Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Lågintensiva rollspel?

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av God45, Idag, 18.32
0 responses
3 visningar
0 gillar
God45
av God45

Skapad av Spider Jerusalem, Idag, 15.02
4 responses
91 visningar
5 gillar
0.113
av 0.113

Skapad av zonk, 03 August 2018, 10.37
9 responses
216 visningar
3 gillar
chrull
av chrull

Skapad av RasmusL, Idag, 00.51
53 responses
1.115 visningar
0 gillar
zonk
av zonk

Skapad av Platon, Idag, 14.26
2 responses
61 visningar
0 gillar
Bifur
av Bifur

Skapad av FireVisor, Idag, 15.15
1 response
26 visningar
1 gillar
God45
av God45

Skapad av anth, Idag, 07.36
3 responses
136 visningar
3 gillar
anth
av anth

Skapad av Xanxerxes, 26 May 2018, 14.28
4 responses
303 visningar
10 gillar
Xanxerxes  
Skapad av Spitfire, Igår, 13.18
3 responses
125 visningar
8 gillar
Robert Jonsson  
Skapad av Khan, 10 January 2018, 11.51
144 responses
5.583 visningar
14 gillar
Khan
av Khan

X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

• Lågintensiva rollspel?

Spelade Aliénor igår och njöt riktigt mycket av den lekfulla settingen, lågnivåkonflikterna och att få leka i en miljö som kändes säker både för mig och min rollis. Aliénor handlar om kammarjungfrur och deras fru Aliénor som ligger och berättar sagor om sådant som hänt, om vänskap, kärlek och trohet. Det finns fler sådana här spel som är närmast konfliktlösa och/eller positivt försiktiga i sin frejming av konflikter. Vilka känner ni till? Vad har ni för erfarenheter?

Själv gillar jag Rickard Elimääs Imagine skarpt även efter ett halvdussin genomspelningar. Helt konfliktlöst. Vad gillar ni?

Witch Quest är nog det i den stilen jag spelat mest. Trevligt spel.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av wilper Visa inlägg
      Witch Quest är nog det i den stilen jag spelat mest. Trevligt spel.

Ja! Det är supermysigt, tack för att jag fick spela det med er :)

Vad hette det där sagospelet, "Golden Sky Stories" eller liknande? Är det lite lika samma?

Kommentera

Nja... Jag tycker att WQ är elegantare. Men det finns ett mer fokuserat regelsystem på relationer i GSS. Nu när jag sålde spel i senaste vändan fick det senare gå.

Kommentera

It's Complicated är helt klart min favorit i genren. Minns med värme en omgång från GC där vi spelade ett swingjazzband insnöat i en stuga Fiinland. Vi utforskade rollpersonerna och deras relationer, utan egentlig konflikt, och det var supermysigt.

Kommentera

Jag brukat spela Eon rätt så lågintensivt, rollpersonerna brukar mest vara på väg till olika platser eller hänga runt i städerna, men så ibland snubblar man på monster eller rent av ett rejält äventyr.

Kommentera

Jag gillar också Imagine. Mycket. Jag tänker på när vi spelade Fall of Magic. Det var lågintensivt. Det är ju en liten kampanj och kanske mer än något en resa, men åtminstone när vi lirade just lågintensivt, mysigt, återhållsamt osv. Och litet tajt persongalleri där de flesta är med de flesta scener, lite som i Alienòr. Archipelago III tycker jag i regel blivit ganska lågintensivt när jag lirat det. Särskilt de gånger vi varit få (tre) spelare (vilket vi även varit när jag spelat Imagine och Fall of Magic).

Kommentera

Arbetar …
              X