innan det går att publicera. Och jag fixar med två artiklar till Bortom Barriären som är så otroligt nära att vara färdiga för tryck.

Kommentera

Jag håller på med de sista bitarna i äventyrsplatsen Piratöarna till Eon. Nu är det bara några få monster och varelser kvar, sedan är det klart att skicka till layoutare. Via korrläsare, förstås.

Kommentera

Svenska Runequest: Jag har bytt kapitel. Nu skriver jag om i färdighetskapitlet. Det är svårt att översätta den amerikanska regelprosan rakt av. Istället lägger jag fokus på att skriva det som behöver sägas på koncis och glasklar svenska.

Kommentera

Fortsätter skrivandet på min "I tidens begynnelse" kampanj.

Först kommer solens tidsålder. Sedan nattens tidsålder för att sist följas av månens tidsålder.
                              Blir väldigt mycket Tolkien känner jag, men då spelarna kommer ha stor inverkan kan detta såklart ändras avsevärt.

Solens tidsålder

Efter skapelsens cykel är klar så stiger solen för första gången.

Detta är Luminus ålder. Solen kommer att skina i hundra år.

Noctus och Lumina vandrar på “jorden” bland Luminus skapelser.

Luminus varelser vaknar till liv och känner att de är starka.

Nattens tidsålder

Efter att solen lyst upp himelen så kommer natten.

Detta är Noctus tidsålder. Det råder 100 år av ständig natt.

Luminus och Lunia vandrar p娔jorden” bland Noctus skapelser.

Noctus skapelser vaknar till liv och känner att de är starka.

Månens tidsålder

Efter 100 år av natt så träder månen fram,

Det är Luminas tidsålder. Månen skiner i 100 år av ständigt månsken.

Luminus och Noctus vandrar på “jorden” bland Lumina´s skapelser.

Luminas skapelser vaknar till liv och känner att de är starka.

Har inget mer konkret än såhär just nu. Vill gärna spela första scenariot som är skapelsen.
                              Har någon någon slags input eller förslag så välkomnar jag det.
                              Last edited by Beastslayer; 10 June 2019, 16.51.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Beastslayer Visa inlägg
                                Fortsätter skrivandet på min "I tidens begynnelse" kampanj.
                                Låter superfräckt! Vill du berätta mer? Hur ska detta spelas?

Kommentera

Senaste inlägg

Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
                                Started by ceruleanfive, 26 November 2018, 10.48
                                65 responses
                                1.343 visningar
                                6 gillar
                                Senaste inlägg ceruleanfive  
                                Started by Björn Wärmedal, 10 October 2019, 13.10
                                34 responses
                                918 visningar
                                13 gillar
                                Senaste inlägg ceruleanfive  
                                Started by entomophobiac, 06 July 2019, 00.50
                                12 responses
                                243 visningar
                                1 gillar
                                Senaste inlägg entomophobiac  
                                Started by krank, 08 October 2019, 06.55
                                1 response
                                38 visningar