Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

[Cyber M/77] Jag tror jag skall skriva ett rollspel. Vill du vara med?

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av 16personalities, Igår, 19.57
2 responses
54 visningar
0 gillar
bobbo
av bobbo

Skapad av krank, 16 July 2018, 10.45
11 responses
230 visningar
0 gillar
Feuflux
av Feuflux

Skapad av Khan, Igår, 13.22
17 responses
255 visningar
3 gillar
LordTengel  
Skapad av Henke, 16 July 2018, 20.34
41 responses
1.800 visningar
3 gillar
LordTengel  
Skapad av krank, 16 July 2018, 10.46
1 response
31 visningar
0 gillar
Feuflux
av Feuflux

Skapad av Tzeraph, 18 July 2018, 20.22
12 responses
186 visningar
0 gillar
Robert Jonsson  
Skapad av Arkynata, 17 July 2018, 16.39
1 response
74 visningar
0 gillar
Arkynata  
Skapad av jensofsweden, 18 July 2018, 20.01
2 responses
79 visningar
2 gillar
jensofsweden  
Skapad av Genesis, 06 July 2018, 23.06
26 responses
594 visningar
0 gillar
Tzeraph
av Tzeraph

Skapad av RasmusL, 12 July 2018, 00.00
37 responses
959 visningar
0 gillar
Tzeraph
av Tzeraph

X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

• Ursprungligen skrivet av Lightshy Visa inlägg
    Dock är jag bara nere på gothcon på fredagen, funkar det?
    Om CM/77 ska spelas vid tider motsvarande pass 2 (16-21 på fredagen) och det finns plats så är jag preliminärt intresserad av att vara med och sannolikt så även min kompis Björn.

Kommentera

• Ursprungligen skrivet av luddwig Visa inlägg

Om CM/77 ska spelas vid tider motsvarande pass 2 (16-21 på fredagen) och det finns plats så är jag preliminärt intresserad av att vara med och sannolikt så även min kompis Björn.
      Jag med!

Kommentera

• Fanken! Jag vill jättegärna spela CM/77, men det passet ska jag spelleda Eon... Och sedan är det andra spel, och sedan ska vi ut och äta på en kompis födelsedag...

Jag börjar tro att GothCon är för kort.

Kommentera

• Nu har jag bidragit via drivetrough.
          Ledsen att jag blev så sen till tåget!

Kommentera

• Ursprungligen skrivet av wilper Visa inlägg
            Sysp har pratat om att han skall köra en omgång CM77 i Indierummet. Jag kan eventuellt tänka mig att göra det med om det finns stort intresse.

Tangent 1: Fast Indierummet är Indierummet. NNO lade bort epitetet indierummet när vi började arra spelsalonger i stället för vi ville spela OSR och Trad också. Indierummet på GothCon är fortfarande just ett indierum. Nu tror jag inte att vare sig rollspelspolisen eller Vicotnik kommer att kasta ut oss om vi sätter oss och kör lite CM77 där, men ändå, bara för att vara kristallklar: Cyber M/77 är inte ett indiespel, inget samberättande, inget Story Now, det är traditionellt och KSR. Spelledare, spelare, t100, ordning och reda.

Tangent 2: Jag blir enormt nyfiken, var hämtar du dina rollspelsnyheter? Den här tråden har studsat upp och ner sedan i maj förra året, och på Facebook så pratar folk som är bra mycket mer rollspelskändisar än vad jag är om sin Cyber M/77-kampanj, jag gick runt och trodde att jag nu hade nått "alla" som går att nå utan att jag faktiskt behöver åka hem till dem för att visa upp spelet personligen. Jag behöver uppenbarligen kommunicera i fler kanaler.
            OT! (Förlåt! Jag tycker M/77 verkar stencoolt, men det här med språk är stencoolt också)

Vadå "tangent"? Jag har sett det användas på det här sättet förut, men förstår inte riktigt vad det innebär. Jag gissar att det är en överföring från "tangent" inom matematiken och alltså betyder något i stil med att något (nästan) vidrör något annat men får inte riktigt ihop det.

Kommentera

• Ursprungligen skrivet av Vimes Visa inlägg
              Jag gissar att det är en överföring från "tangent" inom matematiken och alltså betyder något i stil med att något (nästan) vidrör något annat men får inte riktigt ihop det.
              En tangent är en rät linje som vidrör en kurva och fortsätter i samma lutning som just den punkten.

Så typ utveckling av en specifik punkt i en diskussion som dock sticker iväg från den faktiska diskussionen?

En tangent, med andra ord ;)

Kommentera

• Ursprungligen skrivet av Vimes Visa inlägg

OT! (Förlåt! Jag tycker M/77 verkar stencoolt, men det här med språk är stencoolt också)

Vadå "tangent"? Jag har sett det användas på det här sättet förut, men förstår inte riktigt vad det innebär. Jag gissar att det är en överföring från "tangent" inom matematiken och alltså betyder något i stil med att något (nästan) vidrör något annat men får inte riktigt ihop det.
                Det kommer från matematiken. En tangent är en rak linje som vidrör en krökt kurva i en punkt. Tanken är att samtalsämnet är som den krökta kurvan. Tangenten är ett ämne som överlappar det ursprungliga samtalsämnet ett kort tag, men om man fortsätter prata om det (tangenten) så byter man egentligen ämne från det ursprungliga.

https://study.com/cimages/multimages...ineimage03.png

Kommentera

• http://www.rollspel.nu/forum/allm%C3...edag-1600-2100

Kommentera

• Ragnar, Rymdhamster: då är jag med på metaforiken. Rätt tjusigt faktiskt!

/OT

Kommentera

• För drygt 15 minuter sedan fick jag de sista bilderna från Elizabeth.

Projektet är därmed i rullning igen. Jag kan sätta mig och trycka in dem i texten, göra det sista finputset med var stycken skall brytas mellan sidorna osv.

Satan vad tråkigt det är, men vi ser ljuset i slutet på tunneln nu.

Kommentera

• Awe-some!

Ser fram emot att köpa ett fysiskt ex, har förberett finaste platsen i hyllan!

Kommentera

• Spara ett till mig med!

Kommentera

• Pax för ett ex!

Kommentera

• I mitt arbetsdokument har just färdigheten "Konst & Hantverk" bytt namn till "Skapa". Någon som har ett bättre namn på en färdighet som används till att skriva romaner/komponera droneopera/göra graffiti?

Kommentera

• Kreativitet? Eller ska det vara ett verb?

Kommentera

Arbetar …
                                X