Tillkännagivande

Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Spelartyper och spelstilar ni inte klarar av ?

Minimera
X

• Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

Jag kom på en till! Fuskaren. Den ultimate fuskaren (jag känner en sån) använder sig av minst två av följande: 1) fuska med tärningsslag, 2) fuska med sin gubbe och 3) läsa modulen i förväg.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Rangertheman Visa inlägg
      De som envisas med att skapa rollpersoner som är anti allt vad gruppen står för och vill göra, är också rätt jobbiga.
      Typ, eller som, efter att man förklarat settingen och förklarat att där vi spelar så betraktas ogres/aliens/alver/whatever som monster som dödas av typ alla så fort de får en chans envisas med att spela just de karaktärerna, och surar och ställer till scener om de inte får, och sedan blir sura för att byborna jagar dem med facklor och grepar...

Kommentera

Snålåkaren - Jag har rätt svårt för spelare som egentligen inte vill spela och skapa en upplevelse tillsammans med de andra spelarna, utan snarare sitter helt tysta alla spelpass. De gör ju egentligen ingen förnär, så det ligger kanske mer hos mig, men jag kan inte hjälpa att bli irriterad.

Dr. Jekyll och Mr. Hyde - Vi hade en spelare i gruppen för ett antal år sedan som alltid, vilken karaktär han än skapade, i mitten av kampanjen alltid slutade spela som sin karaktär och blev murder hobo. Att spela murder hobo kan ju ha sin tid och plats, men det var jobbigt när han startade med en karaktär och man som spelledare planerade saker för den karaktären och sen gick allt i kras för att den fredliga snälla karaktären utan orsak började slakta oskyldiga helt random.

En armé av rollpersoner - En annan incident var en spelare som alltid alltid efter en stund i äventyret fick för sig att alla andras rollpersoner var "bättre" än hans. Han krävde att göra en ny rollperson, annars ville han inte vara med. Problemet var att samma sak hände efter ett tag med nästa rollperson. Så han gjorde en ny. Och en ny. Och en ny...

Vill dock påpeka att jag tycker att sådana här misslyckanden har lika mycket med mig som spelledare att göra som spelarna jag beskrivit. Det kan bero på att jag inte lyckades intrigerna deras rollpersoner tillräckligt bra i kampanjen, att jag kanske inte lyssnade eller tog in de idéer som de hade kring dina rollpersoner.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Franz Visa inlägg

Dr. Jekyll och Mr. Hyde - Vi hade en spelare i gruppen för ett antal år sedan som alltid, vilken karaktär han än skapade, i mitten av kampanjen alltid slutade spela som sin karaktär och blev murder hobo. Att spela murder hobo kan ju ha sin tid och plats, men det var jobbigt när han startade med en karaktär och man som spelledare planerade saker för den karaktären och sen gick allt i kras för att den fredliga snälla karaktären utan orsak började slakta oskyldiga helt random.
          Jag har anklagats för den här. Ofta är det för att spelldaren har gjort saker så svåra och de ”oskyldiga” så osympatiska att den lättaste vägen är att hacka huvudena av folk. Är saker benhårda och får spelarkaraktärerna inte något för det? Är NPC:erna inte ens tackasamma? Beteer sig folk som bortskämda och gnälliga idioter mot tungt beväpnade trollkarlar? Look, det finns inga riktiga konsekvenser för det är ett spel och jag är inte på jobb. Någonstans kommer jag döda en NPC för att det är roligast och den effektivaste saken att göra.

Kommentera

Jag blir störd när någon metadiskuterar helatiden. Exempelvis om spelargruppen precis smygit in i ett rum och blir överraskade av några stora monster "Det här är precis som i en annan kampanj jag är med i, fast där har vi en spelare som är så jävla galen! Han sprang rakt in mn klarade sig ändå! Han behövde slå 20 och fick en nat 20!". Absolut ok ett par gånger men jag blir störd och tappar helt feelingen om det sker helatiden, vilket har hänt.

Kommentera

Egen agenda spelaren . Spelaren som ränner iväg på massa olika sido quests för att hens rolsperson har en egen agenda som inte alltid nödvändigtvis stämmer överens med gruppens agenda och ibland även går rakt emot gruppens agenda och resultatet blir in game backstabbing .

Tävlingsmäniskan: denna typ förekommer ofta hos spelledaren och jag har själv varit skyldig till det i ungdomen . Man ser spelarna som antagonister som skall besegras och därför slänger man ur sig sina coolaste och mest bad ass monster eller fällor eller plot twist som resulterar i att spelarna med sannolikhet dör . Vadå ni är level 1 nu möter ni en ancient red dragon och hen är pissed som fan så det så .....

Kommentera

Flamsaren - denna kategori verkar dock upptas av 95% av alla spelare om man ska tro att rollspeslpoddarna är representativa

Kommentera

Senaste inlägg

Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
                Started by ragngand, 29 August 2019, 11.43
                7 responses
                238 visningar
                1 gillar
                Senaste inlägg ragngand  
                Started by God45, 30 September 2019, 19.49
                240 responses
                10.364 visningar