Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Mer respons önskas

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av God45, Idag, 18.32
0 responses
3 visningar
0 gillar
God45
av God45

Skapad av Spider Jerusalem, Idag, 15.02
4 responses
91 visningar
5 gillar
0.113
av 0.113

Skapad av zonk, 03 August 2018, 10.37
9 responses
216 visningar
3 gillar
chrull
av chrull

Skapad av RasmusL, Idag, 00.51
53 responses
1.116 visningar
0 gillar
zonk
av zonk

Skapad av Platon, Idag, 14.26
2 responses
62 visningar
0 gillar
Bifur
av Bifur

Skapad av FireVisor, Idag, 15.15
1 response
27 visningar
1 gillar
God45
av God45

Skapad av anth, Idag, 07.36
3 responses
136 visningar
3 gillar
anth
av anth

Skapad av Xanxerxes, 26 May 2018, 14.28
4 responses
303 visningar
10 gillar
Xanxerxes  
Skapad av Spitfire, Igår, 13.18
3 responses
125 visningar
8 gillar
Robert Jonsson  
Skapad av Khan, 10 January 2018, 11.51
144 responses
5.583 visningar
14 gillar
Khan
av Khan

X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

• Mer respons önskas

De fyra första kapitlen till "Rättvisans väktare - ett rollspel för nybörjare om klass och orättvisor" är nu formgivna. Här förklaras vad ett rollspel är, hur man rollspelar, hur man använder scener och hur man spelleder.

Jag ber ofta om respons (förlåt) och får godhjärtat mycket feedback av snälla och skickliga personer. För varje gång får jag massor med råd och tillsammans gör vi det här spelet bättre och bättre hela tiden.

Därför ber jag återigen om respons. Den här gången är jag inte ute efter något speciellt. Tyck till om vad du vill, lite eller mycket, detaljer eller helheten. Allt tas varmt emot.

Ladda ned och se dubbelsidig.

https://drive.google.com/open?id=1CL...7ilW5-Fl0ZC5Xl
    Last edited by talgboll; 13 July 2018, 11.57.

Läst det du lagt upp nu.

Jag gillar innehållsförteckningen.

Om du vill ha ett icke-vålds fokus kanske du ska skippa Che Guevara citatet? För om du vill ha förändringar men aldrig våld bör du inte anspela alls på någon av de kommunistiska massmördarna. Du citerar Rosa Luxemburg också och det är 100% vad du ska göra mer av. Fler anti-krigs folk.

Att man kan hoppa mellan att sitta i fängelsehålan till att man är fritagen en månad senare och är någon helt annanstans är en super cool grej. Du bör sätta mer fokus på det.

Du behöver ge fler alternativ till våld. Med tydliga exempel. För om inte den rådande ordningen har ett våldsmonopol att förtrycka med vet jag inte vad spelet handlar om. Och om målet med en kampanj är att nå en revolution (vilket inte är tydligt men jag antar det från vad du skrivit?) så har du bara flytta våldet som karaktärerna är ansvariga för ur deras händer. Hur åstadkommer man en kommunistisk revolution utan att en massa ukrainska (alviska i spelet kanske?) bönder blir avrättade i läger? Eftersom det är målet med spelet bör du måla en väg till det.

Du kan kanske ha med en förtryckande ”opium för folket religion” som spelarkaraktärerna kan arbeta mot? Det känns som något som går att göra utan våld lättare.

Kommentera

Tusen tack för att du pallade läsa allt och jag tar med mig din feedback och tänker en vända till. En del intressanta grejer du tar upp :)

Kommentera

Arbetar …
      X