Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Hur sorterar du din rollspelshylla?

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av krank, 15 October 2018, 20.57
2 responses
71 visningar
0 gillar
krank
av krank

Skapad av God45, 16 October 2018, 16.18
22 responses
526 visningar
2 gillar
slanfan
av slanfan

Skapad av Brynolf, 20 August 2018, 15.03
11 responses
486 visningar
1 gillar
Brynolf
av Brynolf

Skapad av DanielC, Idag, 21.17
0 responses
43 visningar
1 gillar
DanielC
av DanielC

Skapad av ragngand, 20 April 2018, 10.37
8 responses
679 visningar
0 gillar
ragngand  
Skapad av Bifur, 21 December 2017, 13.47
38 responses
1.544 visningar
0 gillar
Paal
av Paal

Skapad av Minimoni, 24 September 2018, 15.17
54 responses
1.475 visningar
0 gillar
0.113
av 0.113

Skapad av Pendragon, 09 October 2018, 21.39
8 responses
771 visningar
6 gillar
thartvigsson  
Skapad av Skarpskytten, 02 July 2018, 10.29
3 responses
345 visningar
0 gillar
Skarpskytten  
Skapad av krank, 15 October 2018, 20.58
2 responses
48 visningar
0 gillar
Jocke
av Jocke

X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

Två tredjedelar Call of Cthulhu-böcker, övrigt ingen speciell ordning. Regler, settings, kampanjer och samlingsböcker (med små-scenarios) för sig.

Kommentera

Oavsett hur så sker det halv tolv på natten, när jag egentligen borde gå och lägga mig.

/M

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Magnus Seter Visa inlägg
        Oavsett hur så sker det halv tolv på natten, när jag egentligen borde gå och lägga mig.

/M
        Fullt rimligt. *nickar instämmande*

Kommentera

Jag sorterar i hyllor om spel jag gillar/spelar mest överst/närmast dörren till spelrummet.
          Såsom ses på bilden så är Vampire TM och Eon 3 de spel jag spelar mest, så de är närmast.
          Sen kommer spel som inte fyller en egen hylla, som Symbaroum, Eon och LOFP. Sen Bortom/Leviathan och mina egna spel på en hylla. Sen ju längre ner man kommer ju mer "här får det plats" blir det.

Kommentera

Sålde av hela min gamla Äventyrsspelssamling härom året och har gått mer och mer över till PDF:er. Det jag har kvar i fysisk form sorteras till största del per spel (Symbaroum för sig, Mutant År Noll för sig, MUA för sig...

Kommentera

Ursprungligen skrivet av luddwig Visa inlägg

Order is for idiot. Genius can handle chaos.
              Jag lever som en idiot 😊

Regelböcker först, i storleksordning. För att det råkade bli så. Sen äventyr, fanzine och sånt. Sen egna anteckningar. Sen tärningspåse och pennfack.

Andra halvan av hyllplanet är skönlitteratur. Mest fantasy och scifi.

Kommentera

Saker som tillhör samma rollspel är med fördel placerade i närheten av varandra.Rollspelssaker finns i två motsatta hörn av vardagsrummet, samt i en långbänk; och i en dörrförsedd bokhylla i sovrummet och i 3-4 olika skåp under sängen.

Eftersom jag inte kunde hitta min kopia av Utpost senast jag letade efter den, så kan det finnas rollspel på ytterligare någon plats...

Kommentera

Ursprungligen skrivet av krank Visa inlägg
                  Jag fixar fotografier på härligheten i eftermiddag, om jag kommer ihåg det =)
                  Sagt och gjort:

https://photos.app.goo.gl/VHMAVZuGSynoaWPWA

Jag ser nu att jag skulle behöva ta en sorteringsvända och flytta en del grejer. Oh well.

Två av bilderna föreställer alltså samma Billyhylla, som nästan bara innehåller rollspel (plus ett par Transformers, och några datorspel på en hylla). Den sista bilden är på en liten 2x2-Kallax jag skaffade för att, öh, få mer plats. Hyllorna står mitt emot varandra.

(Den uppmärksamme ser också ett par dvd-boxar till vänster i en av bilderna. Att identifiera dem lämnar jag upp till er... =)

Kommentera

Försöker ha de saker som hör ihop på samma ställe. I övrigt så sorteras det just nu i högar på golvet eftersom min lägenhet är för liten...

Kommentera

En del rollspel är i en garderob. Här hittar vi Viking och gamla DoD och sådant som aldrig används.
                      Några ligger i stora stringhyllan. Det är väl de som inte används men som designerhustrun tyckte var fina?
                      Och sist har vi de som faktiskt blir petade på ibland som ligger i en annan garderob.

Jag kan inte motivera det här riktigt känner jag.

Kommentera

Arbetar …
                      X