Tillkännagivande

Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Sex och romanser i rollspel

Minimera
X

• Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

Jag har inget mot nåt av dem, men det är väldigt lite av det i något jag spelat eller spellett. Överlag är de jag spelar meds rollpersoner oftast relationslösa bortom internt i gruppen och de slp de möter och då rör det sig mer om bekantskaper, vänner, och folk. Skulle vara kul att få med mer av det men det är inget jag prioriterar.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Lupus Maximus Visa inlägg
      Fördelen med etablerade settings från annan media är att standardnivån redan är satt, och man behöver bara gå igenom avvikelser. Skrapar man på ytan så är jag inte så säker på att Galaxen lång där borta är så värst mycket trevligare än Westeros, men stor skillnad i hur man valt att presentera det i böcker och på skärmen. Om man skulle skippa vissa fade-to-black och visa det fullt ut, och visa saker som bara antyds i episod 1-6, så skulle Star Wars snabbt förlora sin matiné-stämpel.

Star Wars Ep2 då de fångar lönmördaren kombinerat med ett par avsnitt från The Clone War där de beger sig ner i de nedre delarna av Couruscant... Dystopisk Neo-Noir/Cyberpunk-setting out of the box. Men man skulle behöva vara väldigt tydlig på hur saker kommer att presenteras om man inte tänker köra med The Hays Code.

Knepigare med rollspel med egna settings, där olika personer har olika tolkningar om hur saker presenteras (eller ens finns). Då finns det inte samma baslinje när man pratar om var ramarna för spelgruppen skall hamna.
      Absolut, håller med om allt! Läs dessutom ”Legacy” serietidningarna som handlar om Cade Skywalker, där är det en hel del sex och sexuella antydningar med. Hela Cade Skywalker sagan känns som en mer dystopisk och definitivt mer grafisk Star Wars än vad vi konsumenter annat kanske är vana vid :-) Har du inte läst dem så kan jag starkt rekommendera dem, de finns att köpa digitalt på iTunes Store.

Kommentera

Sex har förekommit som en naturlig del av rollpersonernas liv i de flesta kampanjer jag spelat. För det mesta körs det som fade to black, medan det ibland förekommer som kuliss (t.ex. möta en person på en sexklubb). Däremot skulle vi nog aldrig spela ut sexscener, dels för att det skulle bli obekvämt runt spelbordet och dels för att det skulle vara så vansinnigt svårt att göra på ett bra sätt (tänk bara på hur många sexscener i skönlitteratur som faller platt).

Ni som faktiskt spelar sexscener: hur tusan gör ni?

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Monokel Visa inlägg
          Ni som faktiskt spelar sexscener: hur tusan gör ni?
          De jag spelat som jag tycker funkat bäst har spelats på tu man hand med SL. Det har då sällan varit traditionellt erotiskt, utan mer spelat på rollpersonens hangups och osäkerheter, det obekväma i situationen. Det explicita har använts för att komma närmare situationen. Vi spelade mycket med fokus på inlevelse där och då.

Jag minns det som oerhört intensivt, på ett bra sätt. Jag tror inte att det funkat alls lika bra i "helgrupp".

Kommentera

Det här ämnet har varit uppe minst tre gånger tidigare, och det är helt överflödigt för alla som var med då det begav sig, för vår saligt bortgångne Rising skrev ett inlägg så episkt att jag inte kan klä det i ord, som en gång för alla stadfäste att det ska vara hårdporr utan hämningar i rollspel. Tyvärr tycks hans post ha gått förlorad, jag letade förgäves efter den redan förra gången detta ämne var uppe (2014), allt jag kan göra är att klippa in begynnelsen på den, som var det enda raka citat jag kom ihåg då:

"Fan, ni låter ju som djävla adjunkter allihopa!"

Därpå följde en ymnigt beskriven bdsm-sexscen mellan två troll typ, där Rising stadfäste att han ville veta alla detaljer. Jag är på hans linje - kan man skildra en svettig sexscen utan hämningar i Rome eller Game of Thrones, då kan man fan göra det i D&D, Vampire och Eon också. Vissa rollspel *hostVampirehost* nästan -kräver- det, ffs. En Vampire-kampanj där ingen nånsin har grafiskt, blodigt kinky-sex är fan fail.

Om någon, mot förmodan kanske, är intresserad av den gamla tråden från 2014 så finns den här.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Ymir Visa inlägg
              Det här ämnet har varit uppe minst tre gånger tidigare, och det är helt överflödigt för alla som var med då det begav sig, för vår saligt bortgångne Rising skrev ett inlägg så episkt att jag inte kan klä det i ord, som en gång för alla stadfäste att det ska vara hårdporr utan hämningar i rollspel. Tyvärr tycks hans post ha gått förlorad, jag letade förgäves efter den redan förra gången detta ämne var uppe (2014), allt jag kan göra är att klippa in begynnelsen på den, som var det enda raka citat jag kom ihåg då:

"Fan, ni låter ju som djävla adjunkter allihopa!"

Därpå följde en ymnigt beskriven bdsm-sexscen mellan två troll typ, där Rising stadfäste att han ville veta alla detaljer. Jag är på hans linje - kan man skildra en svettig sexscen utan hämningar i Rome eller Game of Thrones, då kan man fan göra det i D&D, Vampire och Eon också. Vissa rollspel *hostVampirehost* nästan -kräver- det, ffs. En Vampire-kampanj där ingen nånsin har grafiskt, blodigt kinky-sex är fan fail.

Om någon, mot förmodan kanske, är intresserad av den gamla tråden från 2014 så finns den här.
              Hear hear!

Kommentera

Varför ser den tråden annorlunda ut? Med små infällda kommentarer. Det är ju detta forumet. Någon funktionalitet som försvunnit?

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Bifur Visa inlägg

Varför ser den tråden annorlunda ut? Med små infällda kommentarer. Det är ju detta forumet. Någon funktionalitet som försvunnit?
                  Ja, den togs bort. Det var rätt oklart hur man skulle svara, så det blev lättare utan den.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Bifur Visa inlägg
                    Den nya forumsplattformen vBulletin5 försökte vara "nyskapande" och försökte därför efterlikna Youtybe och liknande sajter.
                    Där har man ett startinlägg, man kan kommentera inlägget och man kan kommentera kommentarerna, men inte längre än så.
                    Det är alltså inte riktig trådad visning så som på det gamla forumet.
                    Problemet är att vB5-lösningen inte var kompatibel med något annat forum, därför stängdes funktionen av för att inte de de som försöker konvertera vB5 till en annan forumsplattform mer huvudvärk än de redan har.

Kommentera

En Vampire-kampanj där ingen nånsin har grafiskt, blodigt kinky-sex är fan fail.
                      Attans. Jag som gillade min Vampirekampanj. Får ta och spela om den.

Kommentera

Senaste inlägg

Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
                      Started by Lemur, Igår, 09.55
                      9 responses
                      146 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg APM
                      av APM

Started by Minimoni, Idag, 08.29
                      1 response