Tillkännagivande

Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Vad har du skrivit idag? [regler i trådstarten]

Minimera
X

• Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

• Mekanurg
    svarade
    Expert Nova: Jag har idag färdigställt riktlinjerna för social interaktion. I och med detta är spelet färdigskrivet. Nu ska det speltestas och finjusteras under juni.

Kommentera:

• Cissi
    svarade
    Jag skriver rent den väldigt improviserade sagan som jag spelledde till Gudasaga på Lincon. Den blir mycket bättre och lite mer sammanhängande nu.
    Och har skrivit ned några nya pitchar till sagor som jag tänker att jag ska skriva ner så vi kan spela på fredag.

Kommentera:

• Sysp
    svarade
    Skrev klart de sista rumsbeskrivningarna och städade klart Origenes. Hydrorna korrar lite nu, sen hoppas jag på lite LaTeX-magi från wilper.

Kommentera:

• wilper
    svarade
    Skrev bildmanus till spelprojekt X och skickade till illustratören. Projektet har måldatum påsken 2020. Gott om tid att tappa sugen och börja göra något annat i stället. Men det flyter på hyfsat än så länge i alla fall.

Kommentera:

• entomophobiac
    svarade
    Började experimentera lite med layout till Best. Vill försöka få till en look som osar lite 16-1700-tal. Mycket kvar att göra, dock.

Kommentera:

• entomophobiac
    svarade
    Klippte Bests sista regeltekniska relationer till Knave och började med layout. Känns alltid bra att förenkla saker som redan är hyfsat enkla—regelsystems elegans har egenvärde. Sådetså.

Layout kommer ta ett tag, eftersom jag är glad amatör, men det är roligt att projektet faktiskt börjar närma sig ett användbart stadie på allvar. Kommer använda några av verktygen denna helgens rollspelssession.

Kommentera:

• wilper
    svarade
    Skrivit ikapp krönikan för Sysps Norrlands Inland-kampanj. Det tog tre veckor men nu är den i hyfsat skick inför nästa veckas spelmöte.

Kommentera:

• ÅkeZorkh
    svarade
    Sitter och korrar och redigerar text till avsnittet Fysisk Hälsa för Zanguina.

Kommentera:

• Mekanurg
    svarade
    Jag har översatt ett avsnitt om kalendern i Drakpasset för svenska Runequest.

Kommentera:

• entomophobiac
    svarade
    Skriver vidare på det "lilla" sidoprojektet Best! Fortfarande är intentionen att vara klar om tre-fyra veckor (till Free RPG Day), men det börjar kännas lite som galenskap. Men det är fortfarande väldigt roligt!

(Bild på sidantalet i Google Docs, bara för att jag själv inte riktigt fattar hur mycket det börjar bli.)

Screen Shot 2019-05-30 at 11.05.37.png

Kommentera:

• Khan
    svarade
    Igår skrev jag fyra sidor till på ett scenario till Kult samt strök en del och skissade om upplägget på Kutulu-scenariot om Kensingtonstenen. Många har varit ytterst hjälpsamma med tips och idéer till det scenariot, och stort tack till alla dem.

Sedan har jag plockat upp ett gammalt brädspelsprojekt som legat vilande i typ två år och hamrat på det ett tag. Jag knäckte äntligen hur det funkar med resurshantering på ett ställe som legat och gnagt efter speltesten utan lösning. Ge det några vändor till i tanken så ska jag se till att det blir en ny omgång speltest.

Kommentera:

• entomophobiac
    svarade
    Det roligaste med Best är att jag själv fått nytta av verktygen ett par gånger nu, så jag kan utan att ljuga hävda att det är speltestat!

Kommentera:

• entomophobiac
    svarade
    Jobbar stadigt vidare med Best. Har klippt ned regler och annat i komplexitet senaste tiden, lite halvt inspirerad av MÖRK BORGs coola exempeluppslag, och börjar bli färdig med spelledarsektionerna med.

Har satt upp en layoutmall och tänkte försöka öka takten lite inför Free RPG Day om några veckor. Vet inte riktigt var det borde läggas upp, eftersom det är på svenska. Kanske bara blir här i slutänden.

Kommentera:

• Mekanurg
    svarade
    Åsa Roos har indirekt identifierat en brist i Expert Novas betaversion. Jag har nu börjat åtgärda den.

Kommentera:

• ceruleanfive
    svarade
    Ursprungligen skrivet av Genesis Visa inlägg
    ceruleanfive, det finns som betala-vad-du-vill och är jättefult, men ett rätt imponerande spel på så lite text!
    Tackar. :) Jag hann faktiskt dra ned det och kika innan mitt senaste svar – så kortfattat och effektivt var det! (Och hiskeligt fult. Men det är insidan som räknas.)

Han skriva ihop ytterligare några Vindsjäl-varelser idag som jag redan tänkt ut sedan tidigare. Ska testa på att tillämpa mekaniken från Vast and Starligt härnäst!

Kommentera:

Senaste inlägg

Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Started by entomophobiac, Igår, 12.49
2 responses
67 visningar
0 gillar
Senaste inlägg entomophobiac  
Started by Kaptenen, 02 October 2019, 12.42
3 responses
97 visningar