Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

2019 - Vad ser du fram emot?

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av Quadrante, 13 January 2019, 20.54
25 responses
358 visningar
1 gillar
da_bohz
av da_bohz

Skapad av wilper, 16 January 2019, 17.33
20 responses
460 visningar
10 gillar
zonk
av zonk

Skapad av krank, 14 January 2019, 11.52
4 responses
120 visningar
0 gillar
Feuflux
av Feuflux

Skapad av Kotaka, 01 January 2019, 22.29
2 responses
138 visningar
1 gillar
Opoopo
av Opoopo

Skapad av Svarte Faraonen, Igår, 17.30
0 responses
32 visningar
0 gillar
Svarte Faraonen  
Skapad av Leon, 11 January 2019, 14.33
96 responses
2.851 visningar
2 gillar
afUttermark  
Skapad av Galdermester, 16 January 2019, 16.51
3 responses
136 visningar
0 gillar
AnVili
av AnVili

Skapad av Khan, 10 January 2018, 10.51
186 responses
7.497 visningar
14 gillar
Khan
av Khan

Skapad av Kotaka, 16 January 2019, 23.46
0 responses
103 visningar
2 gillar
Kotaka
av Kotaka

Skapad av Drelis, 16 January 2019, 23.19
0 responses
107 visningar
1 gillar
Drelis
av Drelis

X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

Jag ser fram emot GothCon och framförallt Indierummet, efter att ha återkommit till GothCon efter 20 år var det sjukt roligt förra året.
    Jag vill spela Svärdets Sång, och hoppas att det händer.
    Magi modulen till Eon IV hoppas jag kommer.
    Sen vill jag skriva färdigt mitt Eon äventyr som numera har blivit alldeles för stort och snarare är en megakampanj i stället för det korta scenariot jag tänkt,
    Jag hoppas få färdigt mina två CM/77 äventyr och att jag skickar in dem till Hydra, och att någon vill ge ut dem.
    Att jag har tid att korrläsa fler rollspelsprodukter, eftersom jag inte skriver så mycket själv känns det skönt att hjälpa till lite grann i hobbyn.
    Sen hoppas jag få tid att spela west marches online med Wilper, eftersom jag vill spela mer men aldrig får ihop någon extra grupp här i Malmö.

Kommentera

Först och främst önskar jag bara att Nordmenn får den framsidan det förtjänar.
      Ny framsidebild är under arbete eftersom det inte funkade med färgerna på den förra.

SER FRAM EMOT
      The Black Hack 2E
      CHOCK - Åter från graven.
      GothCon
      Att få rita mer kartor!

VILL PROVA
      Svärdets Sång
      Esoteric Enterprises
      Cthulhu Dark
      Barkhäxan
      Ut mot skären

VILL SPELA/SPELLEDA MER AV
      Svärd & Svartkonst
      Call of Cthulhu 7E - Fantastisk spelgrupp och suverän SL
      Utpost
      Svart av kval, Vit av lust
      Ur Varselklotet

ÖNSKEDRÖM
      Arrangera en egen mini OSR-helg här i Göteborg
      Åka upp till GrottRöj

Kommentera

Ser fram emot att
        Besöka minst två Grottröj 2019.
        Försöka få ihop en spelgrupp med fler än 1 spelare.
        Barnen blir ett år äldre.
        Fortsätta vara helt oberoende utgivare och ha fantastiska samarbeten.

Vill spela
        Kult: Divinity Lost
        Troika!

Jag kommer att lyckas med minst två av följande tre
        Ge ut modul till Barkhäxan med scenarion och tabeller
        Ge ut Mörk Borg, OSR-spel med ännu smidigare regler än OSR-kloner, text till 95% klar.
        Ge ut en härlig modul till Ut mot skären där illustrationerna till hälften är ritade, men ingen text är skriven.

Önskar
        Er alla allt gott.
        Last edited by P.eLL.e; 10 January 2019, 09.46.

Kommentera

Jag skulle vilja åka på GothCon och DanCon. Och spela Tjuvarnas Labyrint. Annars ser jag mest fram mot att spela rollspel med min vanliga spelgrupp och kanske lite mer Magic än det blivit på några år. Ska spela seald dominaria i kväll, så det ser ju ut att gå bra.

På andra fronter har jag beslutat mig för att sluta frilansa och hitta ett ärligt kneg i stället. Så jag ser fram mot att ha kollegor. Att alltid vara själv var inget för mig.

Kommentera

Saker jag ser fram emot:
            * Få lägenheten i ordning igen efter vattenskada (känns just nu som jag bor i en lagerlokal som kontrolleras av en påtänd iller med hoarding-problem).
            * Bli klar med migreringsskripten.
            * Hitta rätt verktyg för mig, för att kunna rollspela över videochat.
            * Få ihop kompatibel spelgrupp för något jag vill rollspela.
            * Ha minst en spelsession under 2019, då det inte blev en enda under 2018.

Bonus-punkter:
            * Lära mig teckna tillräckligt bra för att kunna rita rollpersonsporträtt.
            * Rita story-board för serietidning/web-comic för något rollspelsorienterat (testar "story-board ritande" för närvarande som ett sätt att öva tecknandet).
            * Få upp min spanska så jag kan börja förstå vad som skrivs om rollspel på det språket.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Jocke Visa inlägg
              Tjuvarnas Labyrint
              Vad är detta? Låter skönt!

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Måns Visa inlägg

https://www.facebook.com/tjuvarnaslabyrint/

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Måns Visa inlägg

Arrangemangsbeskrivning från förra årets GothCon:
                  Ursprungligen skrivet av Tjuvarnas Labyrint
                  Utvalda av en uråldrig kraft står ni nu i något som liknar en labyrint, från djupa mörker till öppna underjordiska landskap. Ni är nyblivna, erfarna eller ofrivilliga charlataner som är tvingade att samarbeta, eller gå en tidig död till mötes.... I labyrinten letar ni er djupare och djupare ner där skillnaden mellan galenskap och verklighet suddas ut.

Tjuvarnas Labyrint är en OSR-doftande klassisk grottkrälar-rollspel, där man bygger upp innehållet i en dungeon framför spelarna med kort och kartor. Korten bestämmer när saker händer men inte vad. Spelarna kommer rollspela och improvisera fram lösningar för att försök överleva omöjliga odds. Har spelarna tur och skickligheten, överlever kanske någon färden genom mardrömmen. För ytterligare information kontakta oss på email eller https://www.facebook.com/tjuvarnaslabyrint/

Kommentera

Avsluta min Curse of Strahd-kampanj.
                    Mina spelare är fegast i hela världen och har smugit runt som rädda möss utan våga komma i närheten av slottet Ravenloft.
                    Det kan ju bero på att jag spelat vampyren Greve Strahd som jätteläskig.
                    Börjar bli riktigt riktigt trött både på mina spelare och den här kampanjen.

Kommentera

Kopparhavets hjältar har seglat upp som något mycket efterlängtat! Lutar åt att det blir mer än bara spel och spelledande ;-)

Kommentera

Jag ser fram emot att ladda arbelestet, tyda glyferna på portolanen, hissa storseglet och med ett rökdon i mulen ge mig ut på KOPPARHAVETS orikalkglimmande vatten tillsammans med mina hjältekamrater!

Kommentera

Zanguina - rollspelet.

Kommentera

Mer red moon roleplaying.

För personlig del det bästa som hänt i rollspelsväg sen Eon kom ut typ 96.

Kommentera

Jag ser fram mot att fortsätta spelleda DnD 5 med min något sköra spelgrupp och att fortsätta spelleda Sagospelet Äventyr med men femåriga dotter. Tid och ork är det ont om, men kanske kan jag också lyckas spelleda lite Pendragon för min gamla grupp i Lund och kanske, kanske skulle det kunna bli lite OSR-lir på ett konvent eller som one-shot också. Jag kan inte skriva att jag ser fram mot något av detta då det känns som alltför osannolikt att det ska bli av, men jag hoppas att jag kan få utrymme för det.

Jag ser fram mot att läsa och skriva på det här forumet ännu ett år. (Sedan kulturkrigsforumet stängdes är ju stämningen här nästan alltid bra!) Och jag ser också fram mot att lyssna på liter fler podcasts, det finns många bra.

Jag försöker att inte köpa en massa saker bara för att jag kan och har redan rollspel hemma nog för resten av livet, men är väldigt nyfiken på Handbok för superhjältar och Kopparhavets hjältar. Annars räknar jag väl inte med att köpa något nytt, kanske något OSR-igt i så fall (B/X Essentials verkar fett, om jag fattar det rätt är en box och/eller en komplett bok i pipelinen).

Kommentera

Ser fram emot:
                                - att förhoppningsvis spela klart Tomb of Annihilation
                                - spelleda något över roll20 med hyfsad regelbundenhet. Lutar åt Into the odd
                                - fortsätta plåga mina spelare i lotfp-gruppen. Härnäst kommer Death Frost Doom och om vi överlever det följer nog Deep Carbon Observatory
                                - ta fram prototyp och speltest för ett brädspel jag jobbar med.
                                - medarra old school-hörnan på gothcon
                                - släppa minst en till modul till Barkhäxan
                                - Mörk Borg

Kommentera

Arbetar …
                                X