Tillkännagivande

Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Into the Spider-Verse liknande kampanj

Minimera
X
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

Into the Spider-Verse liknande kampanj

Så Into the Spider-Verse är jättebra och jag är lättpåverkad. Så jag vill nu köra en kampanj där alla spelare är olika versioner av samma existerande superhjälte. Men jag kan inte bestämma mig för vilken superhjälte som är bäst för det. Så jag skapar den här tråden så att folk kan berätta det för mig.

Mina två idéer är att antingen göra det med Wolverine eftersom det ger en massa färdiga versioner av Wolverine utan att ens behöva ha dimensions hoppande. Vi har liksom Wolverine själv, X-23, Honey Badger, Dakken, Sabertooth, Lady Deathstrike, Deadpool, Old man Logan och det är bara de jag kommer på nu utan att kolla upp något. För det finns fler.

Alternativt kan man göra det med Stålmannen och köra en version av Reign of the Supermen storyn. Så Stålmannen är död och spelarna är en grupp av kloner, andra flyktingar från Krypton, Stålmannen liknande robotar och liknande.

Men jag är inte såld på någon av dem. Vilken är bästa superhjälten att göra det här med?

Hulken?
    Grå Hulk
    Bruce Banner-smarta Hulk
    War-Hulk
    Vanliga Hulk
    Red Hulk
    She-Hulk

Kommentera

Henry Pym?
      Ant-man
      Yellowjacket
      Giant-Man
      Wife-beater Pym
      Goliath
      Uppfinnar-Pym
      Wasp
      Ultron-kontrollerad av Pym?

Kommentera

Robin?
        Dick Grayson-Robin
        Tim Drake-Robin
        Jason Todd-Robin
        Red Hood
        Red Robin
        Nightwing
        Wanna be-Batman
        Stephanie Brown-Robin
        Damian Wayne-Robin
        Earth-2 Robin
        Burt Ward-Robin (från TV-serien)

Kommentera

Läderlappen* finns det väl ganska många versioner av. Dels har vi de som dyker upp i hans egen serie. (När Grant Morrison skrev den kryllade det av läderlappsimitatörer från jordens alla hörn.) Sedan har vi figurer från andra serieuniversum som är Läderlappen med serienumren bortskrapade, till exempel Moon Knight eller Midnighter.

https://en.wikipedia.org/wiki/Batmen_of_All_Nations
          https://en.wikipedia.org/wiki/Batman_Incorporated
          https://en.wikipedia.org/wiki/Moon_Knight
          https://en.wikipedia.org/wiki/Midnighter

*Reclaim the name!

Kommentera

Jag tycker nog att spiderman faktiskt är den roligaste att köra som massversion.

1. Spiderman är lättsam. Det är okej att skapa komplett weird versioner av spiderman. Som till exempel Spider-Vamp. Peter Harker, som blev biten av en vampyrspindel.
            2. Spiderman har en uppsättning av weird ass powers som är flexibla, intressanta och går att leka med. Och han har en tillräckligt stark image för att även om man ändrar om i princip allt så är det fortfarande något som är distinkt spiderman. Typ Mary Jane Doe, som i ett universum där Peter Parker blev Venom utvecklar sina egna spindelkrafter, men använder en specialversion av spiderweb för att snabbt kunna skapa hyperrealistiska ansiktsmasker för att kamoflera sig. "mycket starkare och tåligare än normalt", "kan fästa sig vid i princip vilket material som helst", "Kan skjuta unobtanium gegga som har specialförmågor" är alla intressanta krafter.
            3. Spiderman kan arbeta med andra. Originalet har inte en massa antisociala issues som Batman, Wolverine eller Hulk.

Så det är vad jag tycker krävs i en Into the ?-Verse kampanj.
            1. Hjälte som inte är antisocial. Dvs, inte wolverine, inte hulk, inte Dark Knight batman osv.
            2. Lättsam. Det ska vara okej att ändra runt på saker. Så inte en backstory som är för hårt kopplad tll någon tung social issue.
            3. Flexibla och intressanta krafter. Superstyrka och osårbarhet är inte intressanta. Så inte Thor, inte Stålmannen (multipla stålmannen är typ bara okej om man inte är stålmannen. Hur fan fixar man en värld där multipla stålmannen löper amok i kamp mot varandra), inte wolverine, inte hulken osv.
            4. Stark image. Det ska finnas någon sorts starkt tema som gör att man känner igen hjälten även i de mest underliga former.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Cybot Visa inlägg
              Jag tycker nog att spiderman faktiskt är den roligaste att köra som massversion.

1. Spiderman är lättsam. Det är okej att skapa komplett weird versioner av spiderman. Som till exempel Spider-Vamp. Peter Harker, som blev biten av en vampyrspindel.
              2. Spiderman har en uppsättning av weird ass powers som är flexibla, intressanta och går att leka med. Och han har en tillräckligt stark image för att även om man ändrar om i princip allt så är det fortfarande något som är distinkt spiderman. Typ Mary Jane Doe, som i ett universum där Peter Parker blev Venom utvecklar sina egna spindelkrafter, men använder en specialversion av spiderweb för att snabbt kunna skapa hyperrealistiska ansiktsmasker för att kamoflera sig. "mycket starkare och tåligare än normalt", "kan fästa sig vid i princip vilket material som helst", "Kan skjuta unobtanium gegga som har specialförmågor" är alla intressanta krafter.
              3. Spiderman kan arbeta med andra. Originalet har inte en massa antisociala issues som Batman, Wolverine eller Hulk.

Så det är vad jag tycker krävs i en Into the ?-Verse kampanj.
              1. Hjälte som inte är antisocial. Dvs, inte wolverine, inte hulk, inte Dark Knight batman osv.
              2. Lättsam. Det ska vara okej att ändra runt på saker. Så inte en backstory som är för hårt kopplad tll någon tung social issue.
              3. Flexibla och intressanta krafter. Superstyrka och osårbarhet är inte intressanta. Så inte Thor, inte Stålmannen (multipla stålmannen är typ bara okej om man inte är stålmannen. Hur fan fixar man en värld där multipla stålmannen löper amok i kamp mot varandra), inte wolverine, inte hulken osv.
              4. Stark image. Det ska finnas någon sorts starkt tema som gör att man känner igen hjälten även i de mest underliga former.
              Det här är ett fantastiskt svar. Inte tänkt på flera av dessa faktorer!

Men det lämnar mig med att hitta någon som stämmer in på alla de här kraven (för du har rätt i dina punkter och jag tänker se dem som krav!).

Så hmmm... Vilka hjältar funkar?

The Flash borde fungera. Kul krafter, stark image och är lättsam... Men superspeed är den värsta kraften i hur den är utförd alla rollspel...

Kommentera

Behöver det vara en etablerad super?

Kommentera

Eller en skurk?
                  Nu har jg inte sett filmen än, men om man vill göra en tvist på det så kanske inte rpna ska spela någon av de olika inkarnationerna av hjälten. Istället kanske dom ska stoppa skurkens alla inkarnationer?
                  Last edited by Lightshy; 28 December 2018, 16.42.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Björn Wärmedal Visa inlägg
                    Behöver det vara en etablerad super?
                    Har du en bra ide som inte är på en etablerad super så är det coolt! Jag trodde det skulle vara svårare bara.

Kommentera

Skulle Michael Moorcooks Eternal Champion fungera?
                      Där finns även Eternal Companion och Eternal Consort.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av anth Visa inlägg
                        Skulle Michael Moorcooks Eternal Champion fungera?
                        Där finns även Eternal Companion och Eternal Consort.
                        Det är en supercool liknande grej faktiskt! Pax för Jerry Cornelius!

Kommentera

Batman INC (alltså när olika bat-män och kvinnor jobbar tillsammans) men med Dick Grayson batman och damien robbin som ledare. Då får man dessutom härma dialekter runt spelbordet och det är alltid roligt.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av God45 Visa inlägg

Har du en bra ide som inte är på en etablerad super så är det coolt! Jag trodde det skulle vara svårare bara.
                            Välj några krafter från listan här kanske? http://powerlisting.wikia.com/wiki/L..._and_Abilities

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Björn Wärmedal Visa inlägg

Välj några krafter från listan här kanske? http://powerlisting.wikia.com/wiki/L..._and_Abilities
                              Mimicry krafterna är nog de bästa att välja ifrån. De andra är ganska laserfokuserade eller så är det svårt att känna igenon konceptet.
                              Men en anledning varför spiderman är så great i multiple-universe form är liksom att han har hela det här blocket av krafter att välja ifrån. Och hans universum kopior behöver bara plocka samma koncept i huvudsak, och så kan de klistra på andra krafter ovan på det för att göra sig mer unika.

Jag och God45 diskuterade också om Captain America hade varit en bra Verse-karaktär och kom fram till att "Det kräver nog rätt grupp eller att man accepterar att kampanjen blir en parodi".

Kommentera

Senaste inlägg

Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
                              Started by Genesis, 03 May 2019, 21.18
                              275 responses
                              4.755 visningar
                              14 gillar
                              Senaste inlägg Bolongo
                              av Bolongo

Started by 2097, Igår, 14.46
                              45 responses