Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Fria ligan PDF-filer

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av Lambendil, 10 October 2018, 21.44
22 responses
456 visningar
3 gillar
Caligo
av Caligo

Skapad av Swedish Chef, 11 October 2018, 14.38
74 responses
2.065 visningar
2 gillar
Basilides  
Skapad av Basilides, 09 October 2018, 18.35
2 responses
184 visningar
4 gillar
Basilides  
Skapad av .Per., 14 October 2018, 22.48
15 responses
271 visningar
0 gillar
wilper
av wilper

Skapad av Pendragon, 09 October 2018, 21.39
7 responses
538 visningar
5 gillar
inbrednorthernadventurer  
Skapad av krank, Igår, 20.58
0 responses
10 visningar
0 gillar
krank
av krank

Skapad av krank, Igår, 20.57
0 responses
17 visningar
0 gillar
krank
av krank

Skapad av Nässe, 14 October 2018, 21.05
12 responses
328 visningar
1 gillar
Nässe
av Nässe

Skapad av Beastslayer, 08 October 2018, 21.19
16 responses
697 visningar
5 gillar
Nirbulas  
Skapad av ceruleanfive, 17 September 2018, 09.52
10 responses
190 visningar
4 gillar
ceruleanfive  
X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

Ändå oturligt eftersom jag köpte min bok efter dig, men fick pdf inom en timme iaf, antagligen snabbare, ocv det var inte under kontorstid så att säga

Kommentera

Nu har jag även beställt emissarie-paketet. Förhoppningsvis får jag mina PDF-er aningen snabbar den här gången. :-)

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Minimoni Visa inlägg
        Nu har jag även beställt emissarie-paketet. Förhoppningsvis får jag mina PDF-er aningen snabbar den här gången. :-)
        Jepp, nu är det jag som väntar på support istället.. Lycka till ;)

Kommentera

Ursprungligen skrivet av .113 Visa inlägg

Jepp, nu är det jag som väntar på support istället.. Lycka till ;)
          Den här gången fick jag filerna på 30 minuter efter beställning. Är självklart nöjd men samtidigt fundersam hur det kan vara så olika från gång till gång.

Kommentera

Ok snart 3 dagar och support har inte ens svarat än, jag är inte så nöjd med dem just nu. Trist.

Kommentera

Ok snart 3 dagar och support har inte ens svarat än, jag är inte så nöjd med dem just nu. Trist.
              Vad är det som krånglar? Vill dels veta av ren nyfikenhet men också som konsument.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Minimoni Visa inlägg

Vad är det som krånglar? Vill dels veta av ren nyfikenhet men också som konsument.
                Jag hörde av mig om att det var lite dåligt förklarat om regleboken och kampanjboken och sa att det kändes onödigt nu när jag skulle köpa den med eftersom den innehåller mer än jag trodde. De sa ganska direkt att jag bara skulle höra av mig till support så skulle de fixa så jag fick kampanjboken fraktfritt. Jag hörde av mig, nu är regelboken tydligen pausad men något mer har inte hänt, jag har ingen aning om hur eller vad jag ska betala eftersom frakten är inräknad när man köper via sidan, så jag vet inte om de menar jag ska göra så, få tillbaka sen, använda rabattkod eller något helt annat. Allt jag vet är att regelboken som skulle komma idag eller på måndag (4e vardagen) nu inte ens är skickad.

Hörde av mig igen och fick då svaret att de skulle höra av sig till supporten så jag kunde vänta ett svar inom kort. Det är väl 1-2 dar sen det också..

Hade jag fått höra från början, ok, vi fixar det om några dar så hade det ju inte varit nå problem, nu lät det som jag skulle skynda mig att höra av mig så det gjorde jag, sen händer inget? Får iaf ingen info

Kommentera

För att klargöra är det alltså egentligen mest dålig information som är problemet, jag hade ju tänkt köpa boken ändå och anmärkte enbart för att någon annan skulle slippa samma problem, så det var ju schysst att erbjuda gratis frakt för det.

Men nu sitter jag ju bara och väntar på en bok som istället är försenad, och på att få en till bok som jag inte ens vet hur jag ska betala. Känns som onödigt strul när de försöker vara schyssta

Kommentera

För att klargöra är det alltså egentligen mest dålig information som är problemet, jag hade ju tänkt köpa boken ändå och anmärkte enbart för att någon annan skulle slippa samma problem, så det var ju schysst att erbjuda gratis frakt för det.

Men nu sitter jag ju bara och väntar på en bok som istället är försenad, och på att få en till bok som jag inte ens vet hur jag ska betala. Känns som onödigt strul när de försöker vara schyssta
                    Ok, då förstår jag. Själv kickstartade jag både Coriolis och MU:Å0 så jag hade redan från början det som behövdes. Sen köpte jag allt som kom ut till Mutant allt eftersom men Coriolis blev av någon anledning liggande. Förmodligen för att jag hade lite dålig erfarenhet av första utgåvan och därför inte prioriterade att läsa igenom det nya Coriolis.

Oj vilket misstag det var! Eftet att ha plöjt grundboxen med kickstarter-prylarna så valde jag att beställa allt som släppts. Dum som jag var så var jag ambivalent och tänkte först köpa hälften nu och resten nästa månad, nu blev det istället att jag beställde två paket med en dags mellanrum och åkte på att betala dubbel frakt ;-p

Kommentera

En komplikation kan nog vara att större delen eller möjligen hela Fria Ligan har fullt upp på bokmässan för tillfället. Så det kan helt enkelt röra sig om olycklig timing.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av kloptok Visa inlägg
                        En komplikation kan nog vara att större delen eller möjligen hela Fria Ligan har fullt upp på bokmässan för tillfället. Så det kan helt enkelt röra sig om olycklig timing.
                        Så kan det ju vara men det hade ju varit enkelt att nämna det i samband med att man sa åt mig att höra av mig och att supporten kommer höra av sig snart. Med en förklaring har man ju överseende liksom

Kommentera

Ursprungligen skrivet av kloptok Visa inlägg
                          Så länge det gäller rollspel så får man väl se det som lyckligt och tur att de faktiskt är såpass aktiva på bokmässan att andra saker får ta lite tid :-)

Sen håller jag med.113 att de kanske kunde ha sagt något då vi som spelar rollspel brukar vara ytterst förstående när det gäller förseningar etc så länge kommunikationen inte upphör.

Blir intressant att se när jag får mina två paket jag beställt, nu har jag inte bråttom då jag har fått PDF-erna men Fria Ligans böcker är så jävla snygga att jag ändå längtar!

Kommentera

Ja, de har alltså inte haft tillgång till supportmailen nu under bokmässan och det är alltså anledningen till att jag inte fått svar, oturligt och lite miss i kommunikationen där då jag fått höra att de skulle höra av sig, men förståeligt. Har nu fått svar från dem, samt en länk som iofs inte blev helt rätt men det är iaf på gång. De bad också ordentligt om ursäkt för sent svar så det är ju fint, även om det som sagt inte ens behövts bara man fått reda på från början att de varit borta.

Kommentera

Hej!

Beklagar att det strulat lite här. Som nämnts beror de långa svarstiderna just nu på att hela gänget, inklusive super-Jenny som sköter supporten, har varit på Bokmässan sedan i torsdags.

Angående varför PDF:er dröjer - såhär funkar det: vår webshop kan bara skicka PDF:er när en order markeras som "fulfilled". Hur fort detta sker beror på om det gäller svenska eller engelska shoppen. För svenska ordrar sker det en gång per dag, då webshopen automatiskt samlar senaste dygnets ordrar och skickar till vår distributör Förlagssystem. För engelska ordrar sker det när vår engelska distributör Gamesquest hanterar ordern, vilket kan ta upp till ett par dagar tydligen. Att man får PDF:erna "omedelbart" är därmed lite missvisande, det borde snarare stå "snart efter köpet" eller liknande. Vi får fixa det.

Men, ett förslag - om ni har beställt en grej och verkligen behöver PDF:erna asap, mejla mig på tomas@frialigan.se så fixar jag det så fort jag kan. :)

Kommentera

Ursprungligen skrivet av TomasFriaLigan Visa inlägg
                                Hej!

Beklagar att det strulat lite här. Som nämnts beror de långa svarstiderna just nu på att hela gänget, inklusive super-Jenny som sköter supporten, har varit på Bokmässan sedan i torsdags.

Angående varför PDF:er dröjer - såhär funkar det: vår webshop kan bara skicka PDF:er när en order markeras som "fulfilled". Hur fort detta sker beror på om det gäller svenska eller engelska shoppen. För svenska ordrar sker det en gång per dag, då webshopen automatiskt samlar senaste dygnets ordrar och skickar till vår distributör Förlagssystem. För engelska ordrar sker det när vår engelska distributör Gamesquest hanterar ordern, vilket kan ta upp till ett par dagar tydligen. Att man får PDF:erna "omedelbart" är därmed lite missvisande, det borde snarare stå "snart efter köpet" eller liknande. Vi får fixa det.

Men, ett förslag - om ni har beställt en grej och verkligen behöver PDF:erna asap, mejla mig på tomas@frialigan.se så fixar jag det så fort jag kan. :)
                                För mig fixade sig allt gällade PDF-er och mycket riktigt så var en av mina beställningar från svenska shoppen och den andra från den engelska, så därav lite strul antar jag.

Vill passa på att än en gång säga att Coriolis och allt som går att köpa till spelet med äventyr etc, håller världsklass. Jag har efter att varit lite trött på mina intressen i allmänhet och kanske rollspel i synnerhet fått en stark nytändning när jag läst/läser allt bra material till Coriolis. Min grupp kommer få spela riktigt bra äventyr med en SL(jag) som äntligen fått tillbaka suget och fantasin som behövs när man spelleder. Mycket av detta tack vare Coriolis och hur jävla bra alla inspirationstextet och fluff är!
                                Last edited by Minimoni; 30 September 2018, 23.14.

Kommentera

Arbetar …
                                X