Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Runequest

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av Bifur, 14 April 2019, 20.27
58 responses
2.197 visningar
1 gillar
Henke
av Henke

Skapad av God45, 14 April 2019, 20.50
56 responses
2.100 visningar
1 gillar
stenhöna  
Skapad av God45, Igår, 15.57
13 responses
196 visningar
7 gillar
Cybot
av Cybot

Skapad av God45, 02 April 2019, 16.17
69 responses
4.668 visningar
9 gillar
Jocke
av Jocke

Skapad av Leon, Igår, 21.55
3 responses
84 visningar
2 gillar
zonk
av zonk

Skapad av krank, 15 April 2019, 17.11
57 responses
1.530 visningar
7 gillar
krank
av krank

Skapad av Lupus Maximus, Igår, 20.25
4 responses
50 visningar
4 gillar
Lupus Maximus  
Skapad av Shaarus, Igår, 20.16
3 responses
38 visningar
2 gillar
Shaarus
av Shaarus

Skapad av Anarchclown, Igår, 16.41
0 responses
65 visningar
0 gillar
Anarchclown  
Skapad av anth, Igår, 09.47
8 responses
128 visningar
0 gillar
krank
av krank

X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

Förstår bara inte varför den ena recensionen pratar om att "spendera pengar" när quickstarten är gratis?

Kommentera

Kanske går quickstarten att köpa i tryckt form?

RQ är nog inte så speciellt idag som det var 1980. Att kan kunde ha ett klasslöst fantasyspel framstod då som mer förunderligt än det är idag. Men, utan det spelet hade nog hela den svenska spelhobbyn sett grovt annorlunda ut.

Glorantha är en djup och fascinerande setting, och jag skulle nog säga att de klassiska kampanjerna som Griffin Mountain håller än. Systemet har inte ändrats radikalt sedan 1977 så i princip är det mesta som publicerats sedan dess användbart. Modernare gloranthamaterial är ofta extremt rälsat, för att hålla sig till Greg Staffords historia av världen. Men, de gamla sandboxarna är schyssta.

Ska du skaffa det så gör det för att det är ett robust old school spel, som en gång skapade skills baserat äventyrande, där rollpersoner intrgrerade i settingen var en stor grej.
      Last edited by koraq; 25 March 2019, 10.46.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av koraq Visa inlägg
        Kanske går quickstarten att köpa i tryckt form?

RQ är nog inte så speciellt idag som det var 1980. Att kan kunde ha ett klasslöst fantasyspel framstod då som mer förunderligt än det är idag. Men, utan det spelet hade nog hela den svenska spelhobbyn sett grovt annorlunda ut.
        Though one might argue, with the rise of the OSR and the dominance of 5e D&D, the "innovation" of class-less roleplaying, open-ended character development and such is as needed today as it was in 1978.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Bolongo Visa inlägg
          Förstår bara inte varför den ena recensionen pratar om att "spendera pengar" när quickstarten är gratis?
          Oj, minns inte om jag eller Anders skrev så (minnet ehehe) men jag tror att tryckta RQ Quickstart Rules kostade en slant. Hyggligt påkostad produktion faktiskt, rent tryck-kvalitetsmässigt.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av MattiasLejbrink Visa inlägg

Oj, minns inte om jag eller Anders skrev så (minnet ehehe) men jag tror att tryckta RQ Quickstart Rules kostade en slant. Hyggligt påkostad produktion faktiskt, rent tryck-kvalitetsmässigt.
            Hmm, jag fick mitt ex på Free RPG Day, men det är möjligt att skrupelfria återförsäljare nånstans tog en slant för den. ;)

Kommentera

Arbetar …
            X