Tillkännagivande

Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

[4StuG] Scenariot

Minimera
X
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

[4StuG] Scenariot

Tänkte lägga upp en länk till Google Drive med scenariots komponenter här, för den som tycker det låter ens lite intressant.

För Regler- och Scenario-häftena är det versionerna som ligger i foldern Tryckversioner som är "final". Uppdaterade av någon anledning aldrig de vanliga PDF:erna med den sista uppdateringen.

https://drive.google.com/drive/folde...At?usp=sharing

Filerna:

Fyra StuG - Kartor: fem stycken kartor i olika format som är taktiska kartor som gruppchefen får från plutonchefen. Peka, rita, fundera på varifrån fienden kan komma och hur de bör bemöta det.

Fyra StuG - Kort: kort för ammunition, vapen och trauman, som används under spel.

Fyra StuG - Materielformulär: fullständigt onödigt och användes inte under spel. Idén var någonstans att det skulle vara intressant att hålla reda på prylar i mer detalj, men fyra timmars konventsspel är fel tillfälle för det.

Fyra StuG - Regler: häfte med framförallt referensmaterial, som tabeller med "Plundring" och "Händelser" som går att använda under spel. Även en tidslinje och kalender. Jag använde kalendern för att kryssa i så jag visste hur lång tid som gått. Rättså behändigt.

Fyra StuG - Rollpersoner: en hel skyttegrupp och därför alltså 10 rollpersoner som alla är beskrivna med en arketyp ("Charmören", "Optimisten", etc.) samt med en mer utförlig bakgrundstext och några listor med tips för hur en spelare kan gestalta just den rollpersonen. De som inte gestaltas av spelare blir SLPs under scenariot och även på sätt och vis extraliv, eftersom de stryker med först.

Fyra StuG - Scenario: scenariot i två akter, med tips och mer utförlig information om vissa saker men framförallt idéer på hur krig kan spelledas. Det mesta i väldigt generella ordalag.

Om du ändå ska posta det kanske du ska skicka in det till Scenariobanken?

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Genesis Visa inlägg
      Om du ändå ska posta det kanske du ska skicka in det till Scenariobanken?
      Hade ingen aning om att det finns en scenariobank, eller hur jag i så fall hittar den. :)

Kommentera

Ursprungligen skrivet av entomophobiac Visa inlägg

Hade ingen aning om att det finns en scenariobank, eller hur jag i så fall hittar den. :)
        Den är super bra! :D Den finns här: http://www.scenariobiblioteket.se/

Kommentera

Hur går en tillväga för att lägga upp något? Skulle mer än gärna slänga upp både Gustav måste dö och Fyra StuG och en Scho-Ka-Kola.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av entomophobiac Visa inlägg
            Hur går en tillväga för att lägga upp något? Skulle mer än gärna slänga upp både Gustav måste dö och Fyra StuG och en Scho-Ka-Kola.
            Du mailar redaktor@scenariobiblioteket.se så löser sig resten.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Jocke Visa inlägg
              Du mailar redaktor@scenariobiblioteket.se så löser sig resten.
              Jag upptäckte det. Får se om de kommer upp framöver, helt enkelt.

Kommentera

Senaste inlägg

Minimera

• anth
                Svar till [Rescensera ett rollspel som inte finns!] ANMÄLAN
                av anth
                Oh, det här liknar de gamla tävlingarna man hade förr... är det någon som har länk till den gamla tävlingen?
                Idag, 15.24
              • anth
                Svar till Äventyr i snö och is
                av anth
                Jag skulle vilja ha mer info (eller länk till mer info).
                Utspelas det på jorden, eller i en fantasyvärld?
                Är det bara kampanjen som utspelas...
                Idag, 15.21
              • anth
                Svar till Äntligen!!!
                av anth
                År 2002 utlyste WotC en tävling om vad som skulle bli nästa DnD-kampanjvärld. Spelkonstruktören Keith Bakers Eberron vann.
                Tanken var ett det...
                Idag, 14.48
              • Minimoni
                Svar till Din spelvärld med barnen
                av Minimoni
                Jag är genant bekant med den världen. Har sett allt som producerats till ”Friendship is Magic” samt ”Equestria Girls”. Nu kan jag förklara...
                Idag, 14.47
              • skaraborgarn
                Svar till Skillnader mellan folkslagen
                av skaraborgarn
                Alver och orchers avsky mot varandra är inte rasism det är artism!
                Idag, 13.30
              • Gurgeh
                Svar till Got sista avsnittet! Spoilers!!!
                av Gurgeh
                Spoooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooi l!

Det lämnas ju till tittaren själv att tolka, men jag kan tänka mig att de konstiga...
                Idag, 13.18
              • gabrielledebourg
                Svar till Nostalgi ur ett kulturellt perspektiv
                av gabrielledebourg
                Onekligen. Liksom, jag är ju så jävla nedtrampad i nostalgiträsket om något: Ur Varselklotet, Chock och svenska Call of Cthulhu är väl liksom nostalgiprodukter...
                Idag, 12.53
              • Jocke
                Svar till Public domain och ackreditering
                av Jocke
                För bara några år sen gick Karl Alfred in i public domain och många tecknare roade sig med att rita och publicera egna Karl Alfred äventyr....
                Idag, 11.49
              • Rickard
                Svar till Kompetitiva rollspel
                av Rickard
                Medan världen går under har jag försökt powergäjma i och fick en bra story tillbaka som svar. Jag brukar påstå att man inte kan spela samberättande...
                Idag, 11.41
              • Mekanurg
                Svar till Raser som aldrig spelades
                av Mekanurg
                När jag spelledde EDD hade jag en flexibel inställning när det gällde spelarrollernas folkslag, men mina spelare bannlyste ankor. Deras rollpersoner...
                Idag, 10.35
              Arbetar …
              X