Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Leverans av Svärdets Sång

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av Bolongo, 17 November 2018, 08.55
27 responses
979 visningar
0 gillar
cogitare  
Skapad av anth, Igår, 10.53
5 responses
127 visningar
0 gillar
anth
av anth

Skapad av Necross, Igår, 19.15
1 response
44 visningar
0 gillar
Bifur
av Bifur

Skapad av Kraetyz, 17 November 2018, 03.28
3 responses
126 visningar
0 gillar
Basilides  
Skapad av Paco, 11 November 2018, 16.08
1 response
85 visningar
0 gillar
Paco
av Paco

Skapad av Mariner, Igår, 19.48
0 responses
54 visningar
0 gillar
Mariner
av Mariner

Skapad av tommislav, 17 November 2018, 21.23
3 responses
146 visningar
0 gillar
God45
av God45

Skapad av God45, 17 November 2018, 20.08
7 responses
153 visningar
1 gillar
God45
av God45

Skapad av Förstefadern, 05 October 2018, 12.54
11 responses
1.040 visningar
5 gillar
Spelaroll  
Skapad av Henke, 17 November 2018, 19.19
12 responses
159 visningar
0 gillar
soda
av soda

X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

Ursprungligen skrivet av TomasFriaLigan Visa inlägg

Detta beror på ett missförstånd mellan oss och distributören. Quetzel kommer snart!
    Stort tack Tomas!

Kommentera

Även här har spelet landat idag... fantastiskt fint!

Även jag blev utan Quetzel, men det verkar ju gälla genomgående...

Kommentera

Nu har jag med hämtat ut det, nice!

Kommentera

Jag har också fått ut mitt paket. Känns riktigt trevligt efter en supersnabb genombläddring.

Men vad är det där Quetzel som ni pratar om? Hittar inget på kickstartersidan.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Tant Ragnar Visa inlägg
            Jag har också fått ut mitt paket. Känns riktigt trevligt efter en supersnabb genombläddring.

Men vad är det där Quetzel som ni pratar om? Hittar inget på kickstartersidan.
            Quetzels spira (The Spire of Quetzel). En bok med ett gäng äventyrsplatser av ett gäng OSR-profiler. Om du kickstartat tror jag du borde ha fått en pdf redan. Verkar riktigt bra!

Kommentera

Vilket regelsystem används i spelet? Hur matigt är det? Spelvärld och äventyrsuppslag?

Kommentera

Ursprungligen skrivet av PAX Visa inlägg
                Vilket regelsystem används i spelet? Hur matigt är det? Spelvärld och äventyrsuppslag?
                Det är ungefär samma som Mutant: År noll. Har inte hunnit med att komma igenom världen än, men det är ett upplägg för att spela upptäcksfärder i okänd terräng och bygga på sitt Fäste (typ arken i Mutant)

Kommentera

Ok. Har inte läst Mutant år noll så det säger inte speciellt mycket. Kuska runt i okända landskap låter lite väl basic. Är det tänkt som ett nybörjarspel?

Kommentera

Det är en rätt standar hexcrawlkampanj dör du utforskar ett land som fram tills nyligen varit täckt av en dödlig demondimma. Gammla ruiner och nybyggaranda.

Systemet bygger på tärningspölar (grundegenskapspöl + färdighetspöl) där 6:or är
                    framgångar. 1:or är dåliga, men bara om du väljer att slå om slaget ihop om bättre resultat.

Ganska utförliga men okomplicerade regler som täcker typ allt som har med utforskning, kryptkrälande och basbyggande att göra.

Hårt vinklat mot att spela just äventyrare, men skulle kunna utvecklas rätt enkelt.

Spelet passar bra för såväl nybörjare som erfarna spelare, med goda möjligheter att spela RAW eller friforma lite som man känner.

Då jag är spelare har jag inte kollat igen kampanjmaterialet, men det verkar rätt "köttigt" :)

Bra spel, som påminner mycket om draksr och demoner, men bättre på typ alla sätt. Standardfantasy, i mångt och mycket.

Kommentera

Ok. Har inte läst Mutant år noll så det säger inte speciellt mycket. Kuska runt i okända landskap låter lite väl basic. Är det tänkt som ett nybörjarspel?
                      Har inte sett att det står uttryckligen. Men man har grundegenskaper (4 st) och färdigheter (4 till varje GE). När man ska slå färdighetsslag slår man T6 för varje nivå i GE samt FV och vill ha sexor. En sexa innebär lyckt och fer sexor innebär bonusar. Man kan slå om alla tärningar som inte är ettor eller sexor genom att man pressar sig. Då får man även missöden för varje etta man slagit även om man lyckas med handlingen. Missödena ger dock även poäng man kan aktivera sina speciella förmågor med, så missöden är inte enbart dåligt. Typ.

Kommentera

Baserat på reglerna skulle jag nog säga att det är tyngre än Ligans tidigare spel. Jämfört med År Noll är det definitivt det. Det är fortfarande ganska intuitivt, men det är fler saker att hålla reda på.

Världen är nästan samma idé som i År Noll med den stora platsen att utforska där ingen satt sin fot på jättelänge, ett stort område på kartan märkt "here be dragons", typ. Det är för mig en väldigt bra grund att stå på när man ska ut och äventyra på traditionellt sätt. Lättare att variera äventyrsuppslagen och att klämma in nya RP om det behövs.

Kommentera

Nu har jag äntligen fått aviseringen för mitt paket. 🙂

Kommentera

Jag känner att jag måste ha gjort något fel eftersom varken Kult eller Svärdets sång dyker upp någon gång, men jag kan inte riktigt komma på vad det skulle vara...

Kommentera

Mitt paket kom i lördags, har bara hunnit bläddra igenom, men det ser mycket trevligt ut. Känns som ett genomarbetat spel.

Kommentera

Fick äntligen hem böckerna! Kvalitén är över alla förväntningar!!

Kommentera

Arbetar …
                                X