Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

KULT - Divinity Lost

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av Pendragon, 09 October 2018, 21.39
9 responses
804 visningar
6 gillar
zeerox
av zeerox

Skapad av zeerox, Igår, 17.32
3 responses
112 visningar
0 gillar
zeerox
av zeerox

Skapad av God45, 16 October 2018, 16.18
27 responses
642 visningar
2 gillar
Måns
av Måns

Skapad av Gurgeh, Igår, 13.58
16 responses
286 visningar
1 gillar
soda
av soda

Skapad av Swedish Chef, 11 October 2018, 14.38
83 responses
2.679 visningar
2 gillar
Basilides  
Skapad av God45, Igår, 10.09
8 responses
156 visningar
2 gillar
Genesis
av Genesis

Skapad av SpelOchSpelare, Igår, 18.17
5 responses
99 visningar
1 gillar
Cybot
av Cybot

Skapad av anth, 17 October 2018, 10.22
32 responses
946 visningar
2 gillar
luddwig
av luddwig

Skapad av ceruleanfive, Igår, 12.38
5 responses
51 visningar
0 gillar
Guran89
av Guran89

Skapad av .Per., 14 October 2018, 22.48
31 responses
535 visningar
0 gillar
Nässe
av Nässe

X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

• Henke
    skapade en diskussion KULT - Divinity Lost

KULT - Divinity Lost

Är det någon som vet status? Jag missade tyvärr att backa när det begav sig, och alla Kickstarter-updates är enbart för backers. Om jag inte misstar mig så har man släppt PDF:en? Går den att köpa någonstans än?

• Big Marco
    svarade
    Infon stämmer.

Detta rör de kunder som lade in en pre-order av KULT: Divinity Lost i Modiphius butik före ett visst datum, vilka har möjligheten att välja mellan KS-utgåvan eller Retail-utgåvan (kallad 4th Edition). Detta då när de tidiga förhandsbeställarna gjorde sina ordrar fanns inte informationen vi har idag om att vi måste dela upp utgåvorna.

De som har gjort beställningar efter cut-off date får per automatik 4th edition. Jag ska kolla upp så det blir tydligare info på webbsidor så inte obsolete info finns.

Kommentera:

• Brynolf
    svarade
    Mailet jag fick av mähöpudios är vid närmare betraktelse rätt småtydligt med att det bara är vi som förbeställt innan ett visst datum som får möjlighet att välja den snaskiga versionen. Såå, är det för sent att få tag i den nu då? Å andra sidan förbeställde en annan efter ovan nämnda datum, så...

Håller med om att här behövs lite tydlighet.

Kommentera:

• wilper
    svarade
    Jag tror jag håller med dig i allt. När jag bara läste på Kickstarter och Möphidiôs fick jag intrycket av att det fortfarande gick att köpa fullständiga utgåvan via webbshoppen som förhandsbeställning.

Kommentera:

• krank
    svarade
    Ursprungligen skrivet av wilper Visa inlägg
    BM kan ju ha syftat på pappersböcker. Jag hade inte velat vara bokhandlare och köpa in B-böcker medan författaren sålde A-böckerna själv. Vad gäller PDF-distribution kanske saken är annorlunda.
    OK, det kan jag tänka mig.

Däremot känner jag att det är lite otydligt kring huruvida det kommer att vara möjligt för vanliga mugglare att köpa den ocensurerade PDF:en.

Jag kan iofs tänka mig att Mophidius i sitt svar till Brynolf kan ha menat de som förbeställer/beställer nu, medan de på Helmgast som svarade Henke kan ha menat sen när slutversionen levererats till butiker...?

Men då tycker jag att det typ är dags ungefär NU att Helmgast och Mophidius går ut och säger typ *ALERT ALERT det du beställer i vår webbshop nu är den ocensurerade och den kommer inte att finnas tillgänglig alls senare*

Jag tycker att kommunikationen kring den ocensurerade PDF:en varit lite... otydlig. Framför allt eftersom kickstarterkampanjens presentationssida i detta nu länkar till en sida där man kan köpa/förhandsbeställa, och den sida som länkas till inte säger ett jota om olika versioner.

Jag drabbas ju inte själv, men givet att vi ändå pratar om ett spel som (oavsett vad jag själv tycker är viktigt) är berömt åtminstone delvis för just sin edginess när det gäller äckel och snusk så känns det som en ganska viktig grej att vara tydlig med. Tycker jag.

Men oh well. Den ocensurerade versionen kommer ju att finnas tillgänglig för alla i praktiken, och jag kan inte ens föreställa mig att någon skulle behöva ha dåligt samvete om de t.ex. köper den censurerade versionen och sedan piratar den ocensurerade.

Kommentera:

• wilper
    svarade
    BM kan ju ha syftat på pappersböcker. Jag hade inte velat vara bokhandlare och köpa in B-böcker medan författaren sålde A-böckerna själv. Vad gäller PDF-distribution kanske saken är annorlunda.

Kommentera:

• krank
    svarade
    Ursprungligen skrivet av Henke Visa inlägg
    Jag fick svar från Helmgast på Facebook idag. KULT:DL kommer gå att köpa i slutet av 2018 (Bok & PDF). Ocensurerade PDF:er kommer inte att säljas.
    Ursprungligen skrivet av Brynolf Visa inlägg
    Fick just mail från de där moidopus. Visade sig att även vi vanliga icke-backers får den ocensurerade pdfen. Hurra kanske.
    Ursprungligen skrivet av Big Marco Visa inlägg
    Vi övervägde alternativ som att vi hade bägge versionerna tillgängliga direkt via vår webbsida, med global tillgång, men det funkar inte heller när man vill få till vettiga avtal med distributörer, för då blir det en skev konkurrenssituation och skapar osämja. Alternativet att Helmgast skulle köra global distribution själva funkar inte heller då vi inte har den kapaciteten eller kompetensen internt.
    Jag är så förvirrad.

Kommentera:

• Brynolf
    svarade
    Fick just mail från de där moidopus. Visade sig att även vi vanliga icke-backers får den ocensurerade pdfen. Hurra kanske.

Kommentera:

• Henke
    svarade
    Man kanske kan säga att frågan i min originalpost svävade ut i lite allt möjligt :-)

Kommentera:

• Mundo
    svarade
    Ursprungligen skrivet av Rymdhamster Visa inlägg
    Jag kan inte ens hitta en tråd om nån kultkampanj?
    Ta-daa!

Kommentera:

• Rymdhamster
    svarade
    Ursprungligen skrivet av Mundo Visa inlägg
    Hur det känns när min tråd där jag vill diskutera en KULT-kampanj får 0 svar på 14 dagar medan tråden där vi diskuterar snoppar och kickstarters funktion får 11 sidor efter hälften antal dagar.
    Jag kan inte ens hitta en tråd om nån kultkampanj?
    Last edited by Rymdhamster; 20 June 2018, 17.54.

Kommentera:

• Mundo
    svarade
    Hur det känns när min tråd där jag vill diskutera en KULT-kampanj får 0 svar på 14 dagar medan tråden där vi diskuterar snoppar och kickstarters funktion får 11 sidor efter hälften antal dagar.

Kommentera:

• Dante
    svarade
    Ursprungligen skrivet av Cassius Visa inlägg
    Tycker förövrigt att ni skulle ha kukmonstret på framsidan.
    Vilket av dem?

Kommentera:

• Cassius
    svarade
    Som backer bryr jag mig inte nämnvärt om förseningen. Det vet man ju att de händer. Dock skrattar jag hela vägen till mailen när jag såg att alla tuttälskarna/yttrandefrihetälskarna/tittaräregdy som inte backat missar bröna.
    Tycker förövrigt att ni skulle ha kukmonstret på framsidan.

Kommentera:

• Jarl
    svarade
    Ursprungligen skrivet av anth Visa inlägg
    En "ärlig" Kickstarter borde ha en text i stil med:

Många kickstarters borde även ha med:
    (dock kanske inte KULT, eftersom det inte stämmer in på Helmgast)
    Middersmark, det senaste Torchbearer-projektet har följande på sin kickstarter:

”Risks & Challenges

This book will cost more to create than expected. Production will be delayed multiple times. There will be shipping problems. Something unforeseen will happen that will jeopardize the entire production.

If you are comfortable with these risks, please back our project.

We will deliver the books to you. We always do.”

:D

Kommentera:

Arbetar …
X