Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Dåliga spelledare man minns

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av wilper, Igår, 21.44
2 responses
58 visningar
2 gillar
wilper
av wilper

Skapad av Anchorman, Igår, 16.11
19 responses
346 visningar
1 gillar
Arfert
av Arfert

Skapad av Björn Wärmedal, Igår, 18.49
8 responses
130 visningar
0 gillar
Rymdhamster  
Skapad av Björn Wärmedal, Igår, 16.46
2 responses
82 visningar
2 gillar
Björn Wärmedal  
Skapad av Platon, 15 August 2018, 14.26
8 responses
218 visningar
0 gillar
skraku
av skraku

Skapad av God45, 15 August 2018, 18.32
11 responses
313 visningar
3 gillar
God45
av God45

Skapad av Spider Jerusalem, 15 August 2018, 15.02
6 responses
210 visningar
7 gillar
Dante
av Dante

Skapad av RasmusL, 15 August 2018, 00.51
88 responses
2.305 visningar
1 gillar
anth
av anth

Skapad av Grisodlar'n, 05 August 2018, 14.20
5 responses
258 visningar
0 gillar
Grisodlar'n  
Skapad av wilper, 03 May 2017, 13.56
197 responses
5.466 visningar
11 gillar
ceruleanfive  
X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

Ursprungligen skrivet av Caligo Visa inlägg
    Jag spelade paladin och skulle gå över en bro. Bron visa sig vara rutten och min karaktär ramlade ner i vattnet och drunknade. Han hade rustning på sig, det förstår ju vem som helst att han drunknar då. Automatiskt.
    Alltå, är du i en dungeon är det här fair game. Kollade du ens bron innan du gick över den i en låda metall som det tar 10 minuter att ta av? :p

Kommentera

Ursprungligen skrivet av God45 Visa inlägg

Alltå, är du i en dungeon är det här fair game. Kollade du ens bron innan du gick över den i en låda metall som det tar 10 minuter att ta av? :p
      Har iofs för mig att man inte var så klumpig som man kunde tro i rustningar och att det gick simma åtminstone kortare bitar med dem.

Rent tekniskt vore det antagligen svårare för de i gruppen med en stor ryggsäck full med skit man kanske behöver ibland plus allehanda skatter osv. Visst går det dumpa lätt men sen när står det i reglerna att man måste dumpa sina skatter för att få simma ;)

Kommentera

Ursprungligen skrivet av .113 Visa inlägg

Har iofs för mig att man inte var så klumpig som man kunde tro i rustningar och att det gick simma åtminstone kortare bitar med dem.

Rent tekniskt vore det antagligen svårare för de i gruppen med en stor ryggsäck full med skit man kanske behöver ibland plus allehanda skatter osv. Visst går det dumpa lätt men sen när står det i reglerna att man måste dumpa sina skatter för att få simma ;)
        Det ska väl tilläggas att jag hört det av nån sån där mupp på Youtube som ska ha kollat upp saker men vet ej vem så kan lika gärna vara Tomte-Per från Härnösand, med lika mycket kunskap som en åsna på fultjack

Kommentera

Jag spelade paladin och skulle gå över en bro. Bron visa sig vara rutten och min karaktär ramlade ner i vattnet och drunknade. Han hade rustning på sig, det förstår ju vem som helst att han drunknar då. Automatiskt.
          Det här påminner också om något som hände en av mina vänners RP. Hans helrustnings-paladin skulle också över en flod, men på en trädstam. Slutade hur som helst på samma sätt...

Kommentera

Ursprungligen skrivet av God45 Visa inlägg

Samma spelledare:en annan spelare råkade ut för ett överfall och dog i stortsätt automatiskt - på frågan om han hann reagera eller inte så svarade spelledaren glatt : du hinner skrika.

Spelledaren tog snabbt livet av alla spelare utom en. Vi som dog fick sitta och vänta i några timmar tills favoritspelaren hade klarat äventyret.
            Last edited by Caligo; 23 July 2018, 20.22.

Kommentera

Vafalls! Sätt sig genast att se Excalibur tillsammans med denne SL omedelbart! Veto by movie concepts!

Kommentera

Samma spelledare:en annan spelare råkade ut för ett överfall och dog i stortsätt automatiskt - på frågan om han hann reagera eller inte så svarade spelledaren glatt : du hinner skrika.

Spelledaren tog snabbt livet av alla spelare utom en. Vi som dog fick sitta och vänta i några timmar tills favoritspelaren hade klarat äventyret.

Haha, alltsååååååå :P

Kommentera

Punkt ett: Många bra historier här. Inget jag kan toppa.

Punkt två: Jag lärde mig rollspel med idén att kasta ut medvetslösingar. Det har jag vant mig av vid, vilket ovett. Däremot älskar jag fortfarande att kasta ut folk om en solo/duo-sekvens passar. Det ska vara kort, dock.

Punkt tre: Jag kan pinsamt nog säga att den sämsta spelledaren jag kommer ihåg är jag själv. Aldrig haft en SL som slår sina spelare med hemmagjord klubba och hårdpärmsböcker.
                  Detta var då tidigt i min SL-karriär, typ 12-14, men ja. Inte guldbetéende direkt, LOL.

Kommentera

När vi ändå pratar dåligt SL:ande så kan jag bjuda lite på mig själv. När jag spelledde Svart Duell (Äventyspaket 1) till Drakar och Demoner så skulle RP undersöka en by som genomgått en massaker. I beskrivningen till ett av husen står "Här bodde en lärd man. Hans och fyra orchers lik återfinns i huset". Jag tolkade texten som "Här inne ligger det en död Lärd man på golvet"... vilket följdes av tystnad.. och gapskratt...

Det här har jag i efterhand nog fått höra tusen gånger... :-)

Kommentera

När jag SL:ade som mycket ung fick jag köra Chock. Vi spelade det där äventyret där man tar en båt till Skottland, en resa som tar flera dagar. I äventyret stod att det flera gånger under resan skulle ske skrämmande saker vid matbordet, maten ruttnar etc. Men det fanns inga (vad jag minns) instruktioner till hur man skulle spelleda det, hoppa mellan scener etc. Jag drog slutsatsen att om det skulle bli läskigt kan man inte bara hoppa mellan skrämmande måltider- det måste in lite vanliga händelser. Därför spelade vi HELA resan under x antal timmar. Det var milt sagt riktigt riktigt tråkigt...

Kommentera

I en dungeon mötte vi en gång fyra barracudor i ett rum. Spelledaren var inte dålig egentligen men han visste inte att barracudor var fiskar...

Kommentera

Arbetar …
                        X