Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

WEG D6 systemet

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av Björn Wärmedal, Igår, 10.31
8 responses
176 visningar
4 gillar
Vimes
av Vimes
 
Skapad av Caligo, Idag, 01.16
4 responses
56 visningar
0 gillar
Björn den gode  
Skapad av CrrwCrrw, Igår, 21.51
8 responses
187 visningar
10 gillar
Mundo
av Mundo
 
Skapad av Ja!, Igår, 19.41
7 responses
124 visningar
0 gillar
Ja!
av Ja!
 
Skapad av MattiasLejbrink, 18 January 2018, 22.49
8 responses
213 visningar
0 gillar
anth
av anth
 
Skapad av Äventyr, 16 January 2018, 21.32
8 responses
470 visningar
6 gillar
Taogoli
av Taogoli
 
Skapad av Booogeyman, Igår, 07.49
16 responses
481 visningar
0 gillar
Rickard
av Rickard
 
Skapad av afUttermark, 16 January 2018, 18.19
7 responses
132 visningar
7 gillar
Caligo
av Caligo
 
Skapad av Dunderklumpen, Idag, 01.03
0 responses
49 visningar
1 gillar
Dunderklumpen  
Skapad av RedMoon, 13 August 2017, 07.47
53 responses
1.597 visningar
10 gillar
RedMoon
av RedMoon
 
X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

  • #31
    Ursprungligen skrivet av luddwig Visa inlägg

    Kvar att lösa är då skador och "scales", vilket inte känns ogörligt.
    Man hade typ kunnat plocka in dessa system från FFGs Star Wars: Edge of the Empire, eller dylikt. Då borde man ju kunna få till det rätt bra utan alltför mkt konverterande. Speciellt scales borde funka bra.

    Kommentera


    • #32
      Ursprungligen skrivet av zonk Visa inlägg
      Man hade typ kunnat plocka in dessa system från FFGs Star Wars: Edge of the Empire, eller dylikt. Då borde man ju kunna få till det rätt bra utan alltför mkt konverterande. Speciellt scales borde funka bra.
      EOTE är... inte så bra på skalor. Det finns bara två: Personal och Planetary (som används av i princip alla fordon). Faktorn mellan dessa när det gäller skada är 10:1, alltså att 1 skada i Planetary-skala motsvarar 10 i Personal. Det är dock inga problem att skjuta på personer med planetary-vapen, i alla fall inte från mindre fordon (t ex airspeedersen från Hoth - svårighetsgraden med en sådan är endast tre lila, eftersom skeppet är ett steg större än målet).

      När det gäller fordon mot fordon finns inget skalnings-system annat än att svårighetsgraden att träffa beror på skillnaden i storlek, och att större skepp har mer pansar och tyngre bössor. Vissa rejält stora skepp har även förmågan Massive, som gör dem svårare att critta, men det finns ingen allmän regel om detta utan det är något som avgörs från skepp till skepp.

      Kommentera


      • #33
        Ursprungligen skrivet av luddwig Visa inlägg
        I mitt huvud är D6 som gjort för att konverteras till ett pölsystem med lyckade/successes. Använd T6:or i samma antal som ursprungsspelet. 5-6 på en tärning är lyckat. ....
        Noes! Dont fall to the silly side of the force!
        "Fear of the pool is the path to the dark side…Fear leads to randomness…Randomness leads to broken immersion…Broken immersion leads to suffering.”
        Or worse, to the "fria ligans" system.

        Kommentera


        • #34
          Ursprungligen skrivet av Staffan Visa inlägg
          EOTE är... inte så bra på skalor. Det finns bara två: Personal och Planetary (som används av i princip alla fordon). Faktorn mellan dessa när det gäller skada är 10:1, alltså att 1 skada i Planetary-skala motsvarar 10 i Personal. Det är dock inga problem att skjuta på personer med planetary-vapen, i alla fall inte från mindre fordon (t ex airspeedersen från Hoth - svårighetsgraden med en sådan är endast tre lila, eftersom skeppet är ett steg större än målet).

          När det gäller fordon mot fordon finns inget skalnings-system annat än att svårighetsgraden att träffa beror på skillnaden i storlek, och att större skepp har mer pansar och tyngre bössor. Vissa rejält stora skepp har även förmågan Massive, som gör dem svårare att critta, men det finns ingen allmän regel om detta utan det är något som avgörs från skepp till skepp.
          AH, nu snurrade jag till det. Jag tänkte på avståndssystemet av nån udda anledning. Ja systemet för scales i EOTE är bitvis lite broken. Känns som det behövs en del husreglande där. Och det är ju fan ingen bra utgångspunkt. Systemet med massor av soak och fast skada för vapen är oxå en aning träigt.

          Så jag tar tillbaka! Använd nåt annat!

          Kommentera

          Arbetar …
          X