Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Möjligt upplägg för spelmakare som inte vill skaffa företag

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av Svarte Faraonen, Igår, 23.29
6 responses
97 visningar
4 gillar
slanfan
av slanfan

Skapad av wilper, 02 February 2018, 07.18
70 responses
3.041 visningar
13 gillar
Björn Wärmedal  
Skapad av ceruleanfive, 20 November 2018, 12.19
62 responses
3.063 visningar
1 gillar
Tzeraph
av Tzeraph

Skapad av joth1006, 19 November 2018, 13.31
9 responses
189 visningar
2 gillar
Tzeraph
av Tzeraph

Skapad av luddwig, 28 October 2018, 13.09
8 responses
329 visningar
0 gillar
Tzeraph
av Tzeraph

Skapad av Björn Wärmedal, 28 November 2018, 14.19
87 responses
2.909 visningar
1 gillar
Tzeraph
av Tzeraph

Skapad av talgboll, Igår, 11.07
10 responses
225 visningar
4 gillar
Swedish Chef  
Skapad av ceruleanfive, Igår, 12.31
2 responses
103 visningar
0 gillar
ceruleanfive  
Skapad av Khan, 10 December 2018, 12.54
26 responses
778 visningar
1 gillar
Rickard
av Rickard

Skapad av Skarpskytten, 11 December 2018, 21.58
2 responses
145 visningar
4 gillar
Skarpskytten  
X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

Ursprungligen skrivet av krank Visa inlägg
    Jag ska nog dra iväg ett mail till Skatteverket också vad det lider, bara för att vara på den 100% säkra sidan, men det är mer för att jag gillar att både ha svångrem och hängslen.
    Alltså, jag jobbar med moms på Skatteverket. Inte med företagsregistrering dock utan med kontroll, så jag fick be en kollega uppdatera mig kring 30 000 kr-regeln. Med det sagt är det förstås inte fel om du får ett svar direkt från Skatteverket också. Ett sådant väger naturligtvis lite tyngre än "...jo men den här snubben som sa att han jobbar på Skatteverket skrev på ett spelforum där jag brukar hänga att..."

Kommentera

Ursprungligen skrivet av luddwig Visa inlägg
      Alltså, jag jobbar med moms på Skatteverket. Inte med företagsregistrering dock utan med kontroll, så jag fick be en kollega uppdatera mig kring 30 000 kr-regeln. Med det sagt är det förstås inte fel om du får ett svar direkt från Skatteverket också. Ett sådant väger naturligtvis lite tyngre än "...jo men den här snubben som sa att han jobbar på Skatteverket skrev på ett spelforum där jag brukar hänga att..."
      Haha, jag ser nog inte direkt någon anledning att misstro dig. Då ser jag nog det här som ganska bekräftat, och kommer sannolikt att sjösätta det hela under 2019...

Kommentera

Utan att vara insatt.
        Är "Avansen" enda pluset i omsättningen som skall vara under 30'000 kr / år ?
        Eller har jag missat något

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Booogeyman Visa inlägg
          Utan att vara insatt.
          Är "Avansen" enda pluset i omsättningen som skall vara under 30'000 kr / år ?
          Eller har jag missat något
          Omsättningen i helhet ska vara under 30k om man ska undgå att betala moms.

För egen del har jag inget plus som inte är avans, alltså är det för mig samma sak som att avansen ska vara under 30k.

Avansen är ju helt enkelt skillnaden mellan produktion+fraktkostnad för en bok, och vad t.ex SF-bokhandeln betalar för boken. Helt fiktivt räkneexempel: Om boken kostar 25 spänn att trycka och 10 spänn att frakta, och jag säljer till Bokus för 50:- och de säljer boken för 100:-, så är alltså avansen de 15 spänn som ligger mellan 50:- och 25+10:-.

Kommentera

Ville inte kapa den här trevliga tråden, så jag drog igång en ny. :)

Kommentera

Arbetar …
            X