Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Vad skall ni spela i sommar?

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av krank, 16 July 2018, 10.45
18 responses
374 visningar
0 gillar
Vimes
av Vimes

Skapad av Rektifier, Idag, 20.14
2 responses
33 visningar
0 gillar
God45
av God45

Skapad av Rektifier, Idag, 20.04
2 responses
11 visningar
2 gillar
zonk
av zonk

Skapad av Ape of Wrath, Idag, 20.59
0 responses
17 visningar
1 gillar
Ape of Wrath  
Skapad av Moondoz, Igår, 13.19
10 responses
132 visningar
4 gillar
Moondoz
av Moondoz

Skapad av RedMoon, 06 April 2018, 15.24
33 responses
645 visningar
3 gillar
RedMoon
av RedMoon

Skapad av Max Raven, 19 June 2018, 14.57
5 responses
99 visningar
0 gillar
gustaf s  
Skapad av Henke, 16 July 2018, 20.34
48 responses
2.367 visningar
3 gillar
Henke
av Henke

Skapad av RasmusL, Igår, 20.17
6 responses
214 visningar
3 gillar
gustaf s  
Skapad av Pilzeman, Igår, 12.17
3 responses
143 visningar
1 gillar
Lemur
av Lemur

X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

Ursprungligen skrivet av Henke Visa inlägg

Tackar! :-) Eftersom det dessutom är #3 så är risken överhängande att jag får assistera med annat. På den ljusa sidan så har jag förhoppningsvis en helt egen spelgrupp här hemma när de blir lite äldre :-). Har redan introducerat 5-åringen i "Äventyr" och "Döda Skogen" :-)
    Ja grattis till trean och bra jobbat med rollspelsintroduktionen!
    Jag behöver fler spelnördiga småbarnspappor i bekantskapskretsen. Du råkar inte bo i Linköping? :)

Kommentera

Hoppas på Western (som SL) och Coriolis och Symbaroum (som RP). Mycket kul. Och när luften gått ur min Westernkampanj så siktar jag på att dra igång ett eget Symbaroum-spel med Dungeon World-regler. Eller kanske bara Symbaroum rakt av.

Kommentera

Vi kör en hembyggd sf-kampanj, rymdfraktare i ett solsystem med mysterier och nästan våldsfria skumraskaffärer. Tänka sig, vi äger inga vapen. Däremot är nästan alla RP kampsportstränade.

Dessutom avser jag att spela många partier Terraforming Mars.

Kommentera

Låt mig få berätta... rollspelskulturevenemang typ :-)

Kommentera

Vi är notoriskt värdelösa på att spela på sommaren, men möjligtvis blir det lite Western och framåt hösten kanske jag smyger igång Hjältarnas Tid igen så vi kan köra fortsättningen på Bronsklippans portar. Nähä, ni vet inte vad det är för äventyr? Well, det kommer ni snart att veta! ;)

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Henke Visa inlägg

Tackar! :-) Eftersom det dessutom är #3 så är risken överhängande att jag får assistera med annat. På den ljusa sidan så har jag förhoppningsvis en helt egen spelgrupp här hemma när de blir lite äldre :-). Har redan introducerat 5-åringen i "Äventyr" och "Döda Skogen" :-)
              Super! Jag har börjat introducera rollspel till min dotter som är sju år och min son som är fyra. Självklart är det rollspel på en väldigt enkel nivå, men dottern älskar att vara magiker och sonen vill vara riddare. Vi har spelat några extremt simpla äventyr som går att spela på 30 minuter, det har delvis ersatt eller kanske blivit en komplettering till att jag läser sagor för dem.

Så jag tror starkt att på rätt sätt så kan man introducera rollspel tidigt och få det att vara en levande saga där barnen är hjältarna. :-)

Det var också kul att se att du använder ”Döda skogen”, jag använder nämligen själv det äventyret som bas när jag spelleder för mina barn! :-)

Än en gång grattis och ha en bra sommar! :-)

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Feuflux Visa inlägg

Ja grattis till trean och bra jobbat med rollspelsintroduktionen!
                Jag behöver fler spelnördiga småbarnspappor i bekantskapskretsen. Du råkar inte bo i Linköping? :)
                Dessvärre inte. Västkusten...

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Minimoni Visa inlägg

Super! Jag har börjat introducera rollspel till min dotter som är sju år och min son som är fyra. Självklart är det rollspel på en väldigt enkel nivå, men dottern älskar att vara magiker och sonen vill vara riddare. Vi har spelat några extremt simpla äventyr som går att spela på 30 minuter, det har delvis ersatt eller kanske blivit en komplettering till att jag läser sagor för dem.

Så jag tror starkt att på rätt sätt så kan man introducera rollspel tidigt och få det att vara en levande saga där barnen är hjältarna. :-)

Det var också kul att se att du använder ”Döda skogen”, jag använder nämligen själv det äventyret som bas när jag spelleder för mina barn! :-)

Kul att du fått med båda på spel. Vår 5-åring har även fått lite andra rollspel för barn och Döda Skogen blir jag tvungen att censurera lite grann. Som du säger så gäller det att lägga det på en enkel nivå.

Jag började lite smått att introducera redan när han var 2-3 men mer genom att vi samberättade sagor. Jag berättade lite och sen fick han fylla i färger, saker och namn...

Kommentera

Zanguina.

Kommentera

Har för första gången på flera år en kampanj som rullar. Det är Coriolis som gäller och det kommer det nog vara så länge vi orkar. Målet var att börja smått (spelar i Gränsrymden enbart) och sedan sakta men säkert ta det in i Emissarien som försvann. Men än så länge har vi alldeles för roligt med Gränsrymden och resten av Kua-systemet känns knappt ens intressant än. :)

Kommentera

Tyvärr troligtvis inget spel alls på en måna.

Men vi håller på med en kampanj i Starfainder, en i Mage: The Awakening, och sedan även en del Star Wars: Force & Destiny. Tanken är att när Star Wars-kampanjen är slut skall det bli mer World of Darkness, och sedan skall vi även ev få D&D 5e.

/Ulfgeir

Kommentera

Min BECMI-kampanj har sommarlov. Så istället ska vi spela Eon (3) och äventyren Regnsynd, Sorgerns brunn och De fördömdas sista hopp.

Kommentera

Det blir en del Vampire, V5.

Kommentera

Jag kommer att spelleda Shadowrun 3e, där spelarna börjar 2050 och vi får se hur länge det räcker. Har spelat Queen Euphoria, och kommer att spelleda Maria Mercurial in Concert at Underworld 93.

/H

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Minimoni Visa inlägg

Ett mellanläge vi testat nu är förövrigt "Story cubes" där man slår tärningar med symboler och kopplar ihop dem till en berättelse. Detta tyckte till och med 3-åringen var kul ...

Kommentera

Arbetar …
                                X