Tillkännagivande

Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

KULT - Divinity Lost

Minimera
X

• Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

På vilket sätt beskriver den inte verkligheten, Xhaltal?

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Vimes Visa inlägg
      På vilket sätt beskriver den inte verkligheten, Xhaltal?
      Totally insulting, I hate it when a Company does this. With out our money there wouldn't be a book or all the extras. So okay, the Book is late but that's near normal, but to give the Book in other Hands before we get it, is really a bad styl. That's a Company that I would not Support again.

Det digitaltrycktes en Beta-version i en handfull exemplar – inte färdigkorrad och utan en hel del av illustrationerna. Det här tog INGA extra resurser i anspråk och försenade inte projektet på något sätt. Jag exporterade bokstavligen tryck-PDF:en medan jag gick på toa.
      We have been fooled by a bunch of scoundrels and liars who will never, in this timeline, deliver the product so: " I summon you, mighty lord of afterlife, Samael, be our savior and be summoned on this forum, take your revenge on the blood of Helmgast and all backers too!"

Mmm … det låter rimligt. Helmgast lägger ner tid och pengar på att visa nästan färdiga PDF:er. Bara för att plötsligt lägga ner alltihop och dra med pengarna. 2,7 miljoner spänn fördelat på alla inblandade räcker på sin höjd till en weekend i Säffle.

Dessutom är de allra flesta backerkommentarer (dvs. inte den handfull [av 1.700+] som handplockades av Grisodlar'n) inte alls så negativa.

Kommentera

Also, vad är grejen med att bli så oerhört provocerad över missnöjda backers som klagar över ständigt framskjutna deadlines?
        Jag blir inte provocerad – men väldigt trött.

Jag sitter kvällar och helger och sliter fram till småtimmarna med layout, typografi och korrinföranden. Då är det jävligt tröttsamt att hela tiden få höra att man jobbar för långsamt, att man borde varit klar för länge sedan, etc – från folk som uppenbarligen inte har en aning om hur ett sånt här projekt går till.

Och att få mig att tappa sugen är inte direkt det bästa sättet att få mig att arbeta snabbare …

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Dante Visa inlägg
          Totally insulting, I hate it when a Company does this. With out our money there wouldn't be a book or all the extras. So okay, the Book is late but that's near normal, but to give the Book in other Hands before we get it, is really a bad styl. That's a Company that I would not Support again.

Det digitaltrycktes en Beta-version i en handfull exemplar – inte färdigkorrad och utan en hel del av illustrationerna. Det här tog INGA extra resurser i anspråk och försenade inte projektet på något sätt. Jag exporterade bokstavligen tryck-PDF:en medan jag gick på toa.
          We have been fooled by a bunch of scoundrels and liars who will never, in this timeline, deliver the product so: " I summon you, mighty lord of afterlife, Samael, be our savior and be summoned on this forum, take your revenge on the blood of Helmgast and all backers too!"

Mmm … det låter rimligt. Helmgast lägger ner tid och pengar på att visa nästan färdiga PDF:er. Bara för att plötsligt lägga ner alltihop och dra med pengarna. 2,7 miljoner spänn fördelat på alla inblandade räcker på sin höjd till en weekend i Säffle.

Dessutom är de allra flesta backerkommentarer (dvs. inte den handfull [av 1.700+] som handplockades av Grisodlar'n) inte alls så negativa.
          Inget av det här motsäger väl att Helmgast är sena och att folk är irriterade över det?

Kommentera

Jag blir inte provocerad – men väldigt trött.

Jag sitter kvällar och helger och sliter fram till småtimmarna med layout, typografi och korrinföranden. Då är det jävligt tröttsamt att hela tiden få höra att man jobbar för långsamt, att man borde varit klar för länge sedan, etc – från folk som uppenbarligen inte har en aning om hur ett sånt här projekt går till.

Och att få mig att tappa sugen är inte direkt det bästa sättet att få mig att arbeta snabbare …
            Nu tror jag inte att de enskilda kreatörerna - layoutare, illustratörer, författare, översättare etx - är det som drar på sig folks irritation.

Det märks att det finns ett producent-bias här: man är mer benägna att ha förståelse för stora förseningar i produktionen än konsumneters/backers irritation över sagda förseningar.

Jag tycker det är en märklig inställning att reflexmässigt vilja försvara den starkare parten.

Kommentera

Inget av det här motsäger väl att Helmgast är sena och att folk är irriterade över det?
              Nä. Men de beskriver inte heller verkligheten.

Kommentera

Jag har inte backat projektet (väntar precis som någon annan i tidigare kommentar på svensk version, kanske förgäves...inga besked) men en stor del av irritationen beror väl på att det i nästan alla Updates där det talats om TID och leveranser, spruckit. Någonting som ska komma om två veckor kommer efter tre-fyra veckor etc. Det hela har förstärkt en pyrande frustration som fått det att explodera för vissa backers. I kickstarters talas det som nämnts om förväntade leveranser och inte spikade datum, men nog är 1.5 år lite väl lång tid för personer som investerat pengar och verkligen längtar efter något? Det slängdes givetvis in alldeles för många nya produkter i projektet också. Exempelvis Den Svarta Madonnan hade kunnat bli ett senare eget KS-projekt.

Kommentera

Nä. Men de beskriver inte heller verkligheten.
                  Det har jag aldrig påstått heller. Xhatal som gärna pratar om (andras) läsförståelse får gärna gå tillbaka till vår konversation och svara själv istället för att gilla ditt irrelevanta inlägg.

Kommentera

[INDENT][I]

Självklart är de flesta backare inte missnöjda eller inte missnöjda nog för skriva på Kickstarter-sidan. Många kanske t o m har glömt bort att de har backat er? Men tycker du inte att det där antalet missnöjda och klagande inlägg som finns på sidan är tillräckligt? Finns det ingen förståelse för dessa individer? Oavsett om de kanske skriver märkliga/felaktiga saker.

Dante, jag tycker du är riktigt duktig på vad du gör. Det ser snyggt ut. Men jag undrar en sak. När layout, typografi och korr veterligen tar en massa tid, varför har inte dina kollegor gett dig tillräckligt med tid då? De borde väl förstå vad som tar tid i projektet och sätta tidsramar därefter? Det kan väl inte vara backarnas fel att du måste slita fram till småtimmarna vardag som helg? Eller, jo fan, det är det ju. Utan backare, inget projekt. Inget projekt, inget slit på kvällar och helger.
                    Last edited by Grisodlar'n; 18 June 2018, 12.03.

Kommentera

Jag tycker det är bra att de prioriterar kvalitet framför att hålla tidplanen.

Kommentera

Förresten, gällande censur på Drivethrurpg. Jag hittade de här spelen att köpa:

"Crack Wh-r- : Solitaire Adventure Dice Game

Warning! This game is for adult audiences only. Persons 18+ only.

Warning! This game contains adult themes and adult language and should NOT be viewed by minors, played by minors, or left out where it might be viewable by a minor.
                        Warning! This game is NOT politically correct. In fact, if may very well upset the sensabilities of some people. If you are offended by games based on ugly, nasty, adult themes, then THIS GAME IS NOT FOR YOU!
                        A G-spotgames.com Game
                        Still intrigued? Ok, maybe this game is for you. Crack Wh-r- is a solitaire adventure dice game where you play the character of a street wh-r- who is trying to escape the street life. Of course, to accomplish this you need to save up some considerable money; and that means working the streets. Your pimp, drugs, deases, and guys that like to hack apart street walkers stand in your way to achieving a better life?
                        Multi player option allows for more than one person to play at a time, competing to see who is the first wh-r- to escape the streets and win the game. Can you escape the desparate life of the streets before they put you six feet under?
                        -- 7 Pages. Includes game rules and character sheets.
                        You will also need a D6 to play this game."

G-spotgames har ytterligare ett läckert kortspel på lager:

"Prison B*tch: The Card Game (Jesus vs Bubba)

Warning! This game is for adult audiences only. Persons 18+ only.
                        Warning! This game contains adult themes and adult language and should NOT be viewed by minors, played by minors, or left out where it might be viewable by a minor.
                        Warning! This game is NOT politically correct. In fact, if may very well upset the sensabilities of some people. If you are offended by games based on ugly, nasty, adult themes, then THIS GAME IS NOT FOR YOU!
                        A G-SpotGames.com Game
                        Still intrigued? Ok, maybe this game is for you. Pr*son B*tch: The Card Game is a humorous satire card game based on the struggle of existence within male prisons. For 2 or more players, each player assumes control of one of four unique Character Decks and competes to become top dog within their prison cell. Recruit B*tches, and gather a gang of Thugs to attack other players. Use event cards such as Parole, Trip to the Infirmary and Thugs on Dope to effect or eliminate opposing Thugs. Defeat other players by beating opposing Characters in combat or reducing their Reputation Points to zero. This Prison B*tch game set includes two character decks, each 72 cards plus one character card, for a total of 146 game cards. Includes the Jesus and Bubba Character Decks. Cards sized the same size as regular trading game cards, so you can insert them in deck protectors for ease of shuffling. Also includes game rules, printable game mat for new players, cut out B*tch tokens and Money tokens, and reputation tracking chart.
                        The game Banned from the Origins Game Faire 2003! Now you can get your slice of gaming contriband in PDF format.
                        A D6 is also required for game play."

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Grisodlar'n Visa inlägg
                          När layout, typografi och korr veterligen tar en massa tid, varför har inte dina kollegor gett dig tillräckligt med tid då? De borde väl förstå vad som tar tid i projektet och sätta tidsramar därefter?
                          Det är inte riktigt så enkelt. Varje liten försening riskerar att multipliceras.

Om jag har avsatt tid för att layouta något, och en text är två dagar sen, då kanske jag har planerat in annat när jag väl får texten. Och då dröjer det ytterligare någon dag innan jag får tid för layout, så min korr-PDF blir ännu mer försenad till nästa person i ledet. Och så vidare.

Om jag skulle bli sjuk i tre dagar kan det m.a.o. försena projektet sammanlagt ett par veckor.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av wilper Visa inlägg
                            Absolut. Det jag antar att kritiken handlar om är att folk är missnöjda över att Helmgast och extremt många andra KS-producenter inte förmår sätta upp realistiska deadlines när projektet säljs in.

Det jag irriterar mig över är att backers antas kunna förstå att lägga på X antal månader eller till och med år på de datum de lagt sina pengar på, medan producenterna av någon för mig outgrundlig anledning ska hållas om ryggen. Om någon borde ha översikt och kunskap om produktionsprocesser är det fan inte "vanliga konsumenter" utan producenterna själva. Men många här verkar tycka det är viktigt att dra lans mot missnöjda backers.

Det här är ju på intet sätt något Helmgast-unikt problem utan något hela crowdfunding-ekonomin dras med. Om "gnällona", "entitled fanboys", "de som inte förstår hur KS fungerar" inte gnäller kommer crowdfunding fortsätta sin resa från att vara en fin modell för att realisera projekt som annars hade haft svårt att se dagens ljus till en marknad där all risk och allt ansvar flyttats från producenten till konsumenten.

Även om jag är helt med på att rollspelsproduktion, även om det finns någon kickstartermiljon i projektet, i sin kärna är ett hobbyprojekt förvånar det mig att så många verkar så villiga att ta "den starkes" parti i sådana här diskussioner.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av wilper Visa inlägg

Gäller din inställning bara för Helmgast, eller kan den utvidgas och tänkas röra rörmokaren, vårdkön, snickaren, pizzabudet, tåg/busschauffören, etc?

Kommentera

Det är inte riktigt så enkelt. Varje liten försening riskerar att multipliceras.

Om jag har avsatt tid för att layouta något, och en text är två dagar sen, då kanske jag har planerat in annat när jag väl får texten. Och då dröjer det ytterligare någon dag innan jag får tid för layout, så min korr-PDF blir ännu mer försenad till nästa person i ledet. Och så vidare.

Om jag skulle bli sjuk i tre dagar kan det m.a.o. försena projektet sammanlagt ett par veckor.
                                Nej, ingenting verkar vara enkelt i livet längre. Annat var det när jag var grabb. Det stod på baksidan att nr 3 av Spindelmannen skulle komma ut den 24:e mars och visst fan stämde det. Den 24:e fanns det nya numret där med sin glänsande framsida i trådhyllan. Och vid ett fåtal tillfällen när ett utannonserat nummer inte fanns i Spindelmannen-facket så visste jag att kärringen i kassan ljög när hon sa att nya numret inte hade kommit ut än. Hon hade helt enkelt varit för bekväm för att plocka upp det i hyllan.

Ni får för övrigt köpa in lite extra Vicks citron så att ni håller er friska.

Kommentera

Senaste inlägg

Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
                                Started by RasmusL, Idag, 17.51
                                1 response
                                35 visningar
                                1 gillar
                                Senaste inlägg RasmusL
                                av RasmusL

Started by Franz, 05 December 2019, 09.44
                                51 responses