Tillkännagivande

Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Bra grejer!

Minimera
X

• Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

Ursprungligen skrivet av Rymdhamster Visa inlägg
    Yupp, och på Adlibris fick jag dessutom tag på den för halva det föreslagna priset =)
    Och om nån annan vill köpa en bunt rollspelsböcker på Adlibris så ger koden "INSP2019VÅR" 10% rabbat på beställningar över 249 kr fram till sista maj.

(Det låg en flyer när jag öppnade mitt nyuthämtade paket)

Kommentera

Grottröj idag!!!

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Björn Wärmedal Visa inlägg
        Grottröj idag!!!
        Men hur gick det då? Om man inte skryter på sociala medier så har det inte hänt!

---

Igår spelade jag två spelmöten.

På förmiddagen spelade jag Döda skogen med min dotter (5 3/4 år). Vi har kört Sagospelet Äventyr en hel dfel, men jag har issues med både spelet och settingen så jag har snott ihop ett eget system med en som jag tycker briljant tärningsmekanik som vi körde för första gången - det funkade jättebra. Höjdpunkten var när min dotter förvandlade sig själv och sin kompis till troll för att lura vakttrollet att de var dess kompisar som egentligen låg inne trollgrottan och sov - det korkade trollet gick på bluffen och hjältarna kom ut ur trollgrottan med massor av loot. Hurra!

På eftermiddagen spelade jag DnD5 med min vuxengrupp. Det som inte var så bra var vi hade två spelare med on-line och ljudet inte funkade som det skulle, det lät som de satt längst ned i Führerbunkern. Resten blev rätt bra. De tre av de gamla rollfigurerna såg på avstånd ett molnjättemoln och en explosion, gav sig av för att undersöka, hittade tornet störtat (!), räddade vår nya spelares nya gubbe ur rasmassorna, stred mot fyra ondsinta älvahundar och konfronterades slutligen av ägaren till slottet, molnjätten baron Vespian - ingendera sidan hade mage för en strid och det hela slutade med att Vespian körde bort spelgruppen, och jag tror jag därmed har skaffat mig en recurring villian. Resten av mötet gick åt till karaktärsgestaltande och relationsbyggande. Den nya gubben kom in i gruppen på ett bra sätt. De inledande scenerna blev bra, men bäst var nog ändå när den paranoida paladinen kastade Zone of Truth för att "förhöra" sin nya bekantskap, en shadar-kai luftpirat som helt öppet erkände att den brutit sig in i molnjättens slott vilket så klart inte föll i så god jord hos paladinen. Självklart klarade luftpiraten sitt räddningskast medan paladinens två gamla vapendragare - två alver med massor av mysterier och hemligheter i sina backstories - bommade sina.
        Last edited by Skarpskytten; 13 May 2019, 08.41.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Skarpskytten Visa inlägg
          Men hur gick det då? Om man inte skryter på sociala medier så har det inte hänt!
          Den korta versionen, eftersom jag bara har telefonen att skriva på, är att det var väldans trevligt. Första passet spelade jag snäll fantasy i Drakarnas stad med DeBracy vid rodret. Andra passet spelledde jag mitt eget Blod & bly. Sedan åkte jag hem och filade på reglerna.

Kommentera

Vi spelade Kuf igår. Jag vet inte hur mycket som var Sysps spelledande och hur mycket som var själva modulen "Norrlands inland", men det var bland det bästa jag spelat på flera år. Ser fram emot nästa spelmöte.

Kommentera

Grottröj var najs ???? Vi har varit väldigt restriktiva med marknadsföring, så det var mindre än vanligt. Mycket mysigt.

Första passet ledde jag åtta spelare genom Jättesnigelns inre liv. Det var mycket slem, lite för enformiga encounters (det blev ofta samma resultat på wandering monsters, och dessutom var det lite för många neutrala factions - jag hade trott att rollpersonerna aktivt skulle mucka mer med omgivningen). Dock mycket roligt ändå! Utforskandet var skoj och de strider och fällor som stöttes på var intressanta. Sex rollpersoner dog, varav en återupplivades mha artefakt från ett av mina tidigare äventyr (jag älskar när gamla rollpersoner är med och har stuff från tidigare Grottröj!).

Andra passet fick jag spela en fantastiskt bra pusseldungeon. Och jag fick dö episkt i en strid! Det var lysande.

Kommentera

Jag spellede också Kuf igår. Tog ett av scenariona som jag hade halvskrivet sedan jag skrev Skåneland och spellede det för min flickvän. Så har nu speltestat "Vilse i patriarkatet" för första gången och ska skriva om det. En pink swastika skinhead blev mördad med en tigersåg gömd i en barnvagn, pakter slöts med totemen av The Man Child och Birgitta Rasmusson från Hela Sverige Bakar regenererade som Wolverine efter att ha brandbombats av magikern känd som Latte mamman eftersom hennes magi var bostad genom en ritual. Oh, och en mjölk ko exploderades av oklara men ockulta anledningar. Det var kul men lite för rakt så jag måste skriva om ledtrådarna lite.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av God45 Visa inlägg
                  En pink swastika skinhead blev mördad med en tigersåg gömd i en barnvagn, pakter slöts med totemen av The Man Child och Birgitta Rasmusson från Hela Sverige Bakar regenererade som Wolverine efter att ha brandbombats av magikern känd som Latte mamman eftersom hennes magi var bostad genom en ritual.
                  Vi gick på loppis i scoutstugan och M's rollperson flörtade lite med en raggare.

Det är ett hyffsat spann med grejer som Kuf går att använda till tydligen. :-D

Kommentera

Ursprungligen skrivet av luddwig Visa inlägg
                    Den korta versionen, eftersom jag bara har telefonen att skriva på, är att det var väldans trevligt. Första passet spelade jag snäll fantasy i Drakarnas stad med DeBracy vid rodret. Andra passet spelledde jag mitt eget Blod & bly. Sedan åkte jag hem och filade på reglerna.
                    Ja det var rätt snällt, förutom det somliga i gruppen utsatte det stackars monstret för. ;___; Jag tyckte det var jättetrevligt i alla fall, för även om det inte var actionpackat så gillade jag dungen (första jag gjort på länge), och det var jättekul att se er klura er fram till typ precis de saker jag hade tänkt själv när jag satt och ordnade.

Sen var jag med och spelade Blod & Bly, det var gött! Var lite fundersam innan på om jag skulle gilla mixen med övernaturligt (det kändes helt gött med bara western), men det var på en nivå som passade mig riktigt bra. Ser fram emot mer!

Kommentera

Ursprungligen skrivet av wilper Visa inlägg

Vi gick på loppis i scoutstugan och M's rollperson flörtade lite med en raggare.

Det är ett hyffsat spann med grejer som Kuf går att använda till tydligen. :-D
                      Det är det bästa moderna "konstiga/occulta" spelet just nu enligt mig. Regelsystemet är snabbt, brett och tillåter allting från smått kusliga till massivt konstiga situationer. Och systemet med erfarenheter och kunskap som målet driver en frammåt oavsett vad man gör med det :D

Kommentera

Ska köra igång en Hjältarnas Tid kampanj efter massa D&D5e. Tesen just nu är att den ska utspela sig 500 år efter den mycket lyckade Järn-kampanjen vi körde tidigare. Så grymt peppad!

Kommentera

För drygt två veckor sedan spelledde min sambo sitt första spelpass - Hjältarnas tid på Nördhänget. Alla som deltog tyckte det var jättekul och ville gärna spela igen, så vi bokade in ett andra spelpass på helgens Nördhäng. En av dotterns kompisar pratade om Hjältarnas tid varje dag fram till det här passet. Igår eftermiddag, efter att vi överlevt "Ask och törne" var det en mycket enig spelarkör som ville spela igen och igen och igen :-)

Kommentera

Förra mötet med spelföreningen slutade med en TPK i jordtornet.
                            Senaste mötet blev ett blev ett actionpackat heistäventyr när de skulle rädda en Kotte.
                            Jag börjar få kläm på det här med att spelleda heistäventyr, med lagom mycket ledtrådar och lagom mycket motstånd.

Kommentera

Just det ja! När vi startade upp vår Ur Varselklotet-grupp slog jag nytt rekord i äventyr. Det tog bara trettiofem minuter från start till utdelning av ERF, Vi hade spenderat i princip hela eftermiddagen/kvällen på att skapa RP med bra bakgrund och lattjo biroller, så det blev inte mycket tid kvar till introscenario. Men det hade vi räknat med, så det blev en kort, skoj historia om en mangetrinladdad gaffeltruck på den lokala konsum-butiken som spårade ur och började paketera in personalen. En spelarskapad kortslutning senare var de hjältar, och Riksenergi fick pudla i lokalradion.

Kommentera

Kommer få hem både Mothership och The Expanse-rollspelet kommande månaden, om Kickstarter-gudarna vill. Ska bli roligt att bläddra i lite rymdböcker!

Kommentera

Senaste inlägg

Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
                                Started by krank, 02 December 2019, 19.51
                                7 responses
                                121 visningar
                                0 gillar
                                Senaste inlägg Rymdhamster  
                                Started by Franz, 05 December 2019, 09.44
                                52 responses
                                1.756 visningar
                                2 gillar
                                Senaste inlägg Rangertheman  
                                Started by Nässe, Igår, 17.44
                                6 responses
                                121 visningar
                                1 gillar
                                Senaste inlägg Bifur
                                av Bifur

Started by Schmoo, Igår, 14.51
                                3 responses
                                111 visningar
                                1 gillar
                                Senaste inlägg Mundo
                                av Mundo

Started by RasmusL, Igår, 17.51
                                1 response
                                85 visningar
                                1 gillar
                                Senaste inlägg RasmusL
                                av RasmusL

Started by CapnZapp, 06 December 2019, 21.40
                                5 responses
                                144 visningar
                                0 gillar
                                Senaste inlägg CapnZapp  
                                Started by 2097, 03 December 2019, 23.12
                                44 responses
                                1.004 visningar
                                6 gillar
                                Senaste inlägg Staffan
                                av Staffan

Started by 2097, 06 December 2019, 14.21
                                16 responses
                                599 visningar
                                9 gillar
                                Senaste inlägg RasmusL
                                av RasmusL

Started by Rangertheman, 06 December 2019, 11.09
                                19 responses
                                232 visningar
                                5 gillar
                                Senaste inlägg Rangertheman  
                                Started by krank, 02 December 2019, 19.51
                                4 responses
                                59 visningar
                                0 gillar
                                Senaste inlägg krank
                                av krank

Arbetar …
                                X