Tillkännagivande

Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Ekvationen rollspel och tidsbrist

Minimera
X
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

Ursprungligen skrivet av luddwig Visa inlägg

Jag har inga problem med rollspelare som är ointresserade av att köpa rollspel, läsa rollspel eller spelleda. Rollspelare som inte engagerar sig nog för att komma ihåg spelpass, komma i tid eller hålla ett hyfsat fokus vid spelbordet har jag dock ingen lust att spela med. Livet är för kort för att jag ska låta andra förstöra mitt roliga.
    Nä det var ingen långlivad rollspelsgrupp det där. Det var typ pluggänget under universitetstiden som provade att spela rollspel ihop. Jag ville mest föra fram existensen av "casual-människor" inom hobbyn som kan tänka sig att delta men inte investera någonting, och lyfta frågan om dessa är vanligare inom rollspelshobbyn än inom andra aktiviteter.

Min ömma moder går på språkkurs (varje eller varannan vecka) och har svårt att se deltagare där spela mobilspel under tiden. Å andra sidan är väl längden på ett pass en fjärdedel av ett rollspelspass eller nåt.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Måns Visa inlägg
      Jag är helt säker på att problemet bottnar i att rollspel för de flesta inte är en schemalagd aktivitet. Till skillnad från fotboll etc.
      Jag är på Måns linje. Alltså, det finns alltid variationer och fasta dagar eller träffar som planeras månader i förväg kanske inte är startpunkten i en spelgrupp, men vill man spela mer regelbundet tror jag det är det enklaste medlet att nå dit.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Feuflux Visa inlägg
        Jag ville mest föra fram existensen "casual-människor" inom hobbyn som kan tänka sig att delta men inte investera någonting, och lyfta frågan om dessa är vanligare inom rollspelshobbyn än inom andra aktiviteter.
        Jag svara nej, men jag har kanske tur som får spela med motiverade rollspelare medan dom omotiverade gått vidare till andra fritidssysselsättningar.

Kommentera

Senaste inlägg

Minimera

• anth
          Svar till Äventyr i snö och is
          av anth
          Jag skulle vilja ha mer info (eller länk till mer info).
          Utspelas det på jorden, eller i en fantasyvärld?
          Är det bara kampanjen som utspelas...
          Idag, 15.21
        • ÅkeZorkh
          Svar till [Rescensera ett rollspel som inte finns!] ANMÄLAN
          av ÅkeZorkh
          Prins Valiant på Sveavägen
          Knas i urten
          Gängkrig på segway
          Amongst the thugs...
          Idag, 14.50
        • anth
          Svar till Äntligen!!!
          av anth
          År 2002 utlyste WotC en tävling om vad som skulle bli nästa DnD-kampanjvärld. Spelkonstruktören Keith Bakers Eberron vann.
          Tanken var ett det...
          Idag, 14.48
        • Minimoni
          Svar till Din spelvärld med barnen
          av Minimoni
          Jag är genant bekant med den världen. Har sett allt som producerats till ”Friendship is Magic” samt ”Equestria Girls”. Nu kan jag förklara...
          Idag, 14.47
        • skaraborgarn
          Svar till Skillnader mellan folkslagen
          av skaraborgarn
          Alver och orchers avsky mot varandra är inte rasism det är artism!
          Idag, 13.30
        • Gurgeh
          Svar till Got sista avsnittet! Spoilers!!!
          av Gurgeh
          Spoooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooi l!

Det lämnas ju till tittaren själv att tolka, men jag kan tänka mig att de konstiga...
          Idag, 13.18
        • gabrielledebourg
          Svar till Nostalgi ur ett kulturellt perspektiv
          av gabrielledebourg
          Onekligen. Liksom, jag är ju så jävla nedtrampad i nostalgiträsket om något: Ur Varselklotet, Chock och svenska Call of Cthulhu är väl liksom nostalgiprodukter...
          Idag, 12.53
        • Jocke
          Svar till Public domain och ackreditering
          av Jocke
          För bara några år sen gick Karl Alfred in i public domain och många tecknare roade sig med att rita och publicera egna Karl Alfred äventyr....
          Idag, 11.49
        • Rickard
          Svar till Kompetitiva rollspel
          av Rickard
          Medan världen går under har jag försökt powergäjma i och fick en bra story tillbaka som svar. Jag brukar påstå att man inte kan spela samberättande...
          Idag, 11.41
        • Mekanurg
          Svar till Raser som aldrig spelades
          av Mekanurg
          När jag spelledde EDD hade jag en flexibel inställning när det gällde spelarrollernas folkslag, men mina spelare bannlyste ankor. Deras rollpersoner...
          Idag, 10.35
        Arbetar …
        X