Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Fria ligan, År noll, kampanjbok osv, hur viktig är den?

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av Minimoni, 24 September 2018, 15.17
54 responses
1.439 visningar
0 gillar
0.113
av 0.113

Skapad av Pendragon, 09 October 2018, 21.39
8 responses
758 visningar
6 gillar
thartvigsson  
Skapad av God45, 16 October 2018, 16.18
21 responses
502 visningar
2 gillar
Xhakhal
av Xhakhal

Skapad av Skarpskytten, 02 July 2018, 10.29
3 responses
336 visningar
0 gillar
Skarpskytten  
Skapad av krank, 15 October 2018, 20.58
2 responses
43 visningar
0 gillar
Jocke
av Jocke

Skapad av krank, 15 October 2018, 20.57
1 response
63 visningar
0 gillar
Jocke
av Jocke

Skapad av zuntona, Idag, 09.22
1 response
65 visningar
0 gillar
Måns
av Måns

Skapad av ceruleanfive, 09 October 2018, 22.28
6 responses
296 visningar
5 gillar
ceruleanfive  
Skapad av anth, Igår, 10.22
31 responses
844 visningar
2 gillar
Khan
av Khan

Skapad av Bifur, 21 December 2017, 13.47
37 responses
1.529 visningar
0 gillar
Bifur
av Bifur

X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

Det är väl så att regelboken har reglerna för att spela själva spelet, och kampanjen har stöd och regler för kampanjspel- dvs Ark-spel och grundkampanjen (inkl. hotkort)?

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Peter Visa inlägg
      Det är väl så att regelboken har reglerna för att spela själva spelet, och kampanjen har stöd och regler för kampanjspel- dvs Ark-spel och grundkampanjen (inkl. hotkort)?
      Mjo fast som spelet är skrivet är ju arken en del av spelet, även om det går köra utan så klart, det är en jättestor del av boken men är inte komplett eftersom delar av den är i kampanjboken

Allt kring karaktärsbygge osv bygger ju på att du är i en ark, du handlar i arken du får mat i arken och du bygger upp arken för xp. Hela xp systemet går ut på arken typ.

Så arken är lika mycket spelet som att vara mutant. Den har bara inte alla regler.

Kommentera

Står det om artefakter i kampanjboken eller måste man köpa dem löst oxå

Börjar bli som ett datorspel med massa dlc nu..

Kommentera

Det här var så mycket enklare vid starten när man bara köpte en komplett box. I den ingick vad jag minns Regelbok, Kampanjbok, Mutationskort, Artefaktkort, Hotkort, Tärningar samt Pappmarkörer för ammo och mat. Så det kan ju vara något att gå på.

Jag kommer faktiskt inte ihåg om artefakterna och hoten står listade i kampanjboken eller inte. Jag _tror_ det. Mutationerna stod väl listade i regelboken tror jag?

Kommentera

Som jag minns det från när vi spelade var kort och markörer högst frivilliga, även hot-korten. Dock var det inte jag som var SL.

Kommentera

Jo, alltså, startboxen är slut och går inte ens gå in på så man ser vad den innehåller ;) Mutationer finns listade i regelboken

Via fria ligans forum har jag också fått reda på att både artefakter och hot är med i kampanjboken (och att inga direkta regler finns med där, det är bara tips å sånt, men gör ju så klart allt väldigt mycket enklare).

Jag ville bara vara säker innan jag beställde hem kampanjboken och fick reda på att t.ex. artefakter inte alls fanns med där.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av .113 Visa inlägg
                Jo, alltså, startboxen är slut och går inte ens gå in på så man ser vad den innehåller ;)
                Jag tänkte inte på startboxen (som kom 2016) utan den ursprungliga boxen från 2014, som var MÅ0s ursprungliga form efter crowdfundern.

På den här wikisidan, om du skrollar ner till innehåll ser du bilder på vad som ingick i den lådan:

http://www.svenskarollspel.nu/wikia/..._-_grundregler

Jag glömde visst nämna kartor och rollformulär =D

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Rymdhamster Visa inlägg

Jag tänkte inte på startboxen (som kom 2016) utan den ursprungliga boxen från 2014, som var MÅ0s ursprungliga form efter crowdfundern.

På den här wikisidan, om du skrollar ner till innehåll ser du bilder på vad som ingick i den lådan:

http://www.svenskarollspel.nu/wikia/..._-_grundregler

Jag glömde visst nämna kartor och rollformulär =D
                  Ja det hade ju oxå funkat även om jag inte tror den finns heller ;)

Kommentera

Jag är av åsikten att kampanjboken inte är ett måste men är trevlig att ha. Det går lätt att hitta på egna hot och artefakter som man kan stöta på. Startboxen räcker långt tycker jag + att tärningarna är trevliga.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Oscarl Visa inlägg
                      Jag är av åsikten att kampanjboken inte är ett måste men är trevlig att ha. Det går lätt att hitta på egna hot och artefakter som man kan stöta på. Startboxen räcker långt tycker jag + att tärningarna är trevliga.

varken startbox eller tärningar går köpa;)

Kommentera

Halloj! Som sagt på Ligans forum, jag tar det här också i fall fler undrar:

Beklagar informationen är oklar. Det finns inga direkta regler i Kampanjboken - hoten är små äventyrsfrön, det går att spela utan dem - däremot massor av monster, artefakter, och äventyrsplatser. Allt detta går det att spela utan, men det kräver förstås mycket mer jobb av SL. Om du vill komplettera med Kampanjboken nu direkt så kan vi nog fixa så att du slipper frakten, mejla till support@frialigan.se så löser vi det. :)

Kommentera

Arbetar …
                        X