Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Fria ligan PDF-filer

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av ceruleanfive, 17 September 2018, 09.52
10 responses
183 visningar
4 gillar
ceruleanfive  
Skapad av .Per., Igår, 22.48
13 responses
188 visningar
0 gillar
Genesis
av Genesis

Skapad av Nässe, Igår, 21.05
11 responses
254 visningar
0 gillar
kloptok
av kloptok

Skapad av Beastslayer, 08 October 2018, 21.19
15 responses
595 visningar
5 gillar
LordTengel  
Skapad av Lambendil, 10 October 2018, 21.44
21 responses
439 visningar
3 gillar
Lambendil  
Skapad av Pendragon, 09 October 2018, 21.39
6 responses
481 visningar
5 gillar
Skapad av krank, 08 October 2018, 20.15
6 responses
138 visningar
0 gillar
Swedish Chef  
Skapad av dancodan, Igår, 14.47
4 responses
119 visningar
0 gillar
Swedish Chef  
Skapad av Förstefadern, 05 October 2018, 13.54
8 responses
751 visningar
5 gillar
Förstefadern  
Skapad av Mundo, 15 January 2018, 17.59
25 responses
690 visningar
1 gillar
Krille
av Krille

X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

Ursprungligen skrivet av .113 Visa inlägg
    Nu har jag iaf lyckats beställa!
    Nice! Alltid kul när någon vill ta pengarna man vill att de ska ha.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Minimoni Visa inlägg

Nice! Alltid kul när någon vill ta pengarna man vill att de ska ha.
      Eller hur ;) hade inte klagat om jag bara fått boken iofs

Kommentera

Hur är det ens tänkt man får tillgång? Via mail?

Kommentera

Ursprungligen skrivet av .113 Visa inlägg
          Hur är det ens tänkt man får tillgång? Via mail?
          Jag antar det då jag inte fått några indikationer på annat. När man beställde via deras onlineshop så fanns ju varken före eller efter några alternativ att välja på gällande hur en PDF skulle levereras. Så jo, jag tror på ett mail med en länk.

Kommentera

Jag antar det då jag inte fått några indikationer på annat. När man beställde via deras onlineshop så fanns ju varken före eller efter några alternativ att välja på gällande hur en PDF skulle levereras. Så jo, jag tror på ett mail med en länk.
            Jag frågade på deras infomail bara för att vara säker å fick en pdf mail direkt! Så om du inte fått nu så har de nog bara missat det, va samtidigt som jag fick en confirmation om att de skickat det också, så skicka ett mail annars :)

Kommentera

Är det engångs länk? :s

Kommentera

Jag fick svar från supporten att om ingen mail med länkar kommit till i morgon så skall jag maila igen...ZzZ

Kommentera

Jag fick svar från supporten att om ingen mail med länkar kommit till i morgon så skall jag maila igen...ZzZ
                  Då håller jag tummarna!

Kommentera

Andra dagen, fortfarande inte fått mina PDF-filer. Har talat med support som sagt att de skall komma nu på morgonen... Jag älskar Fria Ligan och dess produkter men tolkningen av ”omedelbart” skiljer sig mellan vad de tycks anse och min egen tolkning. Omedelbart borde självklart vara precis vid konfirmerad betalning men kan tydligen också betyda ett dygn senare(minst) om jag inte fått dem inom någon timme.

Kommentera

Andra dagen, fortfarande inte fått mina PDF-filer. Har talat med support som sagt att de skall komma nu på morgonen... Jag älskar Fria Ligan och dess produkter men tolkningen av ”omedelbart” skiljer sig mellan vad de tycks anse och min egen tolkning. Omedelbart borde självklart vara precis vid konfirmerad betalning men kan tydligen också betyda ett dygn senare(minst) om jag inte fått dem inom någon timme.
                      Jag får nästan intrycket att de sköter det manuellt. Typ att de mailar dem, eller behöver gå in och lägga upp dem på en länk åt dig eller något.

Det borde ju gå att automatisera på något vänster, kan jag tycka.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Rymdhamster Visa inlägg

Jag får nästan intrycket att de sköter det manuellt. Typ att de mailar dem, eller behöver gå in och lägga upp dem på en länk åt dig eller något.

Det borde ju gå att automatisera på något vänster, kan jag tycka.
                        Jo, det är säkert som du säger och jag är helt övertygad om att jag kommer älska att läsa PDF-filerna när jag väl får dem.

Håller också med om att det idag 2018, borde gå att göra det smidigare. Jag vill bara påminna alla att jag i text låter grinigare än jag är. Jag är besviken över att fortfarande inte fått det som utlovats när jag betalade för böckerna plus PDF-versioner av dessa. Dock så gör fortfarande Fria Ligan superba rollspel och jag kommer att glömma att de var sena att ge mig mina PDF-filer samma sekund som jag får dem.

Men nu har jag återigen skickat mail till supporten då de sa att jag så skulle göra om jag inte fått filerna till morgonen(idag alltså). Morgon går snabbt mot lunch och jag hoppas att mitt mail kan få Fria Ligan att förstå att jag fortfarande inte fått det som lovats och att de lägger upp länkar till filerna så jag i alla fall kan läsa dem efter jobbet ikväll.

Jag jobbar långt hemifrån och sover borta hela veckan med 14h pass varje dag och att läsa på min iPad är det enda roliga jag har att göra när jag har en paus eller efter jobbet. Det var rätt mycket därför som fysisk produkt plus PDF var så lockande.
                        Last edited by Minimoni; 25 September 2018, 10.35.

Kommentera

Uppdatering: Jag valde att köpa de produkter jag beställt via Fria Ligans egen shop för att jag önskar stödja svenska rollspelstillverkare så mycket som möjligt samtidigt som jag självklart får bra rollspelsprylar att läsa. Jag läser numera nästan bara rollspel som PDF och låter fysiska böcker utgöra en del av min nördsamling. Med allt detta i tanke och det faktum att jag fortfarande inte fått några PDF-filer från Fria Ligan så kommer jag främst köpa saker via Drivethrurpg i fortsättningen. De har där produkterna jag den här gången köpte från Fria Ligan och jag hade kommit bra mycket billigare undan om jag valt att köpa bara PDF-filerna från Drivethrurpg.

Jag är besviken på att filerna som skulle levererad ”omedelbart”, nu är mer än ett dygn försenade...

Kommentera

Jag är besviken på att filerna som skulle levererad ”omedelbart”, nu är mer än ett dygn försenade...
                            Verkligen trist att de trots påminnelser ännu inte fått iväg PDF-erna :-(

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Rangertheman Visa inlägg

Verkligen trist att de trots påminnelser ännu inte fått iväg PDF-erna :-(
                              Verkligen, speciellt med tanke på att det var PDF-erna jag egentligen ville ha och såg de fysiska böckerna som en bonus. Skulle köpt dem på Drivethrurpg istället och fått det jag ville ”omedelbart” utan att behöva vänta i obestämd tid.

Kommentera

Äntligen! Nu har jag fått PDF-erna och de håller självklart utomordentlig kvalitet! Som kund skulle jag vilja uppmana Fria Ligan att göra deras system smidigare, det är den kritik jag kan ge. Den positiva kritiken jag kan ge är självklart den att för de som mest av allt vill ha en fysisk bok så kommer PDF-erna med utan extra kostnad och då kanske inte ett dygns försening är en sådan stor sak.

Kommentera

Arbetar …
                                X