Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Att generalisera

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av anth, Igår, 10.22
29 responses
636 visningar
2 gillar
Björn Wärmedal  
Skapad av Minimoni, 24 September 2018, 15.17
46 responses
1.168 visningar
0 gillar
Bakagan
av Bakagan

Skapad av anth, 16 October 2018, 12.03
6 responses
208 visningar
2 gillar
CapnZapp  
Skapad av Basilides, 09 October 2018, 18.35
7 responses
422 visningar
6 gillar
CapnZapp  
Skapad av ceruleanfive, 09 October 2018, 22.28
5 responses
262 visningar
5 gillar
ceruleanfive  
Skapad av Lambendil, 10 October 2018, 21.44
23 responses
515 visningar
3 gillar
Möller
av Möller

Skapad av ManU77, 16 October 2018, 22.53
5 responses
140 visningar
0 gillar
ManU77
av ManU77

Skapad av God45, 17 September 2018, 19.02
30 responses
1.208 visningar
6 gillar
Cybot
av Cybot

Skapad av Swedish Chef, 11 October 2018, 14.38
79 responses
2.539 visningar
2 gillar
gustaf s  
Skapad av jascon, 14 October 2018, 09.32
8 responses
530 visningar
1 gillar
LordTengel  
X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

Sedan 1982 har jag träffat exakt en rollspelare som stämmer in på det signalementet. 1982 var vi ju för övrigt inte ens i puberteten varför bockskägg gick bort och våra mammor köpte knappast svarta kläder. Frisyr var a la Gustav Wasa.

Och idag? Jag omges av lätt överviktiga män och kvinnor mellan 30 och 45. Jeans och T-shirt är populära klädesplagg (förutom vår gåttare) och de som kan ha skägg har det, allt från five-o'cklock-shadows till talibanskägg. Det är väl de sockerstinna bukarna som är det mest generella, men inte ens det håller: jag spelar också med femårig tjej som ligger något under sin viktkurva. Hon har gärna har prinsessklänningar på sig när hon spelar rollspel.

Formuleringen i texten är kul, men faller lite platt eftersom den inte är träffande. Det är en darling som borde ha dödats under skrivprocessen.
    Last edited by Skarpskytten; 01 October 2018, 09.12.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Skarpskytten Visa inlägg
      Sedan 1982 har jag träffat exakt en rollspelare som stämmer in på det signalementet. 1982 var vi ju för övrigt inte ens i puberteten varför bockskägg gick bort och våra mammor köpte in svarta kläder. Frisyr av a la Gustav Wasa.

Och idag? Jag omges av lätt överviktiga män och kvinnor mellan 30 och 45. Jeans och T-shirt är populära klädesplagg (förutom vår gåttare) och de som kan ha skägg har det, allt från five-o'cklock-shadows till talibanskägg. Det är väl de sockerstinna bukarna som är det mest generella, men inte ens det håller: jag spelar också med femårig tjej som ligger något under sin viktkurva. Hon har gärna har prinsessklänningar på sig när hon spelar rollspel.

Formuleringen i texten är kul, men faller lite platt eftersom den inte är träffande. Det är en darling som borde ha dödats under skrivprocessen.
      Min dotter är också med och spelar, så du är inte ensam om att ha prinsessklädda spelare med i gruppen
      :-) Nu dock är ju min dotter sju och tycker att hon är ”vuxen” och har därmed övergått till ”Soy Luna” kläder istället för att vara prinsessa. Känslosamt att se sina barn växa så snabbt och jag önskar att jag haft ekonomi att jobba mindre och ha mer tid hemma med mina barn för att spela tex rollspel eller ”Just Dance” som mina monster älskar just nu.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Skarpskytten Visa inlägg
        Frisyr var a la Gustav Wasa.
        En typisk rollspelare

Kommentera

Han spelade rollen som tyrann bäst ...

Kommentera

Bilaga

Klädsel: Helst svart+khaki
            Hästsvans: Aldrig
            Skägg: Ja, men typ Hemingway -- en medelålders herre som jag behöver ju välja sina förebilder enligt principen "don efter person"

Last edited by Mekanurg; 01 October 2018, 10.44.

Kommentera

Kostym, renrakad och kortklippt - men annars var det ju helt rätt!

Kommentera

Vanliga kläder i stil med jeans och t-shirt/tröja (om inte tillfället tarvar annat).
                Rakat huvud nu pga. avsaknad av hår. Har haft hästsvans i grå forntiden.
                Skägg, ja men mer av hipster-typ skulle jag gissa (typ helskägg snarare än bockskägg)

Så 0,5 av 3 eller nåt sånt...

Cog.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av zonk Visa inlägg

En typisk rollspelare

Sköna byxor att lira i en varm sommardag!

Kommentera

Ursprungligen skrivet av zonk Visa inlägg

En typisk rollspelare

Riktiga rollspelare dansar balett.

Kommentera

0/3 på mig också. Jag har få svarta klädesplagg, men majoriteten av min (lilla) garderob är mörk, för då vet jag att alla mina kläder är rena när vi kört en maskin mörk tvätt. Dessutom kladdar jag. Eller, jag menar naturligtvis att mina barn kladdar *host host*

Kommentera

Gottfrid är ju för övrigt gammal rollspelare.

Kommentera

Jag har inte svarta kläder, hästsvans eller bockskägg.

MEN jag har knappt spelat rollspel alls på flera år, så det stämmer ju på pricken att jag inte ser ut som en rollspelare. 3/3 fördom!

Kommentera

Nu skall vi se...

Svarta kläder: 1/2 poäng. Underkroppen är alltid klädd i svarta "finbyxor" och svarta skor.
                            Hästsvans: 1/2 poäng. Jag har ingen hästsvans men är för lat för att klippa mig vidare ofta så jag är ofta rejält långhårig.
                            Bockskägg: 3/4 poäng. Jag har inget bockskägg men väl ett circle beard som är så pass glest på sidorna av munnen att det gränsar mot en van Dyke.

Så utan att ha ett rätt så ger jag väl 1,75 pinnar av tre.

Kommentera

Vilken fantastisk tråd att samlas kring och verifiera att en fördom som alla vet inte stämmer inte stämmer. :)

Ett par svarta kläder har jag allt, men just idag är det grå jeans och en orange tröja som gäller. Aldrig varit i närheten av hästsvans eller bockskägg (men hade en gång i tiden nån liten fjunhistoria på hakan/överläppen som när jag tog bort det fick min syster att utbrista "Äntligen").

Kommentera

* Svarta kläder. Yupp, kör alltid med svarta jeans (såvida inte det sådant härligt väder som det var i somras, då är det bermudasshort), och antingen skjorta eller t-shirt.
                                * Bockskägg: Nope. rakar mig varje dag.
                                * Hästsvans: Inte nu längre. Hade det under 90-talet...Nu kortklippt.

/Ulfgeir

Kommentera

Arbetar …
                                X