Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

[Cyber M/77] Jag tror jag skall skriva ett rollspel. Vill du vara med?

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av Rymdhamster, 15 January 2018, 17.20
10 responses
192 visningar
2 gillar
Lightshy  
Skapad av Björn Wärmedal, Idag, 13.50
2 responses
18 visningar
0 gillar
Björn Wärmedal  
Skapad av Nässe, 17 January 2018, 19.33
32 responses
448 visningar
1 gillar
erikt
av erikt

Skapad av Booogeyman, Idag, 07.49
13 responses
224 visningar
0 gillar
Booogeyman  
Skapad av Björn Wärmedal, Idag, 10.31
2 responses
71 visningar
3 gillar
Björn Wärmedal  
Skapad av DeBracy, 28 December 2017, 21.58
20 responses
388 visningar
3 gillar
anth
av anth

Skapad av MattiasLejbrink, Igår, 22.49
1 response
92 visningar
0 gillar
anth
av anth

Skapad av RedMoon, 13 August 2017, 07.47
52 responses
1.560 visningar
10 gillar
Wasabi
av Wasabi

Skapad av micke_p, 17 January 2018, 14.26
2 responses
239 visningar
0 gillar
micke_p
av micke_p

Skapad av God45, Igår, 06.41
13 responses
417 visningar
8 gillar
ceruleanfive  
X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

• Det har börjat dimpa in saker från folk som nappade på :
    Fritt att skicka något av följande till mig på wilhelmsgames@gmail.com för inkludering i spelet:
    - En cool slumptabell
    - En cool cyberpryl
    - En cool frivillig/avancerad regel
    - En cool stad
    - En cool "monsterbeskrivning"
    - En cool microfiction (max typ 400 tecken) som jag kan stoppa i marginalen
    - En cool X som inte påverkar grundreglerna och passar i en cyber/morgondags/dystopisk setting.

Din text kommer (sannolikt) att redigeras för att passa in med resten. Den enda belöningen är en listning i credits och en PDF av det färdiga spelet (dvs samma deal som för de som var med från början). Glöm inte att skriva någon sorts riktigt namn i mailet så jag får det rätt i credits.
    Det är jättekul. Sitter du och funderar på att haka på så tycker jag att du skall göra det. :-)

Kommentera

• Sweet! Finns det några teorier om när första PDF:en dyker upp på drive through rpg?

Kommentera

• "Före jul" är min stora förhoppning, så att uttråkade rollspelare skall kunna läsa eller spela i mellandagarna.

Jag visade spelet för en polare som är rollspelarnas dolksvans och fortfarande spelar som om det vore början på 90-talet. Efter respons från honom måste jag komplettera lite. Det går ju inte att ta en ninjadräkt som startutrustning om det inte finns specat vad som ingår, ringbrynja tex, ingår den i ninjadräkten? Vilket är en väldigt rimlig fråga.

Dock, jag hade fel när jag trodde att färdighetsbeskrivningar var det tråkigaste med att göra rollspel, att skriva prylbeskrivningar är tio resor värre.

Det är roligt att lära sig nya saker.

Jag är toksugen på att dra igång nästa projekt. Samtidigt vill jag inte hasta ut CM77. Dels för att det vore tråkigt att låta ett haffsverk bli mitt inträde i KSR. Dels för att inte svika den fortfarande växande skaran projektmedlemmar, så sent som idag pytsades det in en massa coola grejjer till spelet.

CM77 kommer när det är "tillräckligt" klart, och det är det inte än. Helt klart blir det väl först till GothCon. Men de som hoppar på före jul om det nu blir då, får automagiskt uppdateringar under resans gång. Det är en av de fantastiska sakerna med att låta DriveThruRPG sköta distributionen av PDF:spelen.

Kommentera

• Första tredjeparts kampanjen är här!!! :D

http://www.rollspel.nu/forum/allmänn...let-cyber-m-77

Kommentera

• Fantastiskt kul!

Kommentera

• Ursprungligen skrivet av wilper Visa inlägg
              Om du är värdig är det nog upp till dig själv att avgöra. :-)
              Heh, hade ju varit kul att ha med något i spelet. Ska försöka skicka in något användbart om jag får lite tid i helgen.

Kommentera

• Framtidsvänner, Cyber M/77 är nu publicerat i DriveThruRPGs webshop.

Om du hade förväntat dig att få spelet först så kan det vara så att jag:

1) Inte har lyckats lista ut vad du har för email. (Jag VET att det finns några sådana.)
                2) Slarvat bort den viktiga lappen med din insats på (Jag tror jag kan ha någon sådan.)
                3. Du har inte kollat mailen / DriveThruRPGs nedladdningslänk har fastnat i ditt spamfilter.

Om så, tjoa.

Övriga: Det går nu att köpa spelet innan det är klart. Ditt bidrag gör att vi kan köpa fler bilder till inlagan. http://www.drivethrurpg.com/product/228453/Cyber-M-77

Planen att bli helt klar till påsk 2018 ser ut att hålla.

Kommentera

• 1. Jag knyter ihop allt till en PDF.
                  2. PDF:en dyker upp på DriveThruRPG (Projektgrupp/medhjälpare/andra bra människor får filen den vägen.)

3. Folk köper PDF:en som om det inte fanns någon morgondag. <--- VI ÄR HÄR.

4. Jag tar de pengarna och skickar till Elizabeth för att få MER bilder.
                  5. Folk klagar på PDF:en.
                  6. Jag åtgärdar det som är i behov av att åtgärdas, och bakar in ev inkomna förslag och coolheter.
                  7. PDF:en uppdateras på DriveThruRPG och alla som köpt/fått den uppgraderar gratis.
                  8. Sista chans till korr.
                  9. Pappersbok via Lulu till överkomligt pris och hopp om att de kör fri-frakt-rundor även 2018 före GothCon.

Kommentera

• Sjukt coolt! Bra jobbat alla i projektgruppen och wilper i synnerhet!

Kommentera

• (Jag har fått in ett gäng felrapporter på att citattecknen är trasiga i versionen på DriveThruRPG. Och nu har jag halvt listat ut varför, det är någe vajsing med citattecknen i översättningen från Org-mode till LaTeX (som senare blir PDF). Jag har inte hittat en fantastisk lösning än, men gåsögon verkar funka bra, så just nu är det sådana i nästa version. :-) )
                      Last edited by wilper; 19 December 2017, 18.39.

Kommentera

• Nu har jag införskaffat spelet. Det första jag såg var att jag står med som medverkande. Jag har lusläst hälften hittills och fortfarande inte hittat något jag kan påminna mig om att jag skrivit, men jag skriver upp lite korrfel jag hittar längs vägen och är otroligt sugen på att bidra med lite mikrofiktion, så jag har nog förtjänat den där omnämningen snart nog :D

Listigt, wilper! Listigt!

Kommentera

• Ursprungligen skrivet av wilper Visa inlägg
                          Snabbgallup. Inte bindande beställning. Jag vill bara få nååågon sorts aning om var landet ligger.

Vilket beskriver dig bäst? (Eller vilka, om nu flera skulle vara aktuella.)

a) Jag är med i projektgruppen/bidrar till projektet och får därför PDF:en automagiskt, det är coolt.
                          b) Jag skriver för fullt på bidraget som är min biljett in i projektgruppen, och till en automagisk PDF.
                          c) Jag pytsar gärna in $5 på DriveThruRPG för en PDF nu.
                          d) Jag pytsar gärna in $10 på DriveThruRPG för en PDF nu.
                          e) Jag PayPal:ar dig en hundring för en PDF nu.
                          f) Jag vill PayPal:a dig mer än en hundring för en PDF nu, om X. (beskriv gärna X i ditt svar eller i PM)
                          g) Jag väntar in boken/böckerna och köper dem direkt via Lulu.
                          h) Jag väntar in boken/böckerna, men köper dem bara om de går att köpa över disk hos någon av rikets större återförsäljare.
                          i) Jag tycker att det är ascoolt när någon klottrat i mina böcker och betalar därför gärna en hundralapp extra på priset för en bok att just Wilhelm skall göra det.
                          B! ?

Försöker iaf

Kommentera

• Vad får du pynta för en bild, förresten? Hur många bilder till skulle du vilja ha med? Och hur ligger ”kickstartern” till i förhållande till det?

Kommentera

• Det varierar lite, Elizabeth sätter sina egna priser efter varje bildmanus. Men runt $75 brukar jag hamna på i det här projektet.

Jag får ungefär $7 per såld PDF efter DriveThrus avgifter. Försäljningen har hittils gett typ vad en bild kostar, jag har skickat ett bildmanus för nästa bild nu idag, inväntar exakt prisbesked, men skulle CM77 vara kort några dollars så skickar jag in dem från WG.

Hur många? Tja, det hade väl varit nice med en bild var 10 sida iaf, och just nu är arbetsfilen 67 sidor, då borde jag skaffa tre bilder till.

Dock, spelet KRÄVER ju inte fler bilder, jag tycker att de bilder som redan var där var tillräckligt för att jag skulle gå vidare. Det är ren mosgrädde.

Kommentera

• Vädertabellen. :)

Men alltså tolkar jag reglerna rätt att man behöver nivå 5 för att använda ett gevär? Å varför är gevär svårare än automatkarbin?

Kommentera

Arbetar …
                                X