Tillkännagivande

Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Bra grejer!

Minimera
X
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

• luddwig
    skapade en diskussion Bra grejer!

Bra grejer!

För att skapa en positiv vibb pratar vi i den här tråden om bra grejer som är rollspelsrelaterade och aktuella. Stort eller smått spelar ingen roll. Jag kan börja.

Vi spelade kampanj i Världsrymdens vagabonder igår och spelarna gav mig ett par idéer till regeländringar. Inga stora grejer, men riktigt bra, så tummen upp för testspel.

• DeBracy
    svarade
    Hemma i Umeå på semester och igår hade jag möjlighet att gästspela i en kampanj där de kör Sagan om Ringen-rollspelet. Jättetrevligt att spendera en kväll med nya och gamla vänner, och att få rulla 165 på mitt första slag, trots att jag började med -6 på grund av svårigheten (rullade 100 på tärningarna första gången, så jag fick ju rulla en gång till och lägga på). Jätteskojigt att se har de entusiastiskt-ironiskt dykt ner i det här, och en ljuv påminnelse om min egen kärlek för Q-faktor* i rollspel!

* Q = quirky, hög Q-faktor = spel med många egenheter eller knasiga detaljer

Kommentera:

• entomophobiac
    svarade
    Fick hem The Expanse-rollspelet igår, har ett obläddrat Odd Soot som väntar på mig, och är slutligen snart klar med en första genomläsning av Kult Divinity Lost. Väntar också med spänning på Mothership.

Det syns, märks och känns att det är en guldålder för rollspel just nu och att den inte verkar sakta ned! Och i min grupp har vi pratat om potentiella helhelgsspel, sommarkampanjer, och mycket annat coolt. The pepp is strong!

Kommentera:

• entomophobiac
    svarade
    Ursprungligen skrivet av .Per. Visa inlägg
    Det borde ge en något stelbent, karg och bitvis ... tråkig kampanj lite mer fart, fläkt och flärd.
    Smaken is like baken, men detta är vad jag tycker gör BtMoM. Utan avtrampet i det banala och karga finns det mindre kontrast mot de senare delarna. Jag älskar idén, men kan faktiskt föreställa mig att kampanjen blir “bara ännu en ruin” som du beskriver det.

Helt enkelt: att BtMoM inte har fart, fläkt och flärd är hela poängen.

Kommentera:

• Rangertheman
    svarade
    Igår spelledde jag ett prova-på-pass Symbaroum för två barn och två vuxna och timmen efter ett prova-på-pass Handbok för superhjältar för fem barn i åldrarna 6-12 år. Båda passen blev mycket lyckade och uppskattade :-)

Kommentera:

• Svarte Faraonen
    svarade
    Jag har beställt ett provtryck av Travellers on a Red Road, så förhoppningsvis kommer jag kunna ge ut det om ett par veckor.

Kommentera:

• wilper
    svarade
    Sysps Kuf-kampanj rullar vidare. Författarens spelare var sjuk, så sjuksköterskan och min cellist fick äventyra på egen hand. Vi träffade några läskiga brandmän och sedan gjorde vi en ritual på en myr och korsade barriären. På andra sidan hade vi ett informativt möte med ett monster och kom därifrån helskinnade med ett halsband av tänder och en liten blå ko.

Kuf has the best of loots.

Kommentera:

• luddwig
    svarade

Odd Soot

Samt

Mothership + Dead planet
    Både Odd Soot och Mothership verkar spännande. Dead Planet är dock, baserat på recensionen i Fear of a Black Dragon, för groteskt för min smak.

Kommentera:

• .Per.
    svarade
    Sommarläsning? För egen del verkar det bli tema rymd, beställe precis:

Odd Soot
    http://www.frostbytebooks.com/odd-soot

Samt

Mothership + Dead planet (något för alla OSR:spelare)
    https://www.youtube.com/watch?v=0FewzwxZWs0

Väldigt tänd på idén att flytta Cthulhu-kampanjen Beyond mountains of madness till rymden (Odd Soot) med Mothership osv som inspiration. Det borde ge en något stelbent, karg och bitvis ... tråkig kampanj lite mer fart, fläkt och flärd.

Kommentera:

• Mekanurg
    svarade
    Elin Blixt har börjat illustrera Expert Nova. Like father, like daughter.

Kommentera:

• .113
    svarade
    Tänkte beställa från drivethrurpg.com, något en bör passa på att beställa när en ändå är igång, finns det några gömda guldkorn?

Tips till alla föräldrar som aldrig får till spel: håll i eller gå med i två olika kampanjer. När den ena ställs in är det ny chans redan veckan efter. Komma iväg 1 gång i veckan borde gå att boka in. Min bästa strategi.
    ja, vi siktar alltid på 1 gång i veckan så de blir ungefär var tredje med lite tur ;) men då jobbar alla som idioter med olika skift kvällar och helger

Kommentera:

• God45
    svarade
    Tänkte beställa från drivethrurpg.com, något en bör passa på att beställa när en ändå är igång, finns det några gömda guldkorn?

Tips till alla föräldrar som aldrig får till spel: håll i eller gå med i två olika kampanjer. När den ena ställs in är det ny chans redan veckan efter. Komma iväg 1 gång i veckan borde gå att boka in. Min bästa strategi.
    Min bok! (Den är grattis: https://www.drivethrurpg.com/product...urers_id=14509 )

Kommentera:

• .Per.
    svarade

Last edited by .Per.; 23 June 2019, 17.37.

Kommentera:

• Rymdhamster
    svarade
    Jag gillar verkligen den nya forumvisningen Dante fått till! Att man får samma vy var man än går.

Jag kan tänka mig att det är lite ovant för er som körde den andra typen av visning, men för mig känns navigering nu mycket smidigare och listan över senaste aktiviteter mycket överskådligare.

Och en väldigt aktiv tråd dränker nu inte ut alla andra trådar.

Tummen upp!

Kommentera:

• Nässe
    svarade
    Jag har två små barn och en del andra åtagande och problem som gör det extremt svårt att få till rollspelspass just nu. Som fyrtioårspresent har min fru fixat en spelkväll, där hon får hjälp att passa barnen, och spelgruppen får tårta och snacks. Det kallar jag en sjujävla födelsedagspresent! :)

Kommentera:

Senaste inlägg

Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Started by Dr_Dängrot, 18 August 2019, 15.48
24 responses
851 visningar
1 gillar
Senaste inlägg obak
av obak

Started by God45, Igår, 20.27
3 responses