Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Vagabonder i världsrymden

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av God45, 15 August 2018, 18.32
16 responses
422 visningar
4 gillar
God45
av God45

Skapad av Evokee, 07 August 2018, 22.34
27 responses
976 visningar
1 gillar
Henke
av Henke

Skapad av Björn Wärmedal, Igår, 16.46
13 responses
315 visningar
2 gillar
Khan
av Khan

Skapad av wilper, 02 February 2018, 08.18
58 responses
2.391 visningar
13 gillar
Björn Wärmedal  
Skapad av wilper, Igår, 21.44
14 responses
246 visningar
4 gillar
Rymdhamster  
Skapad av Khan, 10 January 2018, 11.51
146 responses
5.658 visningar
14 gillar
Khan
av Khan

Skapad av P.eLL.e, Idag, 11.21
0 responses
52 visningar
2 gillar
P.eLL.e
av P.eLL.e

Skapad av Anchorman, Igår, 16.11
29 responses
623 visningar
1 gillar
Jarl
av Jarl

Skapad av Björn Wärmedal, Igår, 18.49
8 responses
190 visningar
0 gillar
Rymdhamster  
Skapad av Platon, 15 August 2018, 14.26
8 responses
251 visningar
0 gillar
skraku
av skraku

X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

Ursprungligen skrivet av Jocke Visa inlägg
    Jag tänker mig att det är ett rätt så stort rymdskepp som har med sig ett gäng mindre rymdskepp och träffar olika civilisationer och nya märkliga rymdvarelser. Vissa blir vänner och ansluter sig till färden genom världsrymden. Finns det nått riktigt hot är det relativt frånvarande mest är det veckans möte som kan gå åt skogen. Lite som ett snällare BSG eller planlösare Star Trek.
    Det är också en animerad fransk-japansk samproduktion. Lik De Mysriska Guldstäderna, Ulysses 31 och såklart Daft Punk Interstella 5555

Kommentera

Jag gillar Vagabonder i Världsrymden / Världsrymdens Vagabonder som namn för ditt spel.

Utöver associationerna till Yann och fransk-japanska animationer tänker jag också på Dumarest of Terra av EC Tubb (som ju inspirerade till Traveller). https://en.wikipedia.org/wiki/Dumarest_saga

Kommentera

Ursprungligen skrivet av luddwig Visa inlägg
        Vilka associationer får du av titeln på tråden?
        På 1960-talet fanns det en serie korta space-opera-romaner om Dumarest, en vilse vandrare i en grym galax. Han sökte efter sitt hem, den mytiska planeten Terra, som ingen riktigt visste var den låg. Han var en vagabond, en traveller, och böckerna om honom lär ha varit en av flera inspirationskällor till rollspelet Traveller. Jag har bara läst del 1 -- Vindarnas planet -- som gavs ut på svenska i en serie sf-kioskböcker när jag var ung. Det var en whodunnit-deckare (eller snarare who-is-about-to-do-what) på planeten Gath som är en mix av lowtech och hitech. Jag kan inte rekommendera boken. Illa skriven trots den delvis kluriga plotten. Häpnadsväckande ful framsida också.

Last edited by Mekanurg; 07 March 2018, 10.53.

Kommentera

Fantastisk framsida! Återuppväck denne konstnär från de döda och låt hen illustrera Vagabonder i rymden!

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Skarpskytten Visa inlägg
            Fantastisk framsida!
            Så ful att den nästan blir snygg, men bara nästan. Jag är dock svag för den gamla kiosklitteraturens färgsättning.

Den där bokserien har jag för övrigt aldrig hört talas om förr. Kul info, även om böckerna inte håller någon hög klass.

Kommentera

Kul info, även om böckerna inte håller någon hög klass.
              https://www.tradera.com/item/341679/...chael-moorcock
              den där är i alla fall helt ok

Kommentera

Så ful att den nästan blir snygg, men bara nästan. Jag är dock svag för den gamla kiosklitteraturens färgsättning.

Den där bokserien har jag för övrigt aldrig hört talas om förr. Kul info, även om böckerna inte håller någon hög klass.
                Jag bifogar en länk till en bloggpost som listar hela serien. Jag läste väl ungefär hälften. Några fanns på det lokala folkbiblioteket i byn där jag växte upp. Den enda titel som gjorde bestående intryck på mig var Vapnet från det okända, fartfylld space opera med en oväntad upplösning. Stämningsmässigt blev den till inpiration långt senare när jag mekade med Traveller.

https://enlitenbloggomrymden.wordpre...ion-1969-1971/

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Mekanurg Visa inlägg
                  Jag bifogar en länk till en bloggpost som listar hela serien.
                  Det där är en trevlig blogg. Jag har läst lite annat där tidigare. Och hela bokserien höll visst en jämn men ack så låg nivå på omslagen.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Hans E Magnusson Visa inlägg
                    Är det The Final Program fast på svenska? För då måste jag superekomendera den! Den är en del av Moorcocks multiversum med Elric och andra. Huvudpersonen är en Eternal champion, 60-tals playboy spion, bisexuell vampyr och beväpnad med en needlegun! Läs Elric först bara för att ta fler viktiga referenser.

Kommentera

Guardians of the galaxy.

Kommentera

Världsrymdens vagabonder är till exempel de första igenom maskhålet i DS9. Bara för att det är där. De sitter ibland på rymdstationerna men blicken är alltid någon annanstans. Ibland med egna skepp men lika ofta liftande. Världsrymdens snusmumrikar.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Mekanurg Visa inlägg
                          Jag har bara läst del 1 -- Vindarnas planet -- som gavs ut på svenska i en serie sf-kioskböcker när jag var ung. Det var en whodunnit-deckare (eller snarare who-is-about-to-do-what) på planeten Gath som är en mix av lowtech och hitech. Jag kan inte rekommendera boken. Illa skriven trots den delvis kluriga plotten. Häpnadsväckande ful framsida också.
                          Om du vill ge den en chans till.

https://www.tradera.com/item/341592/...vist-lp-pocket

Kommentera

Arbetar …
                          X