Tillkännagivande

Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Rollspels romaner

Minimera
X

• Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

• God45
    svarade
    Ursprungligen skrivet av Henke Visa inlägg
    Har läst 10 (11 med Samlade Svenska Kulter) av dessa, men jag kan kasta ihop en mikro-recension:

"Blodsmak - ett fall för Sennja Maler" (av Henrik Örnebring) minns jag som ett förvånansvärd bra noir-deckare i MUA´s Göborg (4/5)
    "Svavelvinter" - (av Erik Granström) har jag läst flera gånger. Jag älskar den miljön, karaktärerna, variationerna från rollspelsmodulen, twistarna och ordvrängeriet. (5/5)
    "Slaktare små" - (av Erik Granström) fortsatt väldigt imponerad av tappningen på O4Ö/Kristalltjuren. Sanslöst bra. (5/5)
    "Vredesverk" - (av Erik Granström) ännu mer av händelserna i O4Ö/Kristalltjuren med diverse twister. Makalöst! (5/5)
    "Vanderland" - (av Erik Granström) återigen... högst imponerad av handlingen, twistarna, språkvrängeriet och slutligen hur sviten sys ihop (5/5)

"Samlade Svenska Kulter" (av Anders Fager) ytterligare ett rollspel - Svenska Kulter. Det här gillade jag inte riktigt. Den ska såklart vara obehaglig, men är det på ett på ett sätt som är dåligt för mig och som jag inte riktigt kan förklara. (2/5)
    "För Gudinnan" (av Anders Fager) är KULT-berättelse som kastar sig fram och tillbaka i tiden och följer nefariten Tephany Reader. Rörigt och svårt för mig att gillar (2/5)

Lintovaffären (av Christian Mehrstam) - En väldigt fängslande historia om jakten på Orimann Lintov. När kommer fortsättningen?! (5/5)

Kaknäs sista band (av Anders Fager) - Kortare historier om livet i den förbjudna zonen. Spännande läsning (3/5)

Den eviga nattens riddare (av Mattias Jonsson) - Första delen om syskonen Vidina och Alavan som ger sig ut i urskogen Davokar (3/5)
    Det svarta hjärtats vilja (av Mattias Jonsson) - Fortsättningen på Vidina och Alavans äventyr i det skoningslösa Davokar (3/5)

Ja, vad coolt! Tack :D

Kommentera:

• Henke
    svarade
    Har läst 10 (11 med Samlade Svenska Kulter) av dessa, men jag kan kasta ihop en mikro-recension:

"Blodsmak - ett fall för Sennja Maler" (av Henrik Örnebring) minns jag som ett förvånansvärd bra noir-deckare i MUA´s Göborg (4/5)
    "Svavelvinter" - (av Erik Granström) har jag läst flera gånger. Jag älskar den miljön, karaktärerna, variationerna från rollspelsmodulen, twistarna och ordvrängeriet. (5/5)
    "Slaktare små" - (av Erik Granström) fortsatt väldigt imponerad av tappningen på O4Ö/Kristalltjuren. Sanslöst bra. (5/5)
    "Vredesverk" - (av Erik Granström) ännu mer av händelserna i O4Ö/Kristalltjuren med diverse twister. Makalöst! (5/5)
    "Vanderland" - (av Erik Granström) återigen... högst imponerad av handlingen, twistarna, språkvrängeriet och slutligen hur sviten sys ihop (5/5)

"Samlade Svenska Kulter" (av Anders Fager) ytterligare ett rollspel - Svenska Kulter. Det här gillade jag inte riktigt. Den ska såklart vara obehaglig, men är det på ett på ett sätt som är dåligt för mig och som jag inte riktigt kan förklara. (2/5)
    "För Gudinnan" (av Anders Fager) är KULT-berättelse som kastar sig fram och tillbaka i tiden och följer nefariten Tephany Reader. Rörigt och svårt för mig att gillar (2/5)

Lintovaffären (av Christian Mehrstam) - En väldigt fängslande historia om jakten på Orimann Lintov. När kommer fortsättningen?! (5/5)

Kaknäs sista band (av Anders Fager) - Kortare historier om livet i den förbjudna zonen. Spännande läsning (3/5)

Den eviga nattens riddare (av Mattias Jonsson) - Första delen om syskonen Vidina och Alavan som ger sig ut i urskogen Davokar (3/5)
    Det svarta hjärtats vilja (av Mattias Jonsson) - Fortsättningen på Vidina och Alavans äventyr i det skoningslösa Davokar (3/5)

Kommentera:

• Ulfgeir
    svarade
    Till Eon har du ju Mörkertrilogin. Fortsättning på Svärdsspel i Hadalorn. Problemet är att de aldrig skrevs färdigt så som var tänkt (Hell vet inte ens vad som faktiskt gavs ut)..

I alla fall, tanken var en trilogi. Jag tror bok 1 kom ut. Sedan det som skulle varit bok 2 blev splittat till 2 böcker, där det är tveksamt om de kom ut. Det som var tänkt som den ursrpungliga del 3 blev aldrig skrivet (eller vi som korrläste det öviga fick i alla fall inget att korrläsa där)
    Last edited by Ulfgeir; 10 December 2019, 14.01.

Kommentera:

• Monokel
    svarade
    Ursprungligen skrivet av God45 Visa inlägg
    Det är många fler än jag trodde :D Jag blir glad av att se det!

Någon borde läsa allihop och recensera dem!
    Något att bita i när du är klar med alexandria.dk? :D

Kommentera:

• God45
    svarade
    Det är många fler än jag trodde :D Jag blir glad av att se det!

Någon borde läsa allihop och recensera dem!

Kommentera:

• Björn den gode
    svarade
    Drakar och Demoner:
    Svavelvinter

Även om det kanske är lite oklart vad som inspirerat vad där?

Kommentera:

• Monokel
    svarade
    Sagospelet Äventyr:
    Mötet med piraten
    I kidnapparnas klor

Kommentera:

• Henke
    svarade
    Oktoberlandet:
    Lintovaffären

Kommentera:

• Mekanurg
    svarade
    Gondica:
    Spiran och staven

Kommentera:

• Bolongo
    svarade
    Mutant Undergångens Arvtagare:
    Blodsmak

Kommentera:

• God45
    svarade
    Ursprungligen skrivet av Leumas Visa inlägg
    Mutant:
    Zonen vi ärvde
    Kaknäs sista band

Symbaroum:
    Den eviga nattens riddare
    Det svarta hjärtats vilja

Kult:
    För gudinnan
    Nice! :D

Kommentera:

• Leumas
    svarade
    Mutant:
    Zonen vi ärvde
    Kaknäs sista band

Symbaroum:
    Den eviga nattens riddare
    Det svarta hjärtats vilja

Kult:
    För gudinnan
    Last edited by Leumas; 10 December 2019, 07.54.

Kommentera:

• God45
    skapade en diskussion Rollspels romaner

Rollspels romaner

Vilka svenska romaner har vi som är inspirerade av eller direkt baserade på rollspel? Det finns en massa på engelska. Men vilka har vi på svenska? (Tänker att översättningarna av engelska böcker inte räknas här).

De jag vet om är:

Drakar och Demoner:
    Krönikan om den femte konfluxen böckerna.

Eon:
    Drakväktartrilogin

Svärdspel i Hadarlon

Vargen och Kättaren

Fantasy!:
    Ödets färg

Kult:
    Döden är bara början

Nattens varelser:
    Fasor

OSR:
    Ixion

Svarta Hjärtan
    Last edited by God45; 10 December 2019, 07.46.

Senaste inlägg

Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Started by God45, Idag, 02.03
0 responses
3 visningar
0 gillar
Senaste inlägg God45
av God45

Started by bortom12e, 03 April 2020, 07.14
2 responses
177 visningar