Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Zak S, övergrepp, misshandel...

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av Flanellkatt, 11 February 2019, 05.26
160 responses
9.260 visningar
2 gillar
Arfert
av Arfert

Skapad av afUttermark, 13 February 2019, 14.22
35 responses
762 visningar
2 gillar
Henke
av Henke

Skapad av God45, Igår, 19.35
11 responses
120 visningar
0 gillar
pappa
av pappa

Skapad av krank, 11 February 2019, 22.43
2 responses
44 visningar
0 gillar
Feuflux
av Feuflux

Skapad av entomophobiac, Igår, 16.40
7 responses
183 visningar
2 gillar
entomophobiac  
Skapad av Svarte Faraonen, Igår, 09.11
25 responses
370 visningar
1 gillar
Quadrante  
Skapad av Galdermester, Igår, 16.44
3 responses
73 visningar
0 gillar
Siljestam  
Skapad av Henke, Igår, 13.39
17 responses
339 visningar
2 gillar
entomophobiac  
Skapad av clarence redd, 14 February 2019, 22.08
15 responses
478 visningar
8 gillar
Grisodlar'n  
Skapad av Leon, 11 January 2019, 14.33
121 responses
4.467 visningar
2 gillar
Leon
av Leon

X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

Ursprungligen skrivet av obak Visa inlägg
    F.ö. levde jag ett kortare tag med en kvinna med borderline och jag tycker mig känna igen det ultrakarismatiska beteendet ocj att hata/hylla någon därifrån. Skulle gissa att Zak inte mår så bra.
    Jag skulle gissa att han har någon form av "neurologisk funktionsnedsättning" (vilket är en lite allmännare term).
    Om han mår bra eller ej låter jag vara osagt då personer med funktionsnedsättningar kan bete sig väldigt konstigt, men ändå må bra.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av anth Visa inlägg

Jag skulle gissa att han har någon form av "neurologisk funktionsnedsättning" (vilket är en lite allmännare term).
      Om han mår bra eller ej låter jag vara osagt då personer med funktionsnedsättningar kan bete sig väldigt konstigt, men ändå må bra.
      Både borderline och psykopati klassas inte som sjukdomar utan som personligthetssttörningar. Men det förekommer vanligen samsjuklighet (kanske inte hos utpräglade psykopater).

Förövrigt jävligt konstigt att klumpa ihip funktionsnedsatta.

Kommentera

Det här är såklart vidrigt och jag har inte sett en enda person försvara Zak i detta.

De som har pågående affärsrelationer med honom verkar (förståeligt) avvakta någon respons från honom, vi får se vad som händer senare.

Old School-Hörnan har som evangemang genom flera år använt LotFP som vårt grundsystem och kört flera moduler därifrån alltid med klara köprekommandationer. Eftersom Zak har ett nära sammarbete med LotFP tänker vi sluta helt med det om inte Raggi agerar på detta.
        (och jag har, med flera andra, gjort liknande saker tydligt på officialla Lotfp-kanaler)
        Last edited by chrull; 11 February 2019, 16.20.

Kommentera

Är det bara jag som tycker att det är konstigt att det han pratat om på Twitter sedan posten träffade Facebook är vingumnibjörnar?

https://mobile.twitter.com/zaksmithsabbath

Kommentera

Detta är vad jag kan hitta om det. Får se om han faktiskt svarar eller fortsätter snacka gummibjörnar.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av God45 Visa inlägg
              Är det bara jag som tycker att det är konstigt att det han pratat om på Twitter sedan posten träffade Facebook är vingumnibjörnar?
              Det enda intressanta han skrivit är att Mandy Morbids post inte är korrekt och att han ska göra ett längre uttalande senare.

Det som förvånar mig mest är att han ens kan skriva om gummibjörnar.
              Borde han inte sitta hemma och tugga fradga samtidigt som han slår sönder ett par tangentbord medan han tänker ut dräpande svar?
              Det börjar nästan likna självförnekelse: "La la la! Vem är Mandy Morbid? Jag äter gummibjörnar. Om nom nom..."

Kommentera

Ursprungligen skrivet av God45 Visa inlägg

https://mobile.twitter.com/zaksmithsabbath

Nu blev man ju orolig för Stokely.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av anth Visa inlägg

Det enda intressanta han skrivit är att Mandy Morbids post inte är korrekt och att han ska göra ett längre uttalande senare.

Det som förvånar mig mest är att han ens kan skriva om gummibjörnar.
                  Borde han inte sitta hemma och tugga fradga samtidigt som han slår sönder ett par tangentbord medan han tänker ut dräpande svar?
                  Det börjar nästan likna självförnekelse: "La la la! Vem är Mandy Morbid? Jag äter gummibjörnar. Om nom nom..."
                  Typiskt psykopatdrag att skriva om gummibjörnar. Om han är fullfjädrad psykopat så bryr han sig inte egentligen.

Kommentera

MODERERING:

Det ligger i vår natur att försöka förstå saker som händer så jag förstår verkligen reflexen att sätta lappar på Zak och säga att han är si och så.

Men det vet vi inget om. Försök fokusera på det han gjort och inte på att ge honom olika diagnoser. Det blir så himla lätt fel på alla sätt annars.

/Magnus

Kommentera

Vilket jävla as. Hit him with an axe..

Kommentera

Wikipedias faktaruta om Zak just nu...

https://en.wikipedia.org/wiki/Zak_Smith

Misstänker att det inte kommer att få stå kvar så. Har sparat en screenshot ifall någon undrar vad jag syftar på.
                        Last edited by PowerNap; 11 February 2019, 17.25.

Kommentera

Alltså fucking hell. Vilken jävla soppa.

Jag hoppas att Mandy och alla andra kvinnor som blivit utsatt för Zak kommer få det bättre nu när sanningen finns där ute.
                          Men jag är rädd för att det inte är över, utan att Zaks "Försvar" kommer leda till attacker mot dem

Ingen människa förtjänas att behandlas så som de har blivit behandlade. Jag blir illamående bara av tanken att sånt händer i den hobby som jag älskar så mycket.

Kommentera

Nu vet jag inte ens vem Zak är, men av texten i trådstarten att döma så tycks han vara ett praktarsel. Är han någon viktig person inom rollspelsmakeri eller? Nåja, hoppas han får vad han förtjänar.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av PowerNap Visa inlägg
                              Misstänker att det inte kommer att få stå kvar så. Har sparat en screenshot ifall någon undrar vad jag syftar på.
                              Det går att titta på ändringshistoriken på wikipedia. Det har redan ändrats fram och tillbaka ett par gånger.

Kommentera

Fascinerande.
                                En person som åtminstone jag aldrig hört talas om tidigare, och som jag misstänker ingen här känner personligen, kommer med ett gäng anklagelser om denne Zak S.
                                Omedelbart så inte bara utgår folk från att alla anklagelserna är sanna och börjar fördöma Zak S, utan börjar även spekulera i eventuella mentala störningar hos honom.
                                Inte bara det, utan det är tal om att undvika produkter han har skrivit, trots att kvaliteten hos dessa produkter torde vara oberoende av hur författaren är som person.

Fascinerande.

Kommentera

Arbetar …
                                X