Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Vad skall ni spela i sommar?

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av Svarte Faraonen, 23 October 2018, 22.21
21 responses
490 visningar
7 gillar
Svarte Faraonen  
Skapad av God45, 27 March 2018, 21.04
89 responses
4.769 visningar
12 gillar
Måns
av Måns

Skapad av Khan, Igår, 12.54
18 responses
330 visningar
1 gillar
Måns
av Måns

Skapad av ceruleanfive, 26 November 2018, 09.48
6 responses
135 visningar
6 gillar
ceruleanfive  
Skapad av Rickard, 02 August 2018, 18.13
25 responses
920 visningar
9 gillar
Bolongo
av Bolongo

Skapad av Inkognito, 14 November 2018, 20.46
7 responses
285 visningar
2 gillar
Minimoni  
Skapad av Mannen i skogen, Igår, 16.36
0 responses
33 visningar
0 gillar
Mannen i skogen  
Skapad av Cyberhest, 27 November 2018, 12.12
3 responses
199 visningar
4 gillar
Cyberhest  
Skapad av Minion X, Igår, 00.50
4 responses
174 visningar
0 gillar
Cybot
av Cybot

Skapad av Skarpskytten, 02 July 2018, 09.29
4 responses
446 visningar
0 gillar
Skarpskytten  
X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

• Vad skall ni spela i sommar?

Själv börjar sommarens första spelmöte (första sedan Fiasco på Kristihimmel) om några timmar. Det som finns på bordet är avslutningen på Cthulhu Dark-scenariot "Doors beyond time", fortsättningen på Call of Cthulhu-kampanjen "Mask of Nyarlathotep" (där vi förmodligen just anlänt Nairobi), kortspelet Swärje (som jag länge velat testa), Secret Hitler och Fiasco-scenariot "En midsommarnattsmardröm" från Fiascopodden.

Andra saker som jag hoppas få spelleda innan hösten: Avslutningen på "Tsarens Röst" till Oktoberlandet, Fortsättningen på "Konfluxsviten" till Svavelvinter (avslutade Kristalltjuren i höstas) och Avslutningen på "Mörkret Mellan Stjärnorna" i Upsalasviten.

Vad har du tänkt att spela för spel i sommar?

Vi spelade igår och kommer spela vidare på min mega-dungeon Axis Mundi (som ni kan läsa i följetong i speltidningen Hydra). Vi spelar Werewolf the Apocalypse på tisdagar. Och jag kommer spelleda Fading Suns i one-shot format.

Kommentera

Efter något abrupt avslutad kampanj i Star Wars: Edge of the Empire, kommer jag fortsätta spelleda mitt D&D 5e-hemmabygge! Har ruskigt kul med fantasy, känns som hemma, fritt blås för kreativiteten!

Kommentera

Vi har precis dragit igång Blades in the Dark. Spontant gillar jag såväl system som setting skarpt, så jag ser fram emot att spela en del under sommaren.

Kommentera

I den mån vi får till något spelande, blir det primärt Symbaroum. Hinner min sambo bli klar med förberedelserna kanske det även blir Hjältarnas tid.

Kommentera

Spelar Emissarien som försvann, tar nog varje tisdag hela sommaren misstänker jag, så det blir väl det jag spelar.

Kommentera

Mitt gäng har nyss avslutat en lång Fantasy!-kampanj (45 spelmöten utspridda över 5 år, det är måhända inte mycket för vissa, men det är det för oss) och kommer i höst att börja på en ny kampanj - Världsrymdens vagabonder - som jag skrivit mer om här:

http://www.rollspel.nu/forum/main-ca...ens-vagabonder

Med tanke på resor, hus som ska målas, sol, bad och annat ses vi annars sporadiskt och spelar brädspel under sommaren.

Kommentera

Burning Empires som Play by Post på forum.
                Until Dawn som Play by Post över G+.
                Enemy Within till Warhammer Fantasy RP 1st Ed i gruppen som samlas fysiskt.

Det blir säkert en del gammel-Xbox med Enhörning nu när vi har en spelhörna riggad igen efter några års uppehåll.

Två olika brädspelsgrupper lär få till några sammankomster under sommaren när schemat klaffar.

Får jag tråkigt mellan spelen så blir det att pyssla med Hydra och Mörka Hål.

Kommentera

De två kampanjer jag för tillfället deltar i, Genlab Alpha och Numenera, fortsätter även under sommaren.
                  Jag är sugen på att själv spelleda lite osr, men borde nog koncentrera mig på skrivande och layout.

Kommentera

Ingenting tyvärr. Sommaren är spelledigt av schema-skäl, med undantag för brädspel. Nu när jag läser om allas sommarspelande blir jag avundsjuk.

Kommentera

Det börjar bli hypotetiskt möjligt att rollspela igen nu när minstingen blivit hela 5 månader, men det går rätt trögt att lyckas samla DnD5-gruppen så jag är inställd på en sommar utan rollspel. Glad om jag lyckas få till lite brädspel på mer avancerad nivå än ihop med de stora barnen (8 och 5).

Kommentera

Vi håller på med De försvunna soldaterna till Kutulu, skulle vi mot förmodan hinna klart det under sommaren så väntar antingen Symbaroums Häxhammaren eller Coriolis.

Men igår nämde Henkedge att han börjar snegla på sina gamla Mutant Chronicles-böcker så vem vet, det kanske blir något kort äventyr med det istället.

Utöver det regelrätta rollspelandet så har en vän skaffat Gloomhaven så tanken är att börja en kampanj i det med.

Och så fort X-Wing 2.0 släpps så blir det en del sådant också.

Kommentera

Det blir möjligen ett eller två spelmöten Star Wars: Edge of the Empire [spelare] i sommar, ett spel som jag hört mycket gott om och inte spelat tidigare. Och så lär det bli ett eller annat möte Sagospelet Äventyr [SL] med fyra-snart-fem-åringen, kanske kan lura med mamman också.

Någon gång i slutet av augusti eller början av september ska enligt planen både den tillfälligt pausade Pendragon-kampanjen [spelare] och en helt ny DnD 5-kampnaj [SL] dra igång.
                          Last edited by Skarpskytten; 30 June 2018, 20.49.

Kommentera

Det enda jag är helt säker på är att jag ska spelleda ett andra spelmöte av Tatters of the King med min Nynäshamnsbaserade grupp.

Med lite tur kommer också den grupp jag är med i som spelar Masks att kunna boka om sitt femte spelmöte till ett datum inte alltför långt fram.

Det finns också en mycket liten möjlighet att vi som bygger Ödesväktarna kommer att kunna träffas och eventuellt hinna spela lite. Men det känns alltmer otroligt.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Henke Visa inlägg
                              Själv börjar sommarens första spelmöte (första sedan Fiasco på Kristihimmel) om några timmar. Det som finns på bordet är avslutningen på Cthulhu Dark-scenariot "Doors beyond time", fortsättningen på Call of Cthulhu-kampanjen "Mask of Nyarlathotep" (där vi förmodligen just anlänt Nairobi), kortspelet Swärje (som jag länge velat testa), Secret Hitler och Fiasco-scenariot "En midsommarnattsmardröm" från Fiascopodden.

Andra saker som jag hoppas få spelleda innan hösten: Avslutningen på "Tsarens Röst" till Oktoberlandet, Fortsättningen på "Konfluxsviten" till Svavelvinter (avslutade Kristalltjuren i höstas) och Avslutningen på "Mörkret Mellan Stjärnorna" i Upsalasviten.

Vad har du tänkt att spela för spel i sommar?
                              Här kommer återkoppling från dagens nyligen avslutade spelmöte.

Vi inledde med avslutningen av Cthulhu Dark som jag förövrigt beskrivit i nedanstående rapport:
                              http://www.rollspel.nu/forum/main-ca...rs-beyond-time
                              Det var lite för lite kvar att spela för att det skulle kännas som en riktigt lyckad spelomgång då man inte riktigt han bygga upp stämningen utan hamnade nästan direkt i scenariots klimax, men det var ändå helt ok. (3/5)

Vi fortsatte med Mask of Nyarlathotep där jag felaktigt trodde vi kommit till Nairobi, men vi egentligen anlände till Mombasa. Efter ett inbrott i ett lager och en tågresa som slutade i strid med några eldkulor så avslutade vi just som vi kom till... Nairobi. Personligen gillar jag kampanjen men börjar bli väldigt trött på hysteriskt många tärningsslag och ständig bokföring ("...alla måste stryka 5 pund för tågresan" etc etc). (3/5)

Efter lunch fick jag möjligheten att prova kortspelet Swärje. Ett rätt trevligt spel, som till stor del påminner om Juntas kortmekanik, men jag spelet blev tyvärr rätt obalanserat på fyra spelare då två spelare lyckades sammansvärja sig mot oss andra två vilket gjorde att vi ständigt hamnade i underläge och aldrig fick statsminister/finansministerposterna som krävdes för att ha någorlunda chans att vinna (fylla sitt schweiziska bankkonto). I och med att den strategiska kupp-fasen saknas jämfört med Junta så förlorar vissa spelfigurer (ministrar) en del effekter vilket inte heller är till spelets fördel. Kul att testa, men jag håller mig till Junta (2/5)

Dagens sista spel blev Secret Hitler som vi bestämde oss för att testa. Några i spelgruppen var lite trötta och tveksamma till att ge sig på ett nytt spel så sent under dagen, men blev ändå övertalade om att vara med och prova. Jag är rätt säker på att ingen blev besviken. Hemlighetsmakeri, röstning och strategi gjorde att man hela tiden satt på helspänn och de som egentligen var för trötta för att prova en gång var så positivt förvånade att de direkt ville spela ännu ett parti, så det blev två spelpass. Enkelt och mycket kul (5/5)

Kommentera

Arbetar …
                              X