Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

A Song of Ice and Fire

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av dancodan, 14 October 2018, 14.47
9 responses
212 visningar
0 gillar
dancodan  
Skapad av wilper, Igår, 06.38
6 responses
144 visningar
9 gillar
Rickard
av Rickard

Skapad av mo., Igår, 21.33
1 response
39 visningar
2 gillar
Måns
av Måns

Skapad av God45, 16 October 2018, 16.18
44 responses
1.139 visningar
2 gillar
Måns
av Måns

Skapad av Hubarth, 09 September 2018, 12.44
3 responses
194 visningar
0 gillar
Hubarth
av Hubarth

Skapad av Max Raven, 19 June 2018, 14.57
11 responses
242 visningar
0 gillar
Max Raven  
Skapad av krank, Igår, 18.45
0 responses
11 visningar
0 gillar
krank
av krank

Skapad av krank, Igår, 18.43
0 responses
18 visningar
0 gillar
krank
av krank

Skapad av McAber, Igår, 17.05
1 response
38 visningar
2 gillar
Björn Wärmedal  
Skapad av McAber, Igår, 16.55
0 responses
22 visningar
0 gillar
McAber
av McAber

X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

@Måns

Har Burning Wheel, men har inte satt mig in i det alls egentligen. Har även EON IV och spelar det dessutom lite då och då. Jag gillar EON för dess karaktärsskapande process. Det tenderar att bli rätt intressanta rollpersoner av det. :-D EON är dessutom precis så farligt som jag önskar. Hm... alla alternativ! GAH! :-D

Kommentera

@Minimoni

Hur står sig EON IV till det du gjort med EON III? Går fyran lika bra att använda?

Skapar ni hus på något sätt?

Hade varit intressant att ta del av de husregler du implementerat... du råkar inte ha dem nedskrivna i behändigt format? :-p

Kommentera

Ursprungligen skrivet av ManU77 Visa inlägg
        @Måns

Har Burning Wheel, men har inte satt mig in i det alls egentligen. Har även EON IV och spelar det dessutom lite då och då. Jag gillar EON för dess karaktärsskapande process. Det tenderar att bli rätt intressanta rollpersoner av det. :-D EON är dessutom precis så farligt som jag önskar. Hm... alla alternativ! GAH! :-D
        Jag har bara spelat Eon III och det är för tungt för mig. BW kan upplevas som tungt när man sitter med boken i handen, men det är oerhört enkelt när man väl har läst det. Skulle våga påstå att BW och Eon IV (jag har dock bara läst Eon IV) är väldigt lika. Men jag undrar om man inte få ÄNNU intressantare RP i BW :)

Kommentera

@Minimoni

Hur står sig EON IV till det du gjort med EON III? Går fyran lika bra att använda?

Skapar ni hus på något sätt?

Hade varit intressant att ta del av de husregler du implementerat... du råkar inte ha dem nedskrivna i behändigt format? :-p
          Har inte husreglerna nedskrivna inom behändigt avstånd men just gällande hur jag valt skapandet av adelshus och liknande, det skulle jag kunna skicka till dig här på forumet inom några dagar.

Jag föredrar starkt EON III framför EON IV på grund av att EON III är betydligt mer detaljrikt och simulationistiskt. Detta är dock en smaksak och om du är bekant med EON IV så är jag säker på att det regelsystemet skulle fungera lika bra, det är helt enkelt en avvägningsfråga gällande vad man vill lägga mest vikt vid.

Gällande BW som Måns föredrar så har han säkert rätt att även det skulle fungera. Jag har personligen dock inga stora erfarenheter med BW men jag har hört bra saker om det. Men som sagt, jag skall kolla upp mina husregler gällande skapandet av adelsfamiljer i Westeros och skicka dem till dig så fort jag kommer hem. Är just nu på resande fot med jobbet men är hemma nästa vecka :-)

Kommentera

@Minimoni

Tackar! Uppskattar verkligen att folk tar sig tid och har tålamod med alla mina frågor. :-)

EON III har jag också, men har inte spelat det på... decennier, känns det som. :-D

Kommentera

@Minimoni

Tackar! Uppskattar verkligen att folk tar sig tid och har tålamod med alla mina frågor. :-)

EON III har jag också, men har inte spelat det på... decennier, känns det som. :-D
              Gällande frågor, ingen fara! Vi är alla nördar här och många av oss pratar säkert mer om rollspel än vi har tid att faktiskt spela rollspel :-)

EON IV är smidigare och betydligt modernare än EON III, hur de står sig mot BW vet jag som sagt inte. Det bästa alternativet om du har tid, är självklart att kolla igenom alla tre alternativ som presenterats och sedan tillsammans med din spelgrupp avgöra vad som passar er bäst. EON III är uppenbart min favorit bland dessa val och jag skulle vilja tillägga att EON III är väldigt flexibelt då man som SL helt enkelt kan välja bort vilka regler man ogillar. Detta kan man tydligen också i BW som Måns nämnt och det är för mig viktiga faktorer att väga in, jag har EON IV men tyckte inte systemet var tillräckligt tilltalande för just min grupp och därför vet jag inte hur flexibelt det är.

Kör på det ni i din grupp helt enkelt känner är bekvämast och mest passande för Westeros! :-) Mina husregler för adelshusskapande kan användas oberoende vilket system ni än kommer köra med då det är simpelt men ger bra resultat.(Jag är självklart partisk)

Kommentera

Arbetar …
              X