Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Solar System - ɯǝʇsʎs ɹɐןos

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av Platon, Igår, 08.46
12 responses
428 visningar
1 gillar
Swedish Chef  
Skapad av Björn den gode, Igår, 00.03
15 responses
253 visningar
0 gillar
DeBracy
av DeBracy

Skapad av Magnus Seter, Igår, 21.48
1 response
62 visningar
0 gillar
Rymdhamster  
Skapad av Khan, 09 October 2018, 09.00
31 responses
803 visningar
0 gillar
Genesis
av Genesis

Skapad av krank, 05 November 2018, 13.38
15 responses
248 visningar
0 gillar
Voldstagg13  
Skapad av PalMer, 07 November 2018, 16.10
28 responses
1.362 visningar
0 gillar
Paal
av Paal

Skapad av krank, Igår, 19.17
0 responses
13 visningar
0 gillar
krank
av krank

Skapad av CapnZapp, 09 November 2018, 16.28
21 responses
1.066 visningar
3 gillar
Ymir
av Ymir

Skapad av anth, 16 October 2018, 11.03
15 responses
396 visningar
2 gillar
anth
av anth

Skapad av Zire, 04 November 2018, 17.14
38 responses
940 visningar
0 gillar
God45
av God45

X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

Vad gör en med sin exp, höjer skills, köper nya nycklar och förbättringar?

Förbättringar = secrets?
    Last edited by .Per.; 19 October 2018, 13.11.

Kommentera

XP kan användas för att:
      * Köpa fler nycklar
      * fler secrets
      * höja eller köpa nya färdigheter
      * höja polerna

Får att hålla reda på vad man tidigare gjort med sina xp kan man skriva en lista över ”förbättringar”, men det är inte end el av det officiella spelet

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Nässe Visa inlägg
        Får att hålla reda på vad man tidigare gjort med sina xp kan man skriva en lista över ”förbättringar”, men det är inte end el av det officiella spelet
        Däremot får man inte höja samma sak två gånger i rad om jag minns rätt, så någon typ av anteckning bör ändå göras av den normalglömske. :)

Kommentera

Ursprungligen skrivet av .Per. Visa inlägg
          Eller använder en D6?
          Jag tror det blir lite drygt att bara ha en T6 på hela gruppen. När man slår tärningarna så sorterar man dem, så det hjälper verkligen att ha ett gäng.

När vi körde kampanj delade hela gruppen (5+SL) på två 16-pack. Jag minns inte att vi tyckte att det blev en massa skickande.

Det finns dock ett trevligt sätt att göra om vanliga pluppade T6 till fudgetärningar med en tuschpenna, om man inte vill köpa nya tärningar för bara ett spel. Googla "babys first fudge dice".

Kommentera

He, he menade inte en (1), utan en som synnonym av det könade ordet man. Men oavsett vad, bra med heads up inför beställning. De promotar ju att beställa ett 5-pack så alla kan sitta och bläddra. Är det av nöd? Räcker väl med 1 regelbok, eller?

Kommentera

Man klarar sig med en bok. Men som jag minns det var de så billiga att man nog kunde skaffa några utan att behöva tömma kontot. Jag tror inte det finns som PDF, så vill man inte riskera att fastna för att någon håller boken för stunden kan det ju vara värt att ta en sådan där spelgruppsuppsättning. Men nej, det finns absolut inget krav att alla har varsin bok för att man skall kunna spela.

Om man nu beställer direkt från Arkenstone så är mitt tips att hugga Zombie Cinema i samma beställning. Det är världens bästa finska zombiefilmsrollspel.

Kommentera

Tack för all feedback, kul att höra och läsa spellogar osv. Nu har jag i alla fall beställt, det som blev "dyrt" var ju tärningarna. Introducerat spelet på en övergripande nivå för tilltänkta spelgrupp, de var mycket positiva. Särskilt till att spela sanity-damage i form av negativa traits, keys eller liknande. Ska fila något på detta när jag läst från pärm till pärm. Men i alla fall, inte ha det som en sanity-mätare där en tillslut dör. Snor nog skillsen rakt av från Trail eller CoC + några egna.

Kommentera

Arbetar …
                X