Tillkännagivande

Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Vad är utlovat/levererat till DoD2016?

Minimera
X
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

Vad är utlovat/levererat till DoD2016?

Ursprungligen skrivet av crilloan Visa inlägg
    vilket nog vore en bra lösning för alla inblandade.
    med tanke på att riotminds startar kickstarter efter kickstarter utan att leverera de utlovade produkterna till dod2016. (Eller ens göra uppdateringar)

En DoD licens till en spelmakare som har intresse av att upprätthålla ett BRP spel på Svenska i klassisk miljö vore en dröm.

drömma går ju....
    ????

C
    Jag var på väg att fråga i den andra tråden, men det var OT.

Vad utlovades till DoD2016? Vad har levererats? Jag har hemskt dålig koll men är lite nyfiken.

Ursprungligen skrivet av Björn Wärmedal Visa inlägg

Vad utlovades till DoD2016? Vad har levererats? Jag har hemskt dålig koll men är lite nyfiken.
    Så vitt jag vet är allt från kickstartern levererat och inget annat har utlovats.

Däremot har de inte släppt något nytt eller någon uppdatering på drygt två år, så produktlinjen får nog betraktas som avslutad/övergiven.

Kommentera

För att citera vad Riotminds skrev i den ursprungliga kickstartern.
      "Vi skulle gärna göra flera projekt. Vi har börjat planera för en remake på Ereb Altor, en större kampanjbox och kanske en monsterbok"

Deras Ereb Altor box som bytte namn till Kaldarox och sedan Caldarox (troligtvis för att förbereda för det engelska) är åtta månader försenad.

Senaste uppgifterna efter påstötningar är att det efter Ereb Altor- Caldarox så ska det komma en Monsterbok och sedan mest troligt Expert regler. (2019-04-11)

Jag kom ju in sent i matchen när DoD2016 hade släppts (samtidigt som jag började bli rollspelsintresserad igen).

Jag tror att många uppfattade det som att det skulle bli en riktigt produktlinje, särskilt när de officiellt delade på Trudvang och Drakar och Demoner.

Jag kanske är lite grinig, men att förvalta ett så känt varumärke så styvmoderligt upplever jag som klantigt.

C

Kommentera

Att de "skulle gärna" och "börjat planera" upplevde aldrig jag som ett löfte. Kanske var jag vis av erfarenheten.

Jag förstår självklart din besvikelse, men det är ändå Riotminds vi snackar om här...

Kommentera

Ereb Altor har varit på kickstarter och skulle släppas typ 2017. Händer inget där! Och dom matar ut nya kickstarter hela tiden!

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Moridin Visa inlägg
            Ereb Altor har varit på kickstarter och skulle släppas typ 2017. Händer inget där! Och dom matar ut nya kickstarter hela tiden!
            Är det i form av Kaldarox/Caldarox du menar då?

Kommentera

Backade inte spelet själv. Men har en kompis som är rättmissnöjd. Sen noll info från riot minds.

Ereb Altor, via @Kickstarter https://www.kickstarter.com/projects...796/ereb-altor
              Last edited by Moridin; 22 April 2019, 12.32.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Moridin Visa inlägg
                Sen noll info från riot minds.
                ]
                Nåja, det kom ju en uppdatering 12 April, så inte så länge sen. Den är för backers only så jag vet förvisso inte vad som stod i den, men de finns ju livstecken.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Rymdhamster Visa inlägg
                  Nåja, det kom ju en uppdatering 12 April, så inte så länge sen. Den är för backers only så jag vet förvisso inte vad som stod i den, men de finns ju livstecken.
                  Rubriken på uppdateringen är "Layout pågår!!" och om det är någon ledtråd till innehållet så misstänker jag att layout pågår. Visserligen uppdaterades det 17/2 att "Layouten i full gång" så det kanske inte säger så mycket... :)

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Måns Visa inlägg

Rubriken på uppdateringen är "Layout pågår!!" och om det är någon ledtråd till innehållet så misstänker jag att layout pågår. Visserligen uppdaterades det 17/2 att "Layouten i full gång" så det kanske inte säger så mycket... :)
                    Vad Riotminds verkligen behöver är en "under construction"-gif med liten grävande gubbe.

Kommentera

Senaste inlägg

Minimera

• anth
                      Svar till Äventyr i snö och is
                      av anth
                      Jag skulle vilja ha mer info (eller länk till mer info).
                      Utspelas det på jorden, eller i en fantasyvärld?
                      Är det bara kampanjen som utspelas...
                      Idag, 15.21
                    • ÅkeZorkh
                      Svar till [Rescensera ett rollspel som inte finns!] ANMÄLAN
                      av ÅkeZorkh
                      Prins Valiant på Sveavägen
                      Knas i urten
                      Gängkrig på segway
                      Amongst the thugs...
                      Idag, 14.50
                    • anth
                      Svar till Äntligen!!!
                      av anth
                      År 2002 utlyste WotC en tävling om vad som skulle bli nästa DnD-kampanjvärld. Spelkonstruktören Keith Bakers Eberron vann.
                      Tanken var ett det...
                      Idag, 14.48
                    • Minimoni
                      Svar till Din spelvärld med barnen
                      av Minimoni
                      Jag är genant bekant med den världen. Har sett allt som producerats till ”Friendship is Magic” samt ”Equestria Girls”. Nu kan jag förklara...
                      Idag, 14.47
                    • skaraborgarn
                      Svar till Skillnader mellan folkslagen
                      av skaraborgarn
                      Alver och orchers avsky mot varandra är inte rasism det är artism!
                      Idag, 13.30
                    • Gurgeh
                      Svar till Got sista avsnittet! Spoilers!!!
                      av Gurgeh
                      Spoooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooi l!

Det lämnas ju till tittaren själv att tolka, men jag kan tänka mig att de konstiga...
                      Idag, 13.18
                    • gabrielledebourg
                      Svar till Nostalgi ur ett kulturellt perspektiv
                      av gabrielledebourg
                      Onekligen. Liksom, jag är ju så jävla nedtrampad i nostalgiträsket om något: Ur Varselklotet, Chock och svenska Call of Cthulhu är väl liksom nostalgiprodukter...
                      Idag, 12.53
                    • Jocke
                      Svar till Public domain och ackreditering
                      av Jocke
                      För bara några år sen gick Karl Alfred in i public domain och många tecknare roade sig med att rita och publicera egna Karl Alfred äventyr....
                      Idag, 11.49
                    • Rickard
                      Svar till Kompetitiva rollspel
                      av Rickard
                      Medan världen går under har jag försökt powergäjma i och fick en bra story tillbaka som svar. Jag brukar påstå att man inte kan spela samberättande...
                      Idag, 11.41
                    • Mekanurg
                      Svar till Raser som aldrig spelades
                      av Mekanurg
                      När jag spelledde EDD hade jag en flexibel inställning när det gällde spelarrollernas folkslag, men mina spelare bannlyste ankor. Deras rollpersoner...
                      Idag, 10.35
                    Arbetar …
                    X