Tillkännagivande

Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Bra grejer!

Minimera
X
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

Den här tråden dog alldeles för fort, så ...

... spelade min helt vanliga DnD5-kampanj i fredags med min helt vanliga spelgrupp. Inte mycket att skriva hem om, men kul var det. Paladin-dvärgens spelare som tvivlat en del på sin figur och pratat om att byta spelade helt awesome och ägde totalt. Det var glädjande, det blir tydligen inget byte av gubbe. Bäst var dock dagen efter, när spelaren som sov över hos oss drog igång en lång rollspelsdiskussion med min femåriga avkomma, som också spelar rollspel (med mig). Det var väldigt mysigt. Som förälder kan man verkligen inte förvänta sig att ens barn ska gå i ens fotspår och jag är helt inställd på att vi kanske spelat vårt sista spelmöte tillsammans, men som människa måste man ju hoppas och jag har gott hopp att avkommans intresse ska hålla i sig och att vår hobby har en framtid.

Kommentera

Jag har ju skrivit om Blod & bly tidigare i den här tråden så jag kan väl lika gärna fortsätta med det. För en tid sedan uppdaterade jag reglerna. Sedan har jag gjort ett nytt rollformulär. Jag behärskar inga flådiga layoutprogram utan använder Excel. Det har förstås sina begränsningar men jag är nöjd i alla fall. Vidare har jag städat min rollspelshylla. Det blev fint.
      Bifogade filer

Kommentera

Så en av mina spelare gjorde OotS-liknande figurer till vår gridded combat och det gjorde liksom min dag.

Här ser vi, från vänster
        Ivor Widogast, Human Ranger
        Frände, Wolf Companion
        Theriatis, Shadar-Kai Wizard/Fighter
        Moira Ironfist, Shield Dwarf Paladin
        Arfayn De'Nier, Drow Warlock
        Athos. Cat Familiar
        Mithra Everdawn, Moon Elf Wizard
        Last edited by Skarpskytten; 12 June 2019, 09.27.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av luddwig Visa inlägg
          Jag har ju skrivit om Blod & bly tidigare i den här tråden så jag kan väl lika gärna fortsätta med det. För en tid sedan uppdaterade jag reglerna. Sedan har jag gjort ett nytt rollformulär. Jag behärskar inga flådiga layoutprogram utan använder Excel. Det har förstås sina begränsningar men jag är nöjd i alla fall. Vidare har jag städat min rollspelshylla. Det blev fint.
          Nu väntar vi bara på bilden av rollspelshyllan! ;-)

Kommentera

Ursprungligen skrivet av God45 Visa inlägg
            Jag spellede också Kuf igår. Tog ett av scenariona som jag hade halvskrivet sedan jag skrev Skåneland och spellede det för min flickvän. Så har nu speltestat "Vilse i patriarkatet" för första gången och ska skriva om det. En pink swastika skinhead blev mördad med en tigersåg gömd i en barnvagn, pakter slöts med totemen av The Man Child och Birgitta Rasmusson från Hela Sverige Bakar regenererade som Wolverine efter att ha brandbombats av magikern känd som Latte mamman eftersom hennes magi var bostad genom en ritual. Oh, och en mjölk ko exploderades av oklara men ockulta anledningar. Det var kul men lite för rakt så jag måste skriva om ledtrådarna lite.
            Jaha, den gamla klassikern! :D

Kommentera

Ursprungligen skrivet av God45 Visa inlägg

Det är det bästa moderna "konstiga/occulta" spelet just nu enligt mig. Regelsystemet är snabbt, brett och tillåter allting från smått kusliga till massivt konstiga situationer. Och systemet med erfarenheter och kunskap som målet driver en frammåt oavsett vad man gör med det :D
              Vi har nu spelat andra spelmötet.

Sjuksköterskan gick på en date med raggaren från första spelmötet. Författaren gick med i kyrkokören och min cellist intervjuade en senil häxa om hennes formelsamling på vårdhemmet. Sedan avslutade vi mötet med att göra inbrott hos en försvunnen journalist, där vi hittade ockulta skrifter och knark.

Kommentera

Jag har spelat rollspela varje dag i sex dagar - varav fem av dem var för poddinspelning. Sådant är alltid roligt. Särskilt inspelningarna med Svartviken Rollspelspodd var riktigt underbara eftersom de alltid tar med sig en massa inbyggd drama. :)

Tyvärr inget rollspel idag, men då jag slutar ska jag få fortsätta redigera podd och även om det inte är lika kul som att spela så är det kul att se resultatet då det blir klart.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av illuzive Visa inlägg
                  Nu väntar vi bara på bilden av rollspelshyllan! ;-)
                  Enligt önskemål.

Spelhylla.jpg

Jag har faktiskt inte jättemycket rollspel. Några fler än som syns på bilden i och för sig, men riktigt allt i den hyllan är å andra sidan inte rollspel.

Kommentera

Vi ska spela rollspel igen imorgon efter ett ofrivilligt uppehåll (because life) på nästan 6 veckor! Normalt spelar vi nästan varje vecka, abstinensen är stor. Hmm, jag borde kanske preppa lite...

Kommentera

Ursprungligen skrivet av luddwig Visa inlägg

Enligt önskemål.

Spelhylla.jpg

Jag har faktiskt inte jättemycket rollspel. Några fler än som syns på bilden i och för sig, men riktigt allt i den hyllan är å andra sidan inte rollspel.
                      Tjusigt! Om man ändå kunde sortera brädspelshyllan (pyramiden) på samma sätt.. :D

Kommentera

Jag har två små barn och en del andra åtagande och problem som gör det extremt svårt att få till rollspelspass just nu. Som fyrtioårspresent har min fru fixat en spelkväll, där hon får hjälp att passa barnen, och spelgruppen får tårta och snacks. Det kallar jag en sjujävla födelsedagspresent! :)

Kommentera

Jag gillar verkligen den nya forumvisningen Dante fått till! Att man får samma vy var man än går.

Jag kan tänka mig att det är lite ovant för er som körde den andra typen av visning, men för mig känns navigering nu mycket smidigare och listan över senaste aktiviteter mycket överskådligare.

Och en väldigt aktiv tråd dränker nu inte ut alla andra trådar.

Tummen upp!

Kommentera

Tänkte beställa från drivethrurpg.com, något en bör passa på att beställa när en ändå är igång, finns det några gömda guldkorn?

Tips till alla föräldrar som aldrig får till spel: håll i eller gå med i två olika kampanjer. När den ena ställs in är det ny chans redan veckan efter. Komma iväg 1 gång i veckan borde gå att boka in. Min bästa strategi.
                            Last edited by .Per.; 23 June 2019, 17.37.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av .Per. Visa inlägg
                              Tänkte beställa från drivethrurpg.com, något en bör passa på att beställa när en ändå är igång, finns det några gömda guldkorn?

Tips till alla föräldrar som aldrig får till spel: håll i eller gå med i två olika kampanjer. När den ena ställs in är det ny chans redan veckan efter. Komma iväg 1 gång i veckan borde gå att boka in. Min bästa strategi.
                              Min bok! (Den är grattis: https://www.drivethrurpg.com/product...urers_id=14509 )

Kommentera

Ursprungligen skrivet av .Per. Visa inlägg

ja, vi siktar alltid på 1 gång i veckan så de blir ungefär var tredje med lite tur ;) men då jobbar alla som idioter med olika skift kvällar och helger

Kommentera

Senaste inlägg

Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
                                Started by Wulffiss, Idag, 10.19
                                0 responses
                                6 visningar
                                0 gillar
                                Senaste inlägg Wulffiss  
                                Started by Måns, Igår, 16.31
                                17 responses
                                263 visningar
                                2 gillar
                                Senaste inlägg Måns
                                av Måns

Started by ceruleanfive, 26 November 2018, 10.48
                                58 responses
                                1.112 visningar
                                6 gillar
                                Senaste inlägg ceruleanfive  
                                Started by entomophobiac, Igår, 11.08
                                3 responses
                                148 visningar
                                3 gillar
                                Senaste inlägg entomophobiac  
                                Started by Måns, 01 April 2019, 10.38
                                9 responses
                                583 visningar