Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Word eller icke Word, det är frågan!

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av ceruleanfive, 07 April 2017, 20.09
37 responses
731 visningar
0 gillar
0.113
av 0.113
 
Skapad av Måns, Igår, 09.13
13 responses
268 visningar
10 gillar
2097
av 2097
 
Skapad av zonk, Idag, 11.50
18 responses
127 visningar
0 gillar
Caligo
av Caligo
 
Skapad av Henke, Idag, 14.24
0 responses
31 visningar
0 gillar
Henke
av Henke
 
Skapad av Svartalfen, Idag, 11.51
1 response
38 visningar
0 gillar
grolin
av grolin
 
Skapad av Måns, 11 April 2017, 13.29
66 responses
1.268 visningar
9 gillar
2097
av 2097
 
Skapad av 2097, 25 April 2017, 21.49
5 responses
192 visningar
1 gillar
2097
av 2097
 
Skapad av 2097, Idag, 12.43
1 response
36 visningar
0 gillar
2097
av 2097
 
Skapad av ceruleanfive, 27 April 2017, 20.34
11 responses
163 visningar
4 gillar
2097
av 2097
 
Skapad av Caligo, Igår, 12.15
5 responses
159 visningar
2 gillar
Caligo
av Caligo
 
X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

  • Word eller icke Word, det är frågan!

    Hellu?

    Jag håller på att skapa mitt eget rollspel, och har skrivit ner alla bra idéer på papper, osv.

    Och nu kände jag att jag ska börja skriva ner det på dator! :)

    Finns det något bra program till det, eller är det Word som gäller? Jag vill ju fixa tabeller, men samtidigt skriva långa texter. Och Word är inget bra tabell program! :P

  • #2
    Skriv i det du har. Det går att göra fullständigt begripliga tabeller i word.

    Kommentera


    • #3
      Okej! :)

      Kommentera


      • #4
        Ditcha Word och prova OneNote. Det är gratis. Du har färre redigeringsfunktioner än Word, men det uppvägs av att det går att organisera materialet mycket bättre. Dessutom kan du spara filerna till Microsofts moln-lagring, och komma åt dem från vilken enhet som helst.

        Kommentera


        • #5
          Det här är mitt förslag:

          Skriv all text i Word (eller google documents).

          Skapa alla tabeller i Excel (eller google spreadsheets).

          Om du använder Word/Office och kopierar en tabell från Excel kan du välja att länka den. Det är en av de grejer som jag fortfarande saknar hos Google. Länkning är awesome; det betyder nämligen att om du ändrar något i Excel så uppdateras tabellen i Word automatiskt.

          Kommentera

          Arbetar …
          X