Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Så vilka podcasts lyssnar du på - och varför?

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av lofty, 16 January 2019, 14.35
3 responses
89 visningar
1 gillar
lofty
av lofty

Skapad av Kotaka, 01 January 2019, 22.29
4 responses
176 visningar
1 gillar
Zyx Zoismos  
Skapad av wilper, 16 January 2019, 17.33
22 responses
680 visningar
12 gillar
Flanell
av Flanell

Skapad av Leon, 11 January 2019, 14.33
99 responses
3.123 visningar
2 gillar
afUttermark  
Skapad av RedMoon, Igår, 13.54
1 response
71 visningar
4 gillar
clarence redd  
Skapad av RasmusL, 14 January 2019, 18.50
7 responses
190 visningar
0 gillar
Cyberhest  
Skapad av Bifur, 09 January 2019, 19.51
56 responses
1.300 visningar
1 gillar
Cyberhest  
Skapad av RedMoon, 16 January 2019, 14.01
2 responses
128 visningar
7 gillar
Evokee
av Evokee

Skapad av krank, 21 December 2018, 14.51
1 response
245 visningar
4 gillar
P.eLL.e
av P.eLL.e

Skapad av Quadrante, 13 January 2019, 20.54
25 responses
406 visningar
1 gillar
da_bohz
av da_bohz

X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

Ursprungligen skrivet av lofty Visa inlägg
    Underbara poddar ni alla lyssnar på. Jag är fascinerad över hur mycket tid folk lägger på poddar, Går ni alltid runt med lurar i öronen=)
    Själv följer jag Critical roll, skall jag spelleda några av mina spel så tar jag alltid inspiration utav olika poddar t.ex rollspelsmåndag som kör de spelen jag spelar/leder e.g. Symbaroum, Varselklotet och Coriolis...

Jag har dock svårt för det långa formatet och kan oftast då bara följa en poddcast, kommer nog aldrig släppa Critical Roll.
    Jag pendlar väldigt långt och då är podcasts guld värda! :D Critical role är bra! :)

Kommentera

Jag kollar på Into the darkness på youtube, i mitt tycke den bästa Call of Cthulhu-podcasten. Fantastic dimensions är ok också när det gäller Call of Cthulhu, likaså Crazed Sheep med en kvinnlig Keeper. Adventure Bastards var den första Cthulhu-podcasten jag följde, även om de är mer "pulp" i sin framtoning, Seth Skorkowsky är suverän när det gäller recensioner av Call of Cthulhu-produkter.

När det gäller andra rollspel som t ex Mutant Chronicles och Symbaroum så är det Rollspelsmåndag och True Mask Games som gäller. Spelledaren som kör Symbaroum i True Mask Games är riktigt bra.

Kommentera

Jag är inne i en ljudboks-period nu, så antalet podcast jag lyssnar på har gått ner drastiskt den senaste tiden. Men försöker hinna med att lyssna lite då och då. Just rollspelspoddar har jag dock fallit bort lite från på senare tid. Det är få AP-poddar som fångar det jag vill ha ut av en AP-podd numera, nu när jag själv är aktiv i poddvärlden.
        Men de jag försöker lyssna på kontinuerligt är PodCon och min egen Svartviken Rollspelspodd. Vet inte vad det säger om mig, men har stor behållning att lyssna på våra egna avsnitt... Vi producerar ju obviously precis det jag vill ha gällande klippning och sånt, och tycker det är supertrevligt att lyssna på spelmötena "utifrån" efter att ha varit med och spelat dem. Det är en helt annan upplevelse än när jag sitter vid spelbordet. Och det hjälper mig identifiera vad jag och gruppen kan göra bättre/annorlunda i framtiden.
        Jag avskyr flams och trams i rollspel, och ibland är det lite för mycket skoj i många andra AP-poddar. Så har fallit bort lite där.

Gällande prat-poddar lyssnar jag främst på Fummelpodden och Rollspelsfika. Men det är också något jag gör i perioder. Visa veckor lyssnar jag bara på pratpoddar för att sedan inte lyssna alls en period.

Kommentera

Om du är insnöad på DnD så rekommenderar jag Dungeons & Diceappointments i första hand, och stand alone-avsnittet med det i Svartviken Rollspelspodd också som heter Flynns Kompani. Det finns också ett one shoot-scenario i Tärningen är kastad också. Alla dessa vävs samman i en och samma spelvärld som skapats av Agnes Rudbo. Värt att lyssna på om man gillar DnD.

Personligen är mina topp fem favoriter just nu:
          1. Svartviken Rollspelspodd: Välpolerat, distinkta röster och en härlig personkemi. Rekommenderas med värme.
          2. Vi Spelar Rollspel: Först, störst... och vackrast? I alla fall, avslappnat lir som ddet kan låta vid spelbordet. De har en grym Coriolis-kampanj och spelar även konflux-sviten.
          3. Sweden rolls: Avslappnad rollspelspodd där Forbidden Lands spelas med fyra röstskådespelare, vilket gör att samtliga karaktärer har distinkta röster. Avslappnat spel som det kan låta vid spelbordet.
          4. Red Moon Roleplaying: Kanske en av de mest välproducerade och polerade rollspelspoddarna. Har spelat igenom Svarta Madonnan och håller på med Curse of Strahd nu. Stämningsfullt som fan med musiken i bakgrunden.
          5. Tärningen är kastad: Avslappnat spel med sköna personer som det kan låta vid ett spelbord. Bra humor, sköna individer.
          Ska vi se bortom actual play-poddarna får man förstås inte glömma Fummelpodden. Grymt skönt gäng, intelligenta personer som nästan alltid lyckas väcka någonting tänkvärt hos en.

(Sedan tycker jag förstås att man ska lyssna på rollspelsdiskussionspodden Bortom Bortom och actual play-podden Soloäventyret men eftersom jag ska vara typisk jantig av mig så tänker jag inte nämna dem mer än så.)
          Last edited by Robert Jonsson; 23 December 2018, 00.59.

Kommentera

Har just lyssnat igenom Soloäventyret. Intressant och roligt koncept.

Kommentera

Nu verkade ju flera vara inne på att AP-poddar inte hörde till er favoritlyssning och i synnerhet inte de redigerade men den rollspelspodd som blev lite av vägen tillbaka in i hobbyn för mig var Red Moon Roleplaying. Har liksom inte haft någon att spela rollspel kontinuerligt med på år och dag, men att få höra en genomspelning av gamla Kult-äventyret ”Svarta Madonnan” som var helt ”immersive” och med flera skådespelarutbildade spelare, bra tonsatt och tight redigerad var häftigt tyckte jag. Har haft svårt för AP-poddar som rinner ut i flams och skratt, i synnerhet om det är skräck som är ärendet. ”Tomes and Tentacles”-podden spelar Call of Cthulhu och den tyckte jag också om, av ungefär samma anledningar.

Kommentera

Arbetar …
              X