Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Önskemål för recension

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av dancodan, 14 October 2018, 14.47
9 responses
212 visningar
0 gillar
dancodan  
Skapad av wilper, Igår, 06.38
6 responses
144 visningar
9 gillar
Rickard
av Rickard

Skapad av mo., Igår, 21.33
1 response
39 visningar
2 gillar
Måns
av Måns

Skapad av God45, 16 October 2018, 16.18
44 responses
1.139 visningar
2 gillar
Måns
av Måns

Skapad av Hubarth, 09 September 2018, 12.44
3 responses
194 visningar
0 gillar
Hubarth
av Hubarth

Skapad av Max Raven, 19 June 2018, 14.57
11 responses
242 visningar
0 gillar
Max Raven  
Skapad av krank, Igår, 18.45
0 responses
11 visningar
0 gillar
krank
av krank

Skapad av krank, Igår, 18.43
0 responses
18 visningar
0 gillar
krank
av krank

Skapad av McAber, Igår, 17.05
1 response
38 visningar
2 gillar
Björn Wärmedal  
Skapad av McAber, Igår, 16.55
0 responses
22 visningar
0 gillar
McAber
av McAber

X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

Ursprungligen skrivet av Henke Visa inlägg

Det här har jag varit riktigt sugen på att läsa, men nu vet jag inte riktigt längre :-)
    Smaken är ju som baken, och jag verkar vara i minoritet när det gäller den här åsikten :)

Kommentera

Vore kul att höra vad du tycker om Unseen Vaults of the Optic Experiment, som du ju själv spelat (och står omskriven i, på sätt och vis) :)

Kommentera

Ursprungligen skrivet av pappa Visa inlägg
        Vore kul att höra vad du tycker om http://www.lulu.com/shop/johan-nohr/the-unseen-vaults-of-the-optic-experiment/paperback/product-23633723.html"]Unseen Vaults of the Optic Experiment[/URL], som du ju själv spelat (och står omskriven i, på sätt och vis) :)
        Jag gillade det väldigt mycket! Och grymt spelledande :)

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Nässe Visa inlägg

Jag gillar inte filmer som Oceans 11, och jag gillar inte heists i rollspel, så jag är nog i grunden fel målgrupp. Men jag stör mig också på alla smarta minisystem som tar fokus från köttet och blodet i rollspel, relationer, interaktioner och stämning.

Världen känns grå och trist, ett fall av over the top. Och vad gör att jag ska bry mig om min rollperson?
          Mycket bra poänger! Jag gillar som sagt Blades och har spelat det en del, men jag håller med.

Kommentera

Jag gillade dina "Nils läser"-poster, kul om du plockar upp det igen.

Rent populistiskt ser jag gärna TOR eller Warhammer 4 recenseras. Men det kommer ju inte vara några problem att ta del av åsikter om dem, så för att fylla mer av en nisch:
            Svenska äventyr. De är ofta underrecenserade (många köper dem ändå själv) och därför är deras styrkor och svagheter ibland otillräckligt belysta (alltså i närtid, inte 10 år senare). Och sen tillhör ju jag dem som tycker att ett spels äventyr ofta är viktigare än dess regler.
            - Korpens klagan
            - Emissarien som försvann
            - År noll-kampanjerna
            - Törnetronens delar
            - Ett statligt ärende i norr
            o.s.v. bara att ösa på 🙂.

Kommentera

Jag är bara en sån sucker för fysiska ex. Vägrar läsa på skärm, och skriva ut känns... sladdrigt...
              Ojdå, jag har nästan gått över helt till pdf:er. Tycker det är bekvämt att kunna läsa på ipad i sängen när alla andra somnat. :-)

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Bifur Visa inlägg
                Svenska äventyr. De är ofta underrecenserade (många köper dem ändå själv) och därför är deras styrkor och svagheter ibland otillräckligt belysta (alltså i närtid, inte 10 år senare).
                Påtal om det så har jag länge varit nyfiken på "Sju porträtt av Elvira Wallin" till Svenska Kulter.

Kommentera

Påtal om det så har jag länge varit nyfiken på "Sju porträtt av Elvira Wallin" till Svenska Kulter.
                  Jag minns det som att jag tyckte det var riktigt bra. Konstigt att det inte spelas mer. Men settingen är svår, att vara onda kultister.

Kommentera

Jag är populist: TOR, Vampire 5 eller DnD 5 hade varit kul.

Och Svärd och Svartkonst!

Kommentera

Jag minns det som att jag tyckte det var riktigt bra. Konstigt att det inte spelas mer. Men settingen är svår, att vara onda kultister.
                      Just att spela kultist har jag nog aldrig haft något sug efter, men om kampanjen är bra så kanske det är värt det iaf?

Kommentera

Just att spela kultist har jag nog aldrig haft något sug efter, men om kampanjen är bra så kanske det är värt det iaf?
                        Så länge sedan jag läste den så vågar inte riktigt uttala mig om vad jag tycker, har bara ett minne av en positiv känsla :)

Kommentera

Solar System! Se snart skapad tråd.

PS: ingen ska behöva läsa på skärm.
                          Last edited by .Per.; 14 October 2018, 22.54.

Kommentera

Arbetar …
                          X