Tillkännagivande

Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

[Mutant 2089] Muterade djur - Ett försvartal

Minimera
X

• Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

Ok, jag får erkänna att det här börjar låta jävligt coolt! Det gäller att hitta cyberpunk-vinkeln i det helt enkelt, som nån sa, de ägda mot de ägande.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av zonk Visa inlägg
      Ok, jag får erkänna att det här börjar låta jävligt coolt! Det gäller att hitta cyberpunk-vinkeln i det helt enkelt, som nån sa, de ägda mot de ägande.
      För normisar tar ägandet sig uttryck i Skuld - som man använder för att köpa cybertech och annan tech.

Robotar är helt enkelt programmerade. Se RoboCop och vilken robotscifi som helst

P.S Korpen Bärenstern är på inget sätt NeuBerlins största korp. Däremot är det en av de äldsta och mest inflytesrika. Från sina genlabspalats i Sektor Brandenburg V har de många skuggiga tentakler i hela NeuBerlin. De är den yttersta spjutspetsen inom applicerad genaugmentation. Mest fruktade av alla är deras cybernetiskt förstärkta kommandobjörnar, vars kombination av kamoflagetech och ögonmonterade laserpistoler gör dem till utmärkta black opsagenter. Många är de konkurrenter som paranoit värmescannar bakom varje dörr för att inte plötsligt finna sig inlåst med en rasande cyberbjörn.

P.P.S Det påstås till och med att korpens uråldriga grundare, Frau Bärenstern, har laddat ned sitt medvetande i en förstärkt björnkropp.
      Last edited by Leon; 12 December 2019, 09.20.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Leon Visa inlägg

Hellre leva fri på Brända Jorden än dö som genslav i NeuBerlin
        Genslav! Det där är dynga! Det är i Kreuzberg det händer. Eller ja, under Kreuzberg. Så länge inte reptilerna bestämmer sig för att blitza oss så är Unterstadt ett enda stort party! Såvida du inte är pitbull så klart, då är det blitzen som är partyt.

Kommentera

Så vem skriver detta spelet på hjältarnas tid motorn?

Jag hade köpt det

Kommentera

Världen i Mutant Alpha 2089 består av:
            1. Megastäder, som NeuBerlin, United City East, Luna, Zhujiang Megalopolis, Honshu-to och Europlex
            2. Produktiva zoner i form av enorma algfarmer o dyl
            3. Ödemark som den Brända Jorden och Frihetens Slätter
            4. Förbjudna zoner
            5. Enstaka satelliter, forskningstationer, enklaver, utposter och rymdbaser - som Vorpost Muskö (den enda civilisationen i det förrödda skandinavien)

P.S den dominerande megakorpen är förstås konglomeratet Wieland-Yamaguchi...
            Last edited by Leon; 12 December 2019, 13.56.

Kommentera

Världen i Mutant Alpha 2089 består av:
              5. Enstaka satelliter, forskningstationer, enklaver, utposter och rymdbaser - som Vorpost Muskö (den enda civilisationen i det förrödda skandinavien)
              Skit, jag som hade hoppats på att megastaden Botnia på något mirakulöst sätt skulle överleva katastrofen...

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Doktor Laser Visa inlägg

Skit, jag som hade hoppats på att megastaden Botnia på något mirakulöst sätt skulle överleva katastrofen...
                Shhh, avslöja inte existensen av denna undervattniska megaenklav. Som namnet antyder sträcker den sig ju från Gävle i sydväst till Uleåborg i nordost med sitt hjärta i sektor Undre Kvarkens breda korridorer.

Kommentera

Jag vaknar. Neonljuset från gatan utanför sticker i ögonen. Eftermiddag. Min skalle bultar som ett magbahntåg med gravitronglapp. Vad drack jag igår egentligen? Tokjos från de radioaktiva pyrmarkerna? Idiot. Samma som i förgår. Hololarmet går som en glitchad siren. Vänta. Det där är inte morgonlarmet. Det är inkräktarlarmet.

Plötsligt är jag klarvaken. Mot neonljuset tornar en enorm gestalt upp sig. Stål och krom och vapen från golv till tak. Det hade kunnat vara en mördarrobott modell Skarprättare om det inte var för de små bitarna skinn och kött som återstår - händerna, en blek snabel. En gång var monstrositeten en muterad tapir. Jag kan se metallblänk på knogarna - järvklor. En överhottad stridscyborg. Blicken är tom och galen. Full av cyberspsykos. Varför är jag inte död än?

Så talar tapiren. Tydligt, välartikulerat, till och med belevat. "Var är leveransen, Orion? Bärenstern har inget tålamod med problemlösare som dumpar varorna vid första tecken på trubbel." Effekten är förvirrande, det tar mig några ögonblick att förstå. Någon har hackat stackarens röstmodulator. Antagligen samma person som håller tillbaka den uppdämda cybervrede som lurar bakom den tomma blicken. En delikat situation. Det gäller att hantera den med min vanliga finess.

Jag skjuter först.
                  Last edited by Leon; 13 December 2019, 09.47.

Kommentera

Jag vaknar. Neonljuset från gatan utanför sticker i ögonen. Eftermiddag. Min skalle bultar som ett magbahntåg med gravitronglapp. Vad drack jag igår egentligen? Tokjos från de radioaktiva pyrmarkerna? Idiot. Samma som i förgår. Hololarmet går som en glitchad siren. Vänta. Det där är inte morgonlarmet. Det är inkräktarlarmet.

Plötsligt är jag klarvaken. Mot neonljuset tornar en enorm gestalt upp sig. Stål och krom och vapen från golv till tak. Det hade kunnat vara en mördarrobott modell Skarprättare om det inte var för de små bitarna skinn och kött som återstår - händerna, en blek snabel. En gång var monstrositeten en muterad tapir. Jag kan se metallblänk på knogarna - järvklor. En överhottad stridscyborg. Blicken är tom och galen. Full av cyberspsykos. Varför är jag inte död än?

Så talar tapiren. Tydligt, välartikulerat, till och med belevat. "Var är leveransen, Orion? Bärenstern har inget tålamod med problemlösare som dumpar varorna vid första tecken på trubbel." Effekten är förvirrande, det tar mig några ögonblick att förstå. Någon har hackat stackarens röstmodulator. Antagligen samma person som håller tillbaka den uppdämda cybervrede som lurar bakom den tomma blicken. En delikat situation. Det gäller att hantera den med min vanliga finess.

Jag skjuter först.
                    Alltså, det här förtjänar ett eget spel!

Kommentera

Håller med Måns! Otroligt inspirerande, Leon! Och en strålande blinkning till Star Wars! Ett eget spel där grundboxen har med beskrivningen av muterade djur så som vi tycker att de borde hanteras, samt platserna Leon beskriver skulle vara fantastiskt! Det skulle ju vara fantastiskt om de muterade djuren när man spelade dem, hade egenskaper som verkligen anspelade på djurets unika förmågor istället för en ganska allmän tabell med mutationer som slumpas fram, vilket var fallet med tidigare Mutant (Gamla till UA). Där man verkligen är supersnabb och bra på att klättra om man är en panther, kan smälta in i omgivningen om man är en kameleont (tänk vilka industrispionage en sådan skulle kunna göra!) etc. För någon vecka sedan började jag skriva på ett nytt äventyr till Mutant 2089, känner nu att jag måste arbeta om det och få in all häftig inspiration härifrån :)

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Franz Visa inlägg
                        Håller med Måns! Otroligt inspirerande, Leon! Och en strålande blinkning till Star Wars! Ett eget spel där grundboxen har med beskrivningen av muterade djur så som vi tycker att de borde hanteras, samt platserna Leon beskriver skulle vara fantastiskt! Det skulle ju vara fantastiskt om de muterade djuren när man spelade dem, hade egenskaper som verkligen anspelade på djurets unika förmågor istället för en ganska allmän tabell med mutationer som slumpas fram, vilket var fallet med tidigare Mutant (Gamla till UA). Där man verkligen är supersnabb och bra på att klättra om man är en panther, kan smälta in i omgivningen om man är en kameleont (tänk vilka industrispionage en sådan skulle kunna göra!) etc. För någon vecka sedan började jag skriva på ett nytt äventyr till Mutant 2089, känner nu att jag måste arbeta om det och få in all häftig inspiration härifrån :)
                        Cool! Tackar :) Får erkänna att jag gillar slumptabellerna. Coolt med pantrar med fladdermusvingar ;)

Dela gärna äventyret, vore kul att läsa!

Kommentera

Ju mer jag funderar på det, desto mer peppad blir jag på att se ett Hjältarnas Tid-hack för det här såsom Swedish Chef nämnde! Varje form av djurfamilj hanteras som separata folkslag med egna förmågor som gör att de känns unika och särskiljda från varandra.

Utöver det tänker jag att Wyrd-färdigheten ersätts med någon sorts svårdefinierad mänsklig empati-färdighet (kallad Antro eller något annat lämpligt namn), och sedan samlar man på sig Skuld (som så klart kallas något annat cyberpunkigt teknobabbel) när man aktiverar mutationer och cybertech. När Skuld överstiger värdet i Antro börjar Dåligt Skit hända, beroende på om det var cybertech eller mutationer som fick bägaren att rinna över...

Ja ja, då vet jag vad jag har att filosofera över när jag hällt upp fredagswhiskyn ikväll.

Kommentera

TeknoChock är ju redan här nästan. Är nog det enklaste att modda om man snabbt vill komma igång.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Måns Visa inlägg
                              TeknoChock är ju redan här nästan. Är nog det enklaste att modda om man snabbt vill komma igång.
                              Har inte läst, men verkar ju ha allt utom möjligen djurmutanter?

Gillar att det har rymdkolonier :)

Kommentera

Har inte läst, men verkar ju ha allt utom möjligen djurmutanter?

Gillar att det har rymdkolonier :)
                                Ja, det är väldigt mycket Low Life/High Tech. Och retrocyberpunk.

Kommentera

Senaste inlägg

Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
                                Started by Nässe, Idag, 18.52
                                1 response
                                19 visningar
                                0 gillar
                                Senaste inlägg Lukas
                                av Lukas

Started by pingas, 09 June 2019, 22.23
                                14 responses