Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

WEG D6 systemet

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av Max Raven, 19 June 2018, 14.57
3 responses
70 visningar
0 gillar
Voldstagg13  
Skapad av Pilzeman, Igår, 12.17
3 responses
125 visningar
1 gillar
Lemur
av Lemur
 
Skapad av krank, 16 July 2018, 10.45
15 responses
320 visningar
0 gillar
Khan
av Khan
 
Skapad av RasmusL, Igår, 20.17
4 responses
160 visningar
2 gillar
Genesis
av Genesis
 
Skapad av Tzeraph, 18 July 2018, 20.22
14 responses
263 visningar
0 gillar
DeBracy
av DeBracy
 
Skapad av Moondoz, Igår, 13.19
9 responses
114 visningar
4 gillar
zonk
av zonk
 
Skapad av Henke, 16 July 2018, 20.34
42 responses
2.125 visningar
3 gillar
Bifur
av Bifur
 
Skapad av Arkynata, 17 July 2018, 16.39
3 responses
135 visningar
2 gillar
Arkynata  
Skapad av Äventyr, 12 January 2018, 23.31
8 responses
486 visningar
4 gillar
damogn
av damogn
 
Skapad av Khan, 19 July 2018, 13.22
18 responses
357 visningar
3 gillar
Khan
av Khan
 
X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

  • #31
    Ursprungligen skrivet av luddwig Visa inlägg

    Kvar att lösa är då skador och "scales", vilket inte känns ogörligt.
    Man hade typ kunnat plocka in dessa system från FFGs Star Wars: Edge of the Empire, eller dylikt. Då borde man ju kunna få till det rätt bra utan alltför mkt konverterande. Speciellt scales borde funka bra.

    Kommentera


    • #32
      Ursprungligen skrivet av zonk Visa inlägg
      Man hade typ kunnat plocka in dessa system från FFGs Star Wars: Edge of the Empire, eller dylikt. Då borde man ju kunna få till det rätt bra utan alltför mkt konverterande. Speciellt scales borde funka bra.
      EOTE är... inte så bra på skalor. Det finns bara två: Personal och Planetary (som används av i princip alla fordon). Faktorn mellan dessa när det gäller skada är 10:1, alltså att 1 skada i Planetary-skala motsvarar 10 i Personal. Det är dock inga problem att skjuta på personer med planetary-vapen, i alla fall inte från mindre fordon (t ex airspeedersen från Hoth - svårighetsgraden med en sådan är endast tre lila, eftersom skeppet är ett steg större än målet).

      När det gäller fordon mot fordon finns inget skalnings-system annat än att svårighetsgraden att träffa beror på skillnaden i storlek, och att större skepp har mer pansar och tyngre bössor. Vissa rejält stora skepp har även förmågan Massive, som gör dem svårare att critta, men det finns ingen allmän regel om detta utan det är något som avgörs från skepp till skepp.

      Kommentera


      • #33
        Ursprungligen skrivet av luddwig Visa inlägg
        I mitt huvud är D6 som gjort för att konverteras till ett pölsystem med lyckade/successes. Använd T6:or i samma antal som ursprungsspelet. 5-6 på en tärning är lyckat. ....
        Noes! Dont fall to the silly side of the force!
        "Fear of the pool is the path to the dark side…Fear leads to randomness…Randomness leads to broken immersion…Broken immersion leads to suffering.”
        Or worse, to the "fria ligans" system.

        Kommentera


        • #34
          Ursprungligen skrivet av Staffan Visa inlägg
          EOTE är... inte så bra på skalor. Det finns bara två: Personal och Planetary (som används av i princip alla fordon). Faktorn mellan dessa när det gäller skada är 10:1, alltså att 1 skada i Planetary-skala motsvarar 10 i Personal. Det är dock inga problem att skjuta på personer med planetary-vapen, i alla fall inte från mindre fordon (t ex airspeedersen från Hoth - svårighetsgraden med en sådan är endast tre lila, eftersom skeppet är ett steg större än målet).

          När det gäller fordon mot fordon finns inget skalnings-system annat än att svårighetsgraden att träffa beror på skillnaden i storlek, och att större skepp har mer pansar och tyngre bössor. Vissa rejält stora skepp har även förmågan Massive, som gör dem svårare att critta, men det finns ingen allmän regel om detta utan det är något som avgörs från skepp till skepp.
          AH, nu snurrade jag till det. Jag tänkte på avståndssystemet av nån udda anledning. Ja systemet för scales i EOTE är bitvis lite broken. Känns som det behövs en del husreglande där. Och det är ju fan ingen bra utgångspunkt. Systemet med massor av soak och fast skada för vapen är oxå en aning träigt.

          Så jag tar tillbaka! Använd nåt annat!

          Kommentera

          Arbetar …
          X