Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Betalar du för färg?

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av lofty, 16 January 2019, 14.35
3 responses
89 visningar
1 gillar
lofty
av lofty

Skapad av Kotaka, 01 January 2019, 22.29
4 responses
176 visningar
1 gillar
Zyx Zoismos  
Skapad av wilper, 16 January 2019, 17.33
22 responses
680 visningar
12 gillar
Flanell
av Flanell

Skapad av Leon, 11 January 2019, 14.33
99 responses
3.123 visningar
2 gillar
afUttermark  
Skapad av RedMoon, Igår, 13.54
1 response
71 visningar
4 gillar
clarence redd  
Skapad av RasmusL, 14 January 2019, 18.50
7 responses
190 visningar
0 gillar
Cyberhest  
Skapad av Bifur, 09 January 2019, 19.51
56 responses
1.300 visningar
1 gillar
Cyberhest  
Skapad av RedMoon, 16 January 2019, 14.01
2 responses
128 visningar
7 gillar
Evokee
av Evokee

Skapad av krank, 21 December 2018, 14.51
1 response
245 visningar
4 gillar
P.eLL.e
av P.eLL.e

Skapad av Quadrante, 13 January 2019, 20.54
25 responses
406 visningar
1 gillar
da_bohz
av da_bohz

X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

Nä. Alternativ 1 (det räcker att motivet och stilen sätter stämningen).

Kommentera

3) Alltså nu känns det väldigt osannolikt att jag skulle köpa ett osr-spel, eller ett skräckspel (fast ett gnostiskt spel kan jag ju tänka mig förstås men en av tre räcker nog inte)... så OM jag skulle köpa det så skulle det antagligen vara för att det var så snygga bilder att jag ville ha det ändå, och den nivån hade det nog inte kommit upp till om det inte varit färg. Men som flera redan påpekat så räcker det ju inte med att det är färg det måste vara väldigt snyggt också.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Björn Wärmedal Visa inlägg
        Det kan också vara så att jag sammankopplar färgbilder med överdrivet färgad och mönstrad layout, som kanske är ännu mer av en pet peeve.
        Mmm, det där kan jag känna igen. När man ändå går över till färgtryck vill man slå på stora trumman och gör allt till en färgexplosion, även om det inte ökar läsbarheten.

Kommentera

Jag älskar snygga färgbilder, som de Lukas Thelin gör i Western IV. De är så grymt snygga, färgbilderna i Coriolis är också awesome men med en helt annan stil.

Snyggast i svartvit är nog Trudvang-världsböckerna, de bilder som i senare böcker färgsättes blev inte alls lika bra. Så jag går på alternativet att jag lätt skulle betala 100kr extra för färg om färgbilderna gjorts rätt, vilket självklart är väldigt subjektivt. Jag tror dock att det är lättare att göra snygga bilder i svartvit än färg men så vet jag heller inget om konst och kan knappt själv måla en cirkel utan att den liknar en rektangel.

Dessutom tycks det som om din illustratör vill arbeta i färg, det borde signalera vad denne anser sig vara bäst på och det bör uppmärksammas.

Kommentera

Jag är inte ett stort fan av illustrationer alls.

Kommentera

Om bilderna är snyggare i färg betalar jag gärna en hundring extra för det. Just att illustratören vill jobba i färg hintar ju om att det är en bra idé att satsa på det. Då lär det ju inte röra sig om färglagda lineartbilder utan något annat. Atmosfäriska bilder som de i senaste Kult, eller Peter Andrew Jones gamla Kult-omslag, gör sig exempelvis mycket sämre i svartvitt.

Kommentera

Det beror på hur bra bilderna är, men som gjort dem.

Hellre svartvitt i verklig toppklass än "bra men lite medel" i färg. Även om båda vore gjorda av yrkesillustratörer. Typ Barry Windsor Smith jämfört med random D&D-illustratör.

Kommentera

Jag skulle lätt betala en hundring mer för spel med snygga färgbilder (Coriolis) men inte 50 för halvtaskiga diton.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av God45 Visa inlägg
                    Jag är inte ett stort fan av illustrationer alls.
                    Vi är verkligen olika på den punkten :-) Det finns enormt många rollspel i mina hyllor och på min iPad som jag enbart inhandlat för att jag råkat sett snygga illustrationer från spelet. Men så börjar jag bli lite gammal och lat också, och då är det fint om bilder presenterar vad rollspelet handlar om. På så sätt måste jag inte läsa så mycket om ett spel innan köp då bilderna avslöjar mycket om setting och ofta också spelets stil.

Sen så tror jag att jag gillar bilder då de väcker min fantasi och ger mig en grund att bygga vidare på när jag är SL. Jag har mycket svårare att beskriva städer eller liknande i en värld där det inte finns några bilder.

Kommentera

Färgen i sig har inget egenvärde för mig. Är bilderna tänkta att vara svartvita så skall de tryckas svartvitt, är det färgbilder skall de tryckas i färg. Så frågan blir väldigt svår att svara på för min del.

Med det sagt så skulle jag inte betala för ett spel som är illustrerat med färgbilder, men som tryckts i svartvitt för att man inte hade råd med fyrfärgstryck.

Om du misstänker att du inte har råd att trycka i färg, välj då en illustratör som i huvudsak jobbar med svartvitt.

Kommentera

Jag kan pröjsa extra för att bilder ska finnas med, men inte för att de ska vara i färg.

Kommentera

Jag trodde tills helt nyligen att jag inte brydde mig om huruvida ett rollspel var i färg eller svartvitt. Sedan såg jag den fantastiska layouten och de fantastiska illustrationerna vi fixat till Eon IVs kommande magibok, i färg...

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Björn Wärmedal Visa inlägg
                            För LotFP är ju liksom new school111!1!1!1!1! 😆
                            Jag är OSRhipster och skulle aldrig få för mig att spela ett spel som försöker så hårt som LotFP. Jag spelar Red Box.

Kommentera

Arbetar …
                            X