Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Vad skall ni spela i sommar?

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av luddwig, 27 May 2018, 09.13
12 responses
542 visningar
11 gillar
luddwig
av luddwig

Skapad av Brynolf, 22 August 2018, 10.44
21 responses
916 visningar
0 gillar
Swedish Chef  
Skapad av .113, 16 December 2018, 21.49
11 responses
291 visningar
1 gillar
erikt
av erikt

Skapad av krank, Igår, 22.38
2 responses
26 visningar
0 gillar
Jarl
av Jarl

Skapad av MattiasLejbrink, 16 December 2018, 21.45
2 responses
105 visningar
6 gillar
zonk
av zonk

Skapad av tomodentheauthor, 25 November 2018, 16.27
20 responses
917 visningar
7 gillar
tomodentheauthor  
Skapad av Khan, 10 January 2018, 10.51
172 responses
6.950 visningar
14 gillar
Khan
av Khan

Skapad av phastari, 14 December 2018, 22.10
9 responses
298 visningar
0 gillar
phastari  
Skapad av Bifur, 21 December 2017, 12.47
40 responses
1.847 visningar
0 gillar
Bifur
av Bifur

Skapad av RasmusL, 16 December 2018, 22.59
4 responses
181 visningar
8 gillar
Tant Ragnar  
X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

Jag spelleder:
    • Det röda paradiset (Bortom): En avlägsen trakt i Alaska är under konfrontation från Det röda paradiset som vill manifestera sig i verkliga världen istället för att vara fängslad i drömmarna. Kvar finns fraktioner hos demonen Kynotoglis och den mystiska Sjöhäxan och dennes anhang att kämpa emot DRP. Och så karaktärerna som inte litar på någon.
    • Fagrins frigörelse (Bortom): Karaktärerna är fängslade i en stad där postapokalypsen blivit ett faktum och de måste kämpa för att överleva och försöka stoppa Bestarnas fader, urdemonen, från att frigöras till fullo.
    • Blodsfurstinnan (Bortom): Blodsandar, protomänniskor och en ondskefull plan som kan innebära slutet för mänskligheten börjar närma sig sitt slut. Kommer alla karaktärerna överleva händelserna i Agriokatsiko?
    • Heather Chronicles (Bortom): Pågående krönika som spelas då en utflyttad spelare återvänder hem då och då. Handlar om karaktären Heather som gått från överviktig, blyg datornörd som jagats för hon läckt hemliga uppgifter till en övernaturlig drama kring det mystiska väsendet Jinx som givit dem alla märkliga krafter och sedan spårlöst försvunnit.
    Jag ska spela:
    • Coriolis-kampanj där vi spelar en kringresande cirkus och jag spelar en predikant som har ett budskap som Ikonkyrkan inte diggar. Will be fun!
    • Bortom! Jag har ingen aning om vad scenarion handlar om, men det ska bli fantastiskt att få spela sitt eget rollspel igen.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Robert Jonsson Visa inlägg
      Jag spelleder:[LIST]
      Jag ska spela:
      • Coriolis-kampanj där vi spelar en kringresande cirkus och jag spelar en predikant som har ett budskap som Ikonkyrkan inte diggar. Will be fun!
      • Bortom! Jag har ingen aning om vad scenarion handlar om, men det ska bli fantastiskt att få spela sitt eget rollspel igen.
      Är du sugen på att testa att spela online är jag helt klart på att spela Coriolis. Det lät som en jättekul setup!

Kommentera

Jag spelleder en D&D5-kampanj, Princes of the Apocalypse, som vi har kört till och från i kanske två-tre år, med pauser för andra spel däremellan. Eventuellt kommer vi att pröva på Pathfinder 2 när speltestversionen kommer i början på augusti. Jag sitter även och funderar emellanåt på om Hjältarnas Tid skulle vara ett bra spel att köra en Quest For Glory-inspirerad grej i eller om RP:na är för tunna mekaniskt för att passa min spelgrupp riktigt (kanske funkar bättre när Hjältarnas Väg kommer).

Ärligt talat börjar jag bli lite less på POTA i och med att det är väldigt mycket dungeon - det var lite coolt utforskande i början, men det är numera slut.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Khan Visa inlägg
          Är du sugen på att testa att spela online är jag helt klart på att spela Coriolis. Det lät som en jättekul setup!
          Jag är helt klart öppen för sådant, Khan! Hit me up! :)

Kommentera

Tanken är att vårt var annan söndags-pass med Ur Varselklotet ska fortsätta hela sommaren. Och efter att ha testat idag så hittade dottern nog "sitt" rollspel. Så förhoppningsvis har hon också möjlighet att vara med framöver.
            Annars blir det nog lite blandade sällskapsspel på lediga stunder.

Kommentera

Arbetar …
            X