Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Vagabonder i världsrymden

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av Skarpskytten, Idag, 12.50
17 responses
226 visningar
0 gillar
ceruleanfive  
Skapad av talgboll, 12 December 2018, 11.07
13 responses
318 visningar
4 gillar
Guran89
av Guran89

Skapad av Inkognito, 14 November 2018, 20.46
9 responses
358 visningar
2 gillar
Minimoni  
Skapad av Möller, Idag, 16.42
0 responses
10 visningar
0 gillar
Möller
av Möller

Skapad av Krille, Igår, 12.20
3 responses
88 visningar
0 gillar
Voldstagg13  
Skapad av krank, Idag, 13.54
2 responses
15 visningar
0 gillar
Jocke
av Jocke

Skapad av Guran89, Idag, 14.34
0 responses
26 visningar
0 gillar
Guran89
av Guran89

Skapad av Guran89, Idag, 13.37
0 responses
20 visningar
0 gillar
Guran89
av Guran89

Skapad av Svarte Faraonen, 12 December 2018, 23.29
17 responses
409 visningar
8 gillar
Skarpskytten  
Skapad av Rangertheman, 20 November 2018, 22.29
30 responses
516 visningar
1 gillar
Rangertheman  
X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

• Vagabonder i världsrymden

Vilka associationer får du av titeln på tråden?

Space opera i model Firefly typ.

Kommentera

- Liftarens guide till galaxen, galatiska luffare som drar runt i rymden under förevändningen att de är "turister"
      - Rymdsmugglare a la Han Solo, Chebacca, fast charmlösa, misslyckade och skitiga
      - "Vagabonder" är ett smeknamn på en typ av xenomorf, hyperintelligenta och bra på att se grandet i andras ögon, men för lata för att arbeta på riktigt (som rollspelare ungefär) som driver runt universum dit solvindarna och protonstormarna för dem
      Last edited by Skarpskytten; 04 March 2018, 09.49.

Kommentera

Nomaderna i Coriolis.

Kommentera

Yann, rymdvagabonden (eller Yann le Migrateur som han heter i original)

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Fjodor Pollett Visa inlägg
            Fan, är det inte han som har nån slags äventyr i en stad "under isen" fylld med androider? Scary stuff när man är 6-7!

Apropå trådens fråga, Vagabonder i Världsrymden tycker jag låter som typ... "low fantasy"-versionen av Star Wars, fast mer rapsodiskt, pikareskt, inte så storslaget och episkt, även om det kan ha sina ögonblick.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Fjodor Pollett Visa inlägg
              Jag köpte ett gammalt seriealbum med Yann senast jag passerade Göteborg. Har inte läst albumet än, men det ser väldigt mysigt och rätt så psykedeliskt ut.

Kommentera

Rotlösa individer som drar från rymdhamn till rymndhamn genom att lifta med stora fraktskepp, på jakt efter nästa stora stöt.

Kommentera

Jag vill vända det till "Världsrymdens vagabonder" Lika många bokstäver, men lättare att säga, och lättare att göra en asfet logga av.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av wilper Visa inlägg
                    Jag vill vända det till "Världsrymdens vagabonder" Lika många bokstäver, men lättare att säga, och lättare att göra en asfet logga av.
                    Och en annan känsla. Vagabonder i väldsrymden känns mera lågmält, medan Väldsrymdens Vagabonder känns mer som en episk TV-serie från 80-talet. Jag hör en fet vinjett rulla i bakhuvuden och ser framför mig ett montage av actionklipp.

Typ som om Star Wars varit en tv-serie i stil med A-team och McGuyver.
                    Last edited by Rymdhamster; 04 March 2018, 13.00.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av zonk Visa inlägg
                      Apropå trådens fråga, Vagabonder i Världsrymden tycker jag låter som typ... "low fantasy"-versionen av Star Wars, fast mer rapsodiskt, pikareskt, inte så storslaget och episkt, även om det kan ha sina ögonblick.
                      Det där är i princip exakt hur jag brukar beskriva mitt Solfläckar, fast jag använder inte ordet pikareskt (som jag aldrig hört förut och blev tvungen att googla ). Hur som, Solfläckar har hetat Solfläckar ända från början. Det var ett arbetsnamn och sedan har det liksom bara hängt kvar. Nu har jag börjat förbereda en kampanj med arbetsnamnet Vagabonder i världsrymden, och på ett vis känns det som att hela spelet borde heta så (eller möjligtvis Världsrymdens vagabonder, fast de låter lite för mycket som en specifik grupp, en hemlig sammanslutning eller något). Att åka omkring i rymden som frihandlare, smugglare, prisjägare eller upptäcktsresande är ju just vad spelet handlar om. Det finns inte en enda liten solfläck i världsbeskrivningen.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av luddwig Visa inlägg

Det där är i princip exakt hur jag brukar beskriva mitt Solfläckar, fast jag använder inte ordet pikareskt (som jag aldrig hört förut och blev tvungen att googla ). Hur som, Solfläckar har hetat Solfläckar ända från början. Det var ett arbetsnamn och sedan har det liksom bara hängt kvar. Nu har jag börjat förbereda en kampanj med arbetsnamnet Vagabonder i världsrymden, och på ett vis känns det som att hela spelet borde heta så (eller möjligtvis Världsrymdens vagabonder, fast de låter lite för mycket som en specifik grupp, en hemlig sammanslutning eller något). Att åka omkring i rymden som frihandlare, smugglare, prisjägare eller upptäcktsresande är ju just vad spelet handlar om. Det finns inte en enda liten solfläck i världsbeskrivningen.
                        Solfläckar känns som ett unikt, kul namn men på nåt sätt får det mig att tänka mer i indie-banor? Vet inte varför, det är bara nån slags association. Världsrymdens Vagabonder eller Vagabonder i Världsrymden låter mer tradd på någe vis. VV / ViV blir ju en såndär typisk förkortning oxå.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av luddwig Visa inlägg

Solfläckar är väl en bra titel på ett äventyr annars?​

Kommentera

Ursprungligen skrivet av zonk Visa inlägg
                            Solfläckar känns som ett unikt, kul namn men på nåt sätt får det mig att tänka mer i indie-banor? Vet inte varför, det är bara nån slags association. Världsrymdens Vagabonder eller Vagabonder i Världsrymden låter mer tradd på någe vis. VV / ViV blir ju en såndär typisk förkortning oxå.
                            Solfläckar är inte indie utan klart traditionellt samtidigt som det hämtar en del från OSR, t.ex. enkla regler, öppna äventyr och inga superhjältar till rollfigurer. Det blir alltså fel om namnet signalerar indie, men frågan är ju om fler än du zonk får samma vibbar?

Ursprungligen skrivet av Voldstagg13 Visa inlägg
                            Solfläckar är väl en bra titel på ett äventyr annars? ​
                            Absolut ett alternativ.

Kommentera

Jag tänker mig att det är ett rätt så stort rymdskepp som har med sig ett gäng mindre rymdskepp och träffar olika civilisationer och nya märkliga rymdvarelser. Vissa blir vänner och ansluter sig till färden genom världsrymden. Finns det nått riktigt hot är det relativt frånvarande mest är det veckans möte som kan gå åt skogen. Lite som ett snällare BSG eller planlösare Star Trek.

Kommentera

Arbetar …
                              X