Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

KULT - Divinity Lost

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av krank, 16 July 2018, 10.45
18 responses
374 visningar
0 gillar
Vimes
av Vimes
 
Skapad av Rektifier, Idag, 20.14
2 responses
32 visningar
0 gillar
God45
av God45
 
Skapad av Rektifier, Idag, 20.04
2 responses
11 visningar
2 gillar
zonk
av zonk
 
Skapad av Ape of Wrath, Idag, 20.59
0 responses
17 visningar
1 gillar
Ape of Wrath  
Skapad av Moondoz, Igår, 13.19
10 responses
132 visningar
4 gillar
Moondoz
av Moondoz
 
Skapad av RedMoon, 06 April 2018, 15.24
33 responses
645 visningar
3 gillar
RedMoon
av RedMoon
 
Skapad av Max Raven, 19 June 2018, 14.57
5 responses
99 visningar
0 gillar
gustaf s  
Skapad av Henke, 16 July 2018, 20.34
48 responses
2.366 visningar
3 gillar
Henke
av Henke
 
Skapad av RasmusL, Igår, 20.17
6 responses
214 visningar
3 gillar
gustaf s  
Skapad av Pilzeman, Igår, 12.17
3 responses
143 visningar
1 gillar
Lemur
av Lemur
 
X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

  • #61
    Ursprungligen skrivet av Grisodlar'n Visa inlägg
    Ja, och jag för min egen del hoppas exempelvis att företag som drar in pengar på kickstarter-projekt tar sina egna deadlines på allvar.

    Tja, om de faktiskt hade satt någon deadline så hade jag också hoppats det. Men det har de som sagt inte. Att påstå att det satts en fast deadline är helt enkelt att snacka skit. "Estimated delivery" är inte ett löfte.

    Kommentera


    • #62
      Tiden det tar för Helmgast att ge ut någonting är på tok för länge, helt oacceptabelt. Därför köper jag aldrig något av dem.

      Kommentera


      • #63
        De måste väl för fan ha haft egna deadlines, oavsett vad de skriver i uppdateringar? The Bible Edition verkar komma lagom till Jesu återkomst. I övrigt så:
         

        Kommentera


        • #64
          Ursprungligen skrivet av Grisodlar'n Visa inlägg


          Så du tror att det rör sig om en enda negativ kommentar bara för att jag klistrade in ett exempel? Jaja. Men va fan, vi kan väl ta ditt eget sad face som exempel då hur det kan se ut:
          Big Marco:

          "Kickstarter-linjens CRB:s kommer aldrig att finnas i butiksled."

          Du:
          :(
          CRB ?

          Kommentera


          • #65
            Jag håller till viss del med om att man inte kan förvänta sig att en produkt håller estimerad lanseringsdatum på en Kickstarter. Samtidigt kan jag också förstå irritationen hos backers om man ...
            a) Är van vid crowdfunder-projekt som faktiskt levererar någorlunda enligt utsatt datum (Många projekt är ju ändå någorlunda inom ramen för vad de lovar tidsmässigt)
            b) Får vänta längre än vad som upplevs som rimlig leveransförsening. Att KULT:DL i nuläget ligger 1,5 år efter estimerad leverans är nog ett gränsfall för vad de flesta räknat med när de hostade upp sin pledge. Själv kan jag känna att smärtgränsen går någonstans vid 8-10 månader (givetvis beroende på fler faktorer såsom omfattning på leverans, delleveranser, löpande information om produktionens progress osv).

            Kommentera


            • #66
              Ursprungligen skrivet av Henke Visa inlägg

              CRB ?

              Ja, jag vet inte. Någon cool kickstarter- eller spelterm kanske. Eller det här:

              https://www.pinterest.de/pin/191191946659574068


              Men vad det verkar så kommer de aldrig att sälja någon ocensurerad regelbok i tryckt form. Man får väl hoppas på en pdf.

              Kommentera


              • #67
                Nu när PDF:en faktiskt är ute hos folk. Vad sägs om själva spelet?

                Själv hakade jag på när en polare kickstartande, så jag får vänta med att kika på detaljerna tills de börjar skeppa böcker.

                Har de lyckats förklara hur man spelar rälsade tradäventyr med en karaktärsdriven regelmotor?
                Last edited by wilper; 17 June 2018, 16.30.

                Kommentera


                • #68
                  Ursprungligen skrivet av Henke Visa inlägg

                  CRB ?
                  Core Rules Book, som Big Marco nämnde tidigare i samma inlägg (innan hen började använda förkortningen).

                  Kommentera


                  • #69
                    Ursprungligen skrivet av wilper Visa inlägg
                    Nu när PDF:en faktiskt är ute hos folk. Vad sägs om själva spelet?

                    Har de lyckats förklara hur man spelar rälsade tradäventyr med en karaktärsdriven Regelmotorn?
                    Min enda erfarenhet är Oakwood Heights från förra årets Gothcon. Utifrån den skulle jag svara: nej. Ok, scenario med hyfsade RP men de AW-aktiga reglerna tillförde inget.

                    Kommentera


                    • #70
                      Jag som läst hela den utgivna PDF-filen anser att spelet tydligt berättar på vilka sätt spelet är ämnat att spelas. Sen finns väl samma problem som jag upplever finns i de flesta skräckspel, olika varelser och händelser är inte läskiga ad infinitum. Men spelet är ett kvalitativt hantverk och jag ångrar inte att jag backade produkten, och ja jag är extra nöjd att jag får en version som inte är censurerad. Spelet kommer dock inte tilltala alla, det är en nischad produkt.

                      Kommentera


                      • #71
                        Ursprungligen skrivet av Minimoni Visa inlägg
                        Jag som läst hela den utgivna PDF-filen anser att spelet tydligt berättar på vilka sätt spelet är ämnat att spelas. Sen finns väl samma problem som jag upplever finns i de flesta skräckspel, olika varelser och händelser är inte läskiga ad infinitum. Men spelet är ett kvalitativt hantverk och jag ångrar inte att jag backade produkten, och ja jag är extra nöjd att jag får en version som inte är censurerad. Spelet kommer dock inte tilltala alla, det är en nischad produkt.
                        Hur står sig spelet jämfört med Äventyrsspels original tycker du?

                        Kommentera


                        • #72
                          Ursprungligen skrivet av Grisodlar'n Visa inlägg

                          Hur står sig spelet jämfört med Äventyrsspels original tycker du?
                          Nu kan jag som sagt bara uttala mig om BLUD UND GAY PENETRASION-editionen, men den är tydligare i vad som förväntas av spelarna och dess karaktärer. Spelet är fortfarande inte något som jag skulle rekommendera till någon som aldrig spelat rollspel tidigare. Men det nya Kult är IMO mer spännande, det finns fler trådar för SL att skapa kampanjer och äventyr kring samt att spelets stora utbud av arketyper ger spelarna en rad möjligheter att förklara sitt uppvaknande och hur just illusionen börjat fallera just för dem. Spelet är dessutom mycket snyggare än tidigare editioner samt att texten är väldigt stämningsfull och tydligt skriven.

                          Kommentera


                          • #73
                            Ursprungligen skrivet av Minimoni Visa inlägg
                            Nu kan jag som sagt bara uttala mig om BLUD UND GAY PENETRASION-editionen, men den är tydligare i vad som förväntas av spelarna och dess karaktärer. Spelet är fortfarande inte något som jag skulle rekommendera till någon som aldrig spelat rollspel tidigare. Men det nya Kult är IMO mer spännande, det finns fler trådar för SL att skapa kampanjer och äventyr kring samt att spelets stora utbud av arketyper ger spelarna en rad möjligheter att förklara sitt uppvaknande och hur just illusionen börjat fallera just för dem. Spelet är dessutom mycket snyggare än tidigare editioner samt att texten är väldigt stämningsfull och tydligt skriven.
                            Och för att återvända till Wilpers fråga: innebär det att man spelar trad-kampanjer som de som gjordes till den gamla versionen (Den svarta med innan ska väl ges ut igen) eller AW-style?

                            Kommentera


                            • #74
                              Ursprungligen skrivet av Bifur Visa inlägg

                              Och för att återvända till Wilpers fråga: innebär det att man spelar trad-kampanjer som de som gjordes till den gamla versionen (Den svarta med innan ska väl ges ut igen) eller AW-style?
                              Nu skäms jag, men jag har aldrig satt mig in i trad vs AW_style etc. Jag spelar spel jag finner underhållande och sen så har jag varken brytt mig vilka fack man skulle kunna sortera in spelen i eller för den delen ens brytt mig om vad som gör ett spel trad eller inte.

                              Sorry, men jag är inte rätt person att svara på den frågan :-(

                              Kommentera


                              • #75
                                Ursprungligen skrivet av Minimoni Visa inlägg
                                Nu kan jag som sagt bara uttala mig om BLUD UND GAY PENETRASION-editionen, men den är tydligare i vad som förväntas av spelarna och dess karaktärer. Spelet är fortfarande inte något som jag skulle rekommendera till någon som aldrig spelat rollspel tidigare. Men det nya Kult är IMO mer spännande, det finns fler trådar för SL att skapa kampanjer och äventyr kring samt att spelets stora utbud av arketyper ger spelarna en rad möjligheter att förklara sitt uppvaknande och hur just illusionen börjat fallera just för dem. Spelet är dessutom mycket snyggare än tidigare editioner samt att texten är väldigt stämningsfull och tydligt skriven.


                                Ok, det låter bra. Förhoppningsvis dyker den ocensurerade pdf:n upp på Modiphius sida eller Helmgasts sida för försäljning någon gång i framtiden. Förhoppningsvis innan ölglasunderlägg och kramdjursnefariter.

                                Kommentera

                                Arbetar …
                                X