Tillkännagivande

Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

reklam för Neotech Edge

Minimera
X
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

• CapnZapp
    skapade en diskussion reklam för Neotech Edge

reklam för Neotech Edge

Med min bibel-Kult låg en liten reklamlapp: "hur skulle cyberpunk se ut om den skapades idag?"

Men det kan inte avse nya Neotech eftersom reklamarna har haft den tveksamma smaken att avbilda en utfläkt och besegrad kvinnlig varelse (om kanske än en blodlös sådan?). Leopardstrumpor till knäna, vita kortbyxor och gul jacka med magen bar. Benen skrevar mot tittaren. Patroner ser ut att bränna lårets insida.

Ja, och vänsterarmen avskjuten, då dårå.

Det är ju uppenbart cyberpunk så som den avbildades på åttitalet: jag älskar Bladerunner lika mycket som någon annan, men till och med jag fattar ju att sexualiserat kvinnovåld inte riktigt kan anses vara på modet i dagens samhälle. Och då är jag långt ifrån WRNUs mest medvetna forumit.

Så kanske någon här kan förklara hur det var tänkt?

PS. Jag såg KULT bibel-tråden här och postade i samma forum. Ber om ursäkt för om detta skulle postats i Helmgasts egna underforum.

• Magnus Seter
    svarade
    MODERERANDE INLÄGG

Om ni ska posta i tråden, uttala er om bilden, INTE OM ANDRA PERSONER!

Det går att tycka att bilden är något, representerar något, eller visar något som man inte gillar, utan att man är dum i huvudet (eller valfritt annat nedlåtande uttryck).

Det går också att tycka att bilden är helt okej, inte konstigt alls, eller till och med bra, utan att man är dum i huvudet (eller valfritt annat nedlåtande uttryck).

DETTA SKA JAG INTE BEHÖVA FÖRKLARA FÖR ER!

/Magnus

Kommentera:

• Vimes
    svarade
    Håller ni på här fortfarande, grabbar?

Kommentera:

• Platon
    svarade
    Ursprungligen skrivet av RasmusL Visa inlägg

Men du, att du inte förstår kritiken betyder inte att den är dum. Jag tänker inte uttala mig om motsatsen.
    Jag förstår mkt väl. Och jag tycker det är dumt.

Kommentera:

• RasmusL
    svarade
    Ursprungligen skrivet av Platon Visa inlägg
    Den där bilden innehåller inte ett korn av något olämpligt. Jävla tröttsamt att denna kränkthet blivit som en religon som finkammar ALLT för att hitta någon vinkel att reagera på. Trötta, trötta människor.
    Men du, att du inte förstår kritiken betyder inte att den är dum. Jag tänker inte uttala mig om motsatsen.

Kommentera:

• Platon
    svarade
    Den där bilden innehåller inte ett korn av något olämpligt. Jävla tröttsamt att denna kränkthet blivit som en religon som finkammar ALLT för att hitta någon vinkel att reagera på. Trötta, trötta människor.

Kommentera:

• Swedish Chef
    svarade
    Precis som Rasmus sa tidigare i tråden, det stora problemet är kameravinkeln (rakt mot skrevet). Men jag ser inte kvinnan som varken besegrad eller frånvarande ut. Jag ser en person som beställer ny arm, efter att ha besegrat sina motståndare.

Kommentera:

• Gurgeh
    svarade
    MODERERING

Evokee -- Det är inte speciellt konstruktivt att anklaga någon för att trolla. Antag att folk menar det de skriver och argumentera emot det istället, om du har en avvikande åsikt.

Kommentera:

• Ymir
    svarade
    Ursprungligen skrivet av krank Visa inlägg

Det rimliga sättet att bemöta kritik man inte håller med om är att antingen inte säga något, eller kort skriva att man förstår hur kritikern menar, men att man inte håller med.

Att skriva ett hyfsat långt inlägg där man försöker punkta upp och försvara sitt verk från kritiken... känns mest defensivt. Om man inte tycker att kritiken har vikt så bör man kanske inte heller bemöta den som om den hade vikt.
    Det är inte alls ett rimligt sätt att bemöta kritik, förutsatt att kritiken inte är helt idiotisk (och det är kritiken mot den här bilden definitivt inte. Genusdebatter är alltid värda lite fokus). Om jag kritiserar ett verk och skaparen inte håller med om kritiken, då föredrar jag verkligen starkt att få ett uttömmande svar där skaparen förklarar hur hen resonerar, jämfört med ett meningslöst "jag håller inte med, tack och hej". Vad fan ska det senare tjäna till, liksom? Ingen går klokare ur diskussionen med ett sånt svar. Men med ett uttömmande resonemang till svar, då får jag ju chansen att utvärdera vad skaparen säger, reflektera över det och eventuellt, kanske kanske, till och med ändra åsikt, eller åtminstone förstå skaparen av verket lite bättre, och därmed gå klokare ur diskussionen. Hur i hela helskotta kan man inte föredra ett sådant svar?
    Last edited by Ymir; 09 January 2019, 04.33.

Kommentera:

• CapnZapp
    svarade
    Ursprungligen skrivet av Evokee Visa inlägg
    Har inte läst i tråden och sett bilden förrän nu. Ser givetvis ingenting närmelsevis stötande med bilden. Känns som peak ängslighet eller eventuellt trollande.
    lol

Kommentera:

• Evokee
    svarade
    Har inte läst i tråden och sett bilden förrän nu. Ser givetvis ingenting närmelsevis stötande med bilden. Känns som peak ängslighet eller eventuellt trollande.

Kommentera:

• Minimoni
    svarade
    Såg modereringen först efter jag Edit mitt inlägg. Skall sluta skriva i tråden nu.

Kommentera:

• Gurgeh
    svarade
    MODERERING

Krank och Minimoni -- lägg ner den här diskussionen, eftersom ni uppenbarligen inte klarar av att inte gå till personangrepp.

Tack så mycket!

Kommentera:

• Minimoni
    svarade
    Ursprungligen skrivet av krank Visa inlägg

Vet du, det är ganska otrevligt att, som du gör, sitta och hitta på saker om sina meningsmotståndare. Komma med fria fantasier om deras inre liv, uppfinna saker de aldrig sagt - och sedan diskutera som om ens hittepå vore på riktigt.

Det blir inte mindre töntigt att göra så bara för att du gör det flera gånger.

Så... Du tycker att det är "odemokratiskt" att tycka något om andras åsikter?

Betyder det att det är odemokratiskt av dig att tycka att jag har fel, till exempel? Eller gäller det där bara åt det ena hållet?
    Att hitta på vad andra tycker är du minst lika bra på som jag själv om inte ännu bättre, och ja det kan vara otrevligt. Det beror på om man är den som hittar på eller om man är mottagaren, vilket du självklart är mer än medveten om och vet att det är en ”synd” du själv begått och fortfarande ofta begår. Jag har själv varit mål för dina fantasier ett antal gånger men medges att det är rätt länge sen. Men visste inte att det var fulare att debattera så när man inte heter Krank... Sen spelar det roll gällande vilka åsikter man debatterar om. Att hävda att fascism är bäst och awesome på alla sätt och mänskligheten individ som kollektiv skulle må bättre med lite fascims eller Stalinism är fel och därmed är det ok att sägs att det är fel. Att tycks olika saker om en rollspelsbild där någon anser att för många tycker fel och borde inse det, för vem kan liksom inte förstå att det är fel att inte tycka som trådstartaren!? Tänker man som de sistnämnda så är man ute på väldigt odemokratisk is och det är inte bra eller sunt för demokrati på något sätt. För vem vill diskutera något om rollspel om det finns ett facit där det står vad jag skall tycks om en bild för att tycka rätt? Implicit så går det att tolka det som att man måste vara lite slö i hjärnan för att inte inse att bilden är sexistisk.

Jag tror att du Krank förstår vad jag menar men vill helt enkelt ha igång en debat om mig som person då du inte delar mina åsikter. Kör på! Jag är såpass härdad av alla SJW jag mött att jag redan hört det mesta.

Det är inte odemokratiskt att ha åsikter om andras åsikter, det böjer sig mot det odemokratiska när man anser att det är fel att inte fler har de ”rätta” åsikterna. För om man anser att det finns åsikter i den här frågan som är rätt och alla som inte delar just den åsikten har fel och borde rätta in sig i ledet, jag skulle vilja påstå att sådant tänk kan leda till högst odemokratiska slutmål.

Jag är hellre ”töntig” och anser att alla får tycka vad de vill om en rollspelsbild istället för att anse att de besitter fel åsikter.

Men nu är det kväll och det finns betydligt roligare saker än att somna till Kranks text. Så än en gång, tillbaka till Jordan Peterson och lite vettigheter innan sömnen.
    Last edited by Minimoni; 08 January 2019, 23.21.

Kommentera:

• krank
    svarade
    Ursprungligen skrivet av Minimoni Visa inlägg
    då du verkar tycka att det är hemskt när alla inte tycker som du.
    Vet du, det är ganska otrevligt att, som du gör, sitta och hitta på saker om sina meningsmotståndare. Komma med fria fantasier om deras inre liv, uppfinna saker de aldrig sagt - och sedan diskutera som om ens hittepå vore på riktigt.

Det blir inte mindre töntigt att göra så bara för att du gör det flera gånger.

Ursprungligen skrivet av Minimoni Visa inlägg
    Edit: Du nämner att det är ok med en rant då man inser att inte tillräckligt många på forumet har de rätta åsikterna, låter grymt demokratiskt att ens tänka i de banorna...
    Så... Du tycker att det är "odemokratiskt" att tycka något om andras åsikter?

Betyder det att det är odemokratiskt av dig att tycka att jag har fel, till exempel? Eller gäller det där bara åt det ena hållet?

Kommentera:

Senaste inlägg

Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Started by Ape of Wrath, Igår, 21.52
5 responses
97 visningar
5 gillar
Senaste inlägg Ape of Wrath  
Started by Bolongo, Idag, 07.19
1 response
43 visningar