Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Vad skall jag läsa först?

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av Henke, Idag, 11.51
0 responses
4 visningar
0 gillar
Henke
av Henke

Skapad av Banderad, Igår, 07.05
3 responses
96 visningar
0 gillar
Jocke
av Jocke

Skapad av Svarte Faraonen, 23 October 2018, 22.21
19 responses
427 visningar
7 gillar
Peter
av Peter

Skapad av Paco, 11 November 2018, 14.37
2 responses
83 visningar
0 gillar
Henke
av Henke

Skapad av Bolongo, 17 November 2018, 08.55
56 responses
2.587 visningar
0 gillar
Paco
av Paco

Skapad av anth, 18 November 2018, 10.53
26 responses
467 visningar
0 gillar
CapnZapp  
Skapad av Rangertheman, Igår, 22.29
23 responses
195 visningar
1 gillar
Rangertheman  
Skapad av Henke, 17 November 2018, 19.19
13 responses
170 visningar
0 gillar
Björn den gode  
Skapad av Lightshy, 19 November 2018, 20.06
16 responses
275 visningar
1 gillar
Lightshy  
Skapad av PalMer, 07 November 2018, 16.10
43 responses
2.206 visningar
0 gillar
jensofsweden  
X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

Jag tror att Archipelago är närmaste efterföljaren, i det att den har specifika distribuerade spelledarroller (som sedan även används i t.ex. Dream Askew) och dessutom olika nyckelfraser som har speciella effekter (har sett detta i lite andra spel som Markisen i Ferarra). Men hela grejen om regelstyrd förhandling istället för slump för att avgöra konflikter har jag inte sett någon annanstans.

Kommentera

Hillfolk och Blades in the Dark

Kommentera

Itras By minns jag som en gamechanger när jag läste den. Men det var ett tag sen och jag vet inte om den faktiskt ändrade hur jag spelar rollspel. Den är typ mest impro inspiration i ett rollspel jag har koll på.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Dimfrost Visa inlägg
          Håller med om Polaris. Det är ett indiespel som känns modernt än i dag och som nästan inte fått några efterföljare (såvitt jag vet), precis som Genesis påpekar. Det är också eminent spelbart och fortfarande ett av mina absoluta favoritspel, och målar dessutom upp en fantastisk värld. Och det är rätt kort.
          Om det inte är det här Polaris vi snackar om: http://www.polaris-rpg.com/

Isåfall, läs det sist.

Kommentera

Nej, snarare det här...

Bilaga

Kommentera

Bland dessa skulle jag säga Noir. Läs reglerna iaf, och skapa en RP!

Coriolis sparar du tills ni tänkt spela det såklart!
              Svärdets sång kräver, pga sin ”old school look” att du inväntar boxen! :)

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Inkognito Visa inlägg
                Bland dessa skulle jag säga Noir. Läs reglerna iaf, och skapa en RP!

Coriolis sparar du tills ni tänkt spela det såklart!
                Svärdets sång kräver, pga sin ”old school look” att du inväntar boxen! :)
                Sant, fast Svärdets sång och Coriolis behöver läsas utifrån att förstå och förbereda handlingen? :-)

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Henke Visa inlägg
                  Sant, fast Svärdets sång och Coriolis behöver läsas utifrån att förstå och förbereda handlingen? :-)
                  Ja, jag är i lite samma dilemma - hyllmeter med fantastiska rollspel att läsa (och spela) men tiden räcker inte till. Varje gång jag läser ett nytt så blir jag inspirerad att vi ska spela just detta, så jag måste passa mig och hålla mig till ”ämnet”. Så Coriolis får vänta i min hylla tills vi är klara med Mutant År Noll (där jag för övrigt såg Grå döden dimpa ned som pdf plötsligt igår! Ytterligare ett till din lista kanske? :) )

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Inkognito Visa inlägg

Ja, jag är i lite samma dilemma - hyllmeter med fantastiska rollspel att läsa (och spela) men tiden räcker inte till. Varje gång jag läser ett nytt så blir jag inspirerad att vi ska spela just detta, så jag måste passa mig och hålla mig till ”ämnet”. Så Coriolis får vänta i min hylla tills vi är klara med Mutant År Noll (där jag för övrigt såg Grå döden dimpa ned som pdf plötsligt igår! Ytterligare ett till din lista kanske? :) )
                    Hahaha du har så rätt. Jag avbröt faktiskt pågående genomläsning av Svärdets sång för att läsa Grå Döden. :-)

Kommentera

Noir givetvis. Det är dels en tegelsten, dels ... (Censurerat av Sanningsministeriet).

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Big Marco Visa inlägg
                        Noir givetvis. Det är dels en tegelsten, dels ... (Censurerat av Sanningsministeriet).
                        Lite förvånad att du inte föreslog Black Madonna eller Taroticum... Det kanske också blev censurerat? :-)

Kommentera

Arbetar …
                        X