Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

[KULT: Divinity Lost] Ask me anything!

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av Henke, 13 June 2018, 19.07
122 responses
3.237 visningar
0 gillar
Måns
av Måns

Skapad av krank, Idag, 17.00
0 responses
0 visningar
0 gillar
krank
av krank

Skapad av krank, 11 June 2018, 17.14
5 responses
109 visningar
0 gillar
krank
av krank

Skapad av krank, Idag, 16.44
0 responses
4 visningar
0 gillar
krank
av krank

Skapad av Anthrox, Idag, 12.31
2 responses
39 visningar
2 gillar
Caligo
av Caligo

Skapad av Brynolf, Idag, 14.44
0 responses
19 visningar
0 gillar
Brynolf
av Brynolf

Skapad av zonk, 01 June 2018, 00.05
18 responses
341 visningar
0 gillar
Paco
av Paco

Skapad av Khan, 12 June 2018, 13.18
17 responses
499 visningar
3 gillar
damogn
av damogn

Skapad av Magnus73, Idag, 08.48
0 responses
23 visningar
1 gillar
Magnus73  
Skapad av Papi, 13 June 2018, 23.01
7 responses
203 visningar
0 gillar
Stareater  
X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

• [KULT: Divinity Lost] Ask me anything!

Tjo!

Här har ni en trave förhandstittar på den praktiskt taget helt färdiga grundregelboken till KULT: Divinity Lost.

Anledningen till att jag la trådstarten under Rollspelsmakande i stället för Nyheter! Recensioner! Promotion! är att jag tänkte köra en AMA (ask me anything) angående designval, utformning, etc. Bara det rent visuella dock – textinnehållet har jag inget att göra med, så där har jag inga svar att erbjuda.

Bilaga Bilaga Bilaga Bilaga Bilaga

Några fler uppslag.

Bilaga Bilaga Bilaga Bilaga Bilaga

Kommentera

Och ytterligare några.

Bilaga Bilaga Bilaga Bilaga

Kommentera

Snyggt! (såklart). Är alla diagonaler en kompromiss mellan att låta själva textrader luta och att få det hela att verka skevt och "avvikande från den normala verkligheten"?

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Jarl Visa inlägg
          Är alla diagonaler en kompromiss mellan att låta själva textrader luta och att få det hela att verka skevt och "avvikande från den normala verkligheten"?
          Det kan man säga.

I de tidiga skisserna experimenterade jag med lutande text – men redan vid så lite som 0,5° kändes texten betydligt svårare att läsa. Och då jag inte vill göra innehållet onödigt svårtillgängigt övergav jag snabbt den tanken.

Så all text, sånär som på bildtexter och kapitelrubriker, är helt horisontell. Däremot finns det nära noll rätvinkliga textblock på bokens 384 sidor. Mycket för att jag ville att det skulle finnas någonting »fel« på varje uppslag. Någonting som skaver lite.

De svarta »kilarna« fyller dessutom funktionen att låta mig bestämma exakt hur mycket text som ska rymmas på ett uppslag.

Kommentera

Vilka typsnitt?

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Magnus Seter Visa inlägg
              Vilka typsnitt?
              • Infidel C av Jonathan Barnbrook till de högsta rubriknivåerna.
              • Sokol av Dmitry Greshnev till anfangerna.
              • FT Granpas Script av Emil Karl Bertell till bildtexterna.
              • Alverata och Alverata Irregular av Gerard Unger till texten.

Kommentera

Av någon anledning backade jag aldrig Kult (antagligen för att jag aldrig spelade det, läste det, eller ens brydde mig om det) men nu verkar det som att jag ändå måste köpa det! Varför är det så grymt läckert!?

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Måns Visa inlägg
                  Varför är det så grymt läckert!?
                  För att Petter Nallo är grym på att hitta grymma konstnärer. För att de grymma konstnärerna är grymma på att skapa grym konst.

Och lite grann för att jag är över medelgrym på det jag gör.

Kommentera

Wow! Hade någon av de här uppslagen använts som framsida (istället för fastkedjade toplessbruden) hade jag varit helt såld! Kanske kan jag köpa ett ex och skära bort omslaget....

Kommentera

Ursprungligen skrivet av RasmusL Visa inlägg
                      Wow! Hade någon av de här uppslagen använts som framsida (istället för fastkedjade toplessbruden) hade jag varit helt såld! Kanske kan jag köpa ett ex och skära bort omslaget....
                      Det finns ju firmor som inte gör annat än binder om böcker med flådiga skinnpärmar. Och köper du boken nu i efterhand får du väl ändå inte toplessbruden? Retail-versionen blir väl censurerad både in och utvändigt som jag förstått det.

Kommentera

Har Call of Cthulhu d20 varit en inspirationskälla?
                        Vad tycker du har varit svårast i formgivningen?
                        Var det något du hade oväntat lätt att bestämma dig för i arbetet?
                        Hur mycket skissande på papper vs på dator har du gjort?
                        Hur många stilmallar för text är du uppe i?

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Dante Visa inlägg
                          Någonting som skaver lite.
                          Så... Du har aktivt gjort det jobbigare och svårare att läsa en jättemastodonttext? =)

Hur mycket behöver du själv anstränga dig för att inte läsa "kulf" när du ser loggan?

Kommentera

Under kickstartern fanns det ju ett par mindre taffliga alternativ... =)

Kommentera

Det finns en vit variant, med endast KULT skrivet i rött, som ska gå att köpa. ELYSIUM-varianten. Jag kommer nog att skaffa den istället för omslaget med tjejen. Går att rulla ner här och kika på det: https://www.kickstarter.com/projects...pg/description

Kommentera

Arbetar …
                              X