Tillkännagivande

Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Setup du inte trodde skulle funka som rollspel?

Minimera
X

• Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

Oregon Trail blandat med Moebius och Metal... eehh nej vänta, UVG är ju en grej. Fan. Eller vänta det är ju asnice.

Kommentera

Jag och min bror gjorde för mååånga år sedan ett rollspel där man spelade medlemmarna i ett rockband. Reglerna innefattade karaktärsskapande, låtskrivande, konserter och studioinspelningar. Jag är väldigt tveksam till att det skulle tilltala någon annan men vi hade skitkul när vi spelade.

Kommentera

Street fighter och wrestling

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Dr_Dängrot Visa inlägg
          Street fighter och wrestling
          Både Street fighter och WWE har officiella rollspel! Street Fighter spelet är gjort av White Wolf!

Kommentera

Ursprungligen skrivet av God45 Visa inlägg

Både Street fighter och WWE har officiella rollspel! Street Fighter spelet är gjort av White Wolf!
            Street fighter visste jag om iom att jag äger det , att WWE gjort ett rollspel visste jag inte om dock har jag spelat nått annat wrestling rollspel . jag trodde dock inte dom skulle funka som koncept innan jag testade att spela dom .

Kommentera

The Office

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Måns Visa inlägg

Bra fråga. Bör ha varit runt sekelskiftet. 1999-2001 nån gång tror jag.
                Nu blev jag nyfiken och började bläddra igenom folder-arkivet. Hittar inget som direkt påminner om detta med CoC regler. Kan det ha varit friform?

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Henke Visa inlägg

Nu blev jag nyfiken och började bläddra igenom folder-arkivet. Hittar inget som direkt påminner om detta med CoC regler. Kan det ha varit friform?
                  Som sagt var det introt. Det nämns nog inte vad det handlar om. Men minns tyvärr inte själva storyn.

Kommentera

Som sagt var det introt. Det nämns nog inte vad det handlar om. Men minns tyvärr inte själva storyn.
                    Inte så att du blandar ihop med det CoC-scenariot på Borås Spelkonvent som började med att man var några knarkare i gbg som fick hjärnorna utsugna av Mi-Gos, och att sedan huvudäventyret var dansbandsmusiker ute i Kullaberg som letade efter sin försvunna sångare när de skulle ha en spelning där ute mitt i vintern..

Kommentera

Jag har spelat en hel kampanj kring dramatiken bland olika street dance crews i en dans showdown i Bortom. Blev en ypperlig kampanj. :D

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Ulfgeir Visa inlägg

Inte så att du blandar ihop med det CoC-scenariot på Borås Spelkonvent som började med att man var några knarkare i gbg som fick hjärnorna utsugna av Mi-Gos, och att sedan huvudäventyret var dansbandsmusiker ute i Kullaberg som letade efter sin försvunna sångare när de skulle ha en spelning där ute mitt i vintern..
                        JO! Där har vi ju det! Tack!

Kommentera

JO! Där har vi ju det! Tack!
                          Jag har kikat på det som finns på BSK:
                          2000 - Dimma över Providence (Friforms Cthulhu i USA med nån anteckningsbok)
                          2000 - Höstmörker (Arkeologisk expedition som 1941 utforskade fyrvaktareön Nidingen)
                          1999 - Den sovande staden (Fem studerande vid Miscatonic University upptäcker Arkham)
                          1998 - Vinterspel (Vintersverige 1976. "Trettondedagsgala på Kullabergs danspalats med Rune Lennarts Orkester"... HEY! Där är den va?

Kommentera

Ska vi inte prata om riktiga rollspel?

Werewolf - the Apocalypse har ingen rätt att funka så bra som det gör. Premissen är smått absurd, och man kan bokstavligen spela varelser som växte upp som vargar och i puberteten upptäckte att de kunde förvandla sig till människor. Rollpersonerna är dessutom nästan groteskt overpowered, och få saker i settingen är ett hot mot dem. Men genom go hard or go home i sin skildring av varulvarna och deras värderingar, kultur och förmågor lyckades White Wolf göra dem till fascinerande och koola varelser, och skapa en setting med nästan oändliga äventyrsmöjligheter.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Henke Visa inlägg

Jag har kikat på det som finns på BSK:
                              1998 - Vinterspel (Vintersverige 1976. "Trettondedagsgala på Kullabergs danspalats med Rune Lennarts Orkester"... HEY! Där är den va?
                              Yup. På konventet fanns massa fejkade reklamaffischer om deras spelning, "Vårdad klädel, ej träskor".. De som vann turneringen fick om jag minns rätt faktiskt en skiva med Rune-Lennarts orkester...

Kommentera

Det här riskerar att bli OT, men grejer jag skulle vilja spela som jag förmodligen aldrig kommer få spela:

En generationsberättelse ungefär som Pendragon utan att vara PD vilken utspelar sig i USA, från kolonialtiden till idag. Spelarna spelar kort och gott invandrare som sedan etablerar sig i Nordamerika. Rollpersonerna bildar familjer och får barn, vilka spelarna sedan spelar. Varje generation spelas när rollpersonen är ca 16-70 år, därefter byter man rollperson till en i nästa generation.

Givetvis kommer vi rätt ofta "spola framåt", men det ska finnas utrymme att både spela ut actionladdade scener, detektivande och vardagliga scener där rollpersonerna får träffa folk, bilda familj mm. Det ska vara gott om social konflikter (kolonister vs engelska administratörer, storstaden vs landsbygden, religiösa vs urbana akademiker mm).

En mörkröd tråd genom alla generationer är en Stephen King-liknande metaberättelse där "Det" opererar ("Det" i den här megaepiska kampanjen är inte samma sak som i boken/filmerna [dvs en elak clown], utan mer av ett svårdefinierat monstermythos som kan ta sig allehanda uttryck). Varje generation kommer med andra ord få kämpa mot "Det", fast på olika sätt. Parallellt med alla de utmaningar rp möter får de dessutom kämpa mot det övernaturliga, men ett vagt och svårdefinierat övernaturligt. Tanken är att spelarna så småningom ska kunna säga saker som: "Men, den där historien om en kringresande vau-de-ville-föreställning med akrobater som kastade yxor, var inte det ungefär vad morfar Ellis skrev om i sin dagbok?! Fast han beskrev det som gycklare som kastade dolkar...".

Jag skulle också vilja blanda den där generationsberättelsen med ett detaljistiskt och resurshanteringsfokuserat regelsystem, typ d20 Modern, vilket gör det hela till en f u l l k o m l i g t omöjlig ekvation som bara jag vill utforska.

Men i mitt inre hade det blivit så jäkla awesome. Bara så ni vet!

Kommentera

Senaste inlägg

Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
                                Started by Skarpskytten, Idag, 20.35
                                3 responses
                                36 visningar
                                0 gillar
                                Senaste inlägg Tre solar  
                                Started by Skarpskytten, 15 September 2019, 15.39
                                40 responses
                                862 visningar
                                2 gillar
                                Senaste inlägg Rymdhamster  
                                Started by krank, Idag, 01.12
                                5 responses
                                77 visningar
                                0 gillar
                                Senaste inlägg Jocke
                                av Jocke

Started by CapnZapp, 23 October 2019, 12.17
                                34 responses